אין חיים בשוליים
כבר כתבו את זה עשרות פעמים לפניי וגם "הנשיא" כתב על כך טור מעולה לפני שנים רבות ב'בולשיט דוט קום', מה שהפך אח"כ לפולגז, אבל כנראה שלפעמים צריכים תזכורת מכיוון שאחרת אי אפשר להסביר איך שוב אנחנו פותחים את היום למקרא של תאונות אופנוע בשוליים או למראה התמונות שמיד זורמות בקבוצות הווטצאפ.
כמה פעמים בחודש האחרון נחשפנו למקרים מחרידים של רוכבים שרכבו בשוליים ונכנסו ברכבים שעמדו שם? לא כאלה שירדו בפתאומיות לשוליים אלא רכבים שכבר עמדו שם ולא משנה מה הסיבה. רוכב אחד נצפה רוכב מהר על השוליים ללא שום סיבה כאשר הכביש פתוח לחלוטין, שני בשעות הבוקר על כביש 4 הפקוק, וגם ידידנו וחבר המערכת לשעבר כרובי, היה במצב של כמעט ונפגע לאחרונה ואפילו פרסם על כך טור מעולה בבלוג שלו עם סרטון מהמקרה הפרטי שלו.
אני רוצה להזכיר לציבור הרוכבים שהשוליים הם לא נתיב רכיבה וכל הנוסע/רוכב בשוליים צפוי לקנס. אלא מה, הרכיבה בשוליים ניתנה לנו כפריבילגיה מצד המשטרה בזמן עומסי תנועה. במקום שנזגזג בבוקר בין המכוניות התקועות בפקק, אישרה לנו המשטרה, לציבור הרוכבים, לרכב בשוליים הימניים כדי לעקוף את הפקק ובכך לצמצם את הסכנה מפגיעת רכב עקב זיגזוג בין הנתיבים. אבל, השוליים הם לא נתיב. השוליים מלאים בשאריות של צמיגי משאיות, חלקי רכבים מתאונות או סתם חלקי מתכת שנפלו ממשאיות או טנדרים שעברו בכביש, השוליים מלאים בשברי זכוכית, מסמרים וברגים ועל כך יעידו רוכבים רבים שסיימו רכיבה לעבודה עם פנצ'ר בגלגל, וגם רכבים עומדים שפרשו הצידה מהתנועה שעל הכביש.
אינני אוהב להטיף, האמת אני שונא להטיף ואני מאמין שאיש איש יעשה כרצונו, אבל לפעמים חייבים לפרוק ולשמחתי בדו"גיגים יש לי את הבמה לכך. בשוליים לא רוכבים כמו בכביש! השוליים מחייבים עירנות מוגברת פי כמה וכמה ואם הכביש פתוח אז בכלל אין סיבה לרכב בשול או לעקוף בשול גם אם הרכב שלפניכם איטי מכם. בסופו של יום יש לנו משפחות שמחכות לנו בבית ומה רוצים אנחנו בסך הכל? להתעורר ליום נוסף וליהנות מהתחביב שלנו.
אז רכבו בזהירות כדי שבאמת ניפגש בשמחות.
צריך לתת את הטקסט הזה לכל מוציא/בעל רשיון דו-גלגלי ולעשות לו בחינה שבע"פ לפני כל עליה על האופנוע כתנאי לכך שהמנוע יניע.
לא מבין את התאונות האלו בחיי ,אני יכול לתאר סיטואציה של נסיון עקיפה דרך השוליים מבלי שיהיה שדה ראיה , וזה משהו שלעולם לא עושים , מה שאני לא מבין זה שאר המקרים , מה שעצוב זה שהרוכבים לא שורדים כדי לשתף איך קרה שנכנסו ברכב חונה שאמורים היו לראות ממרחק , ניתן רק להסיק שהעסק הזה שרכיבה בשוליים היא סופר מסוכנת כנראה אפילו יותר ממה שרובנו מעריכים , אישית אני יורד רק שאין ברירה וגם אז בפחד בריא שישמור עלי .
דין שולי אלקוש ומדמנת גדות איילון תל הביבה אינם חד הם.
צפוף באיילון. צפוף. וכמילות השיר – בקו שבו אני רוכב רכבו הרבה לפני ומה אני אשאיר אחרי – כך שאני בונה על המסכן שלפני שיאסוף את המסמר המלעון.
מה שכן – שדה ראיה זה אלמנטרי ווטסון.
כאנקדוטה אספר שפעם אחת ממש הרגשתי מבריק מטופגאן:
מיהרתי לראיון עבודה וניסיתי לגנוב את החריץ של לה גוורדיה דרום. על הקו הלבן.
רכב מהנתיב האמצעי החליט לפנות ימינה ובחליקיק השניה אשר היו לי לא הצלחתי להחליט אם הוא סתם עובר נתיב. או יורד לשולים (אין שם שולים. יש שם חריץ) או בכלל יוצא מאיילון ללה גווארדיה.
בתימרון מהיר של קרב אווירי כמו ביום העצמאות ה70 שברתי ימינה לתוך המסגר.
הרכב סתם המשיך בנתיב הימני.
איחרתי ברבע שעה לראיון ושרדתי לספר על כך.
הרכיבה בשוליים היא סופר מסוכנת ומי שרוכב שם צריך לקחת בחשבון את כל האפשרויות.
הבעיה חינוכית ותרבותית. כאשר רוכבי אופניים חוצים צמתים באדום כעניין שבשגרה רק כי קשה עד בלתי אפשרי לתפוס אותם, מה לנו כי נלין על תאונות בשוליים.
שוליים נועדו להיות שוליים שכלי רכב שצריכים אותם ישתמשו בהם כולל רכב תקוע.
זה לא נתיב, לזכותם של הדו גלגלי הוא הפך לפתרון מוסכם לבעיית הפקקים.
לצערנו חלק מהרוכבים הפכו אותו לנתיב מהיר. סעו בשיקול דעת השוליים מסוכנים.