אני קילופוב!

לא מזמן היה לנו דיון בקבוצת וואטסאפ שאני חבר בה ואז החלטתי לצאת בפומבי ולהתוודות, והנה הוידוי שאני חייב להסיר מעל ליבי: אני קילופוב! זהו, הוצאתי את זה.

מה זה קילופוב אתם שואלים?

פשוט מאוד מאוד: אני לא אוהב אופנועים כבדים ויש לי אפילו כלל: לא קונה, לא רוכש ולא רוכב על אופנועים מעל 190 קילו. פשוט לא נהנה מזה וגם כי לא רוצה להיאבק במשקל הזה במידה וצריך להרים את האופנוע. כן, אני מכיר את כל הסרטונים האלו להרמת האופנוע בקלות שמתרוצצים בצינור וגם יצא לי לנסות אותם במציאות, אבל עדיין מעל 190 קילו ומעל 200 זה כבד ואני לא אתחיל ללכת להתאמן בהרמת משקולות בגלל זה.

אינני יודע מתי החלה המודעות הזו למשקלים וסחיבה. אולי זה החל לקראת סוף השרות הצבאי כאשר מתוך 11 חיילים בצוות שלי רק שלושה מאיתנו, ביניהם אני, לא סבלו מפריצות דיסק ובעיות ברכיים בעקבות המשקלים שסחבנו והשתחררו ללא אחוזי נכות כלשהם. המצב היה כל כך רע עד שלקראת סוף השירות קבענו כלל ברזל שלא מרימים משקל של עשרה קילו ומעלה – לבד, וביחידה קטנה כמו שלנו שיש צוות אחד בשנה המצב היה קריטי. בואו נאמר שהמילואימניקים הכשירים טחנו וכך גם אני אחרי שהשתחררתי.

אבל עזבו רגע סחיבה והרמה של משקל. כמעט כל מי שרכב על אופנוע סופרבייק, קרי 1,000 סמ"ק לעומת סופרספורט, 600 סמ"ק, יגיד שנהנה יותר על האח הקטן בזכות הרגשת הקלילות הכללית שבאה לידי ביטוי גם בקלות ניהוג האופנוע ושינויי הכיוון והטיות בסיבובים. אולי באופנועים יחסית מודרניים מאמצע שנות ה-90 ותחילת העשור הקודם ההבדלים פחות הורגשו, עקב הניסיון לרדת במשקל גם באופנועי הליטר, אבל האסימון נפל לי לאחר שרכשתי את הגוצי מונזה שלי. אחרי רכיבה של חמש שנים על הסוזוקי GS750 שהיה לי ששקל כ-250 ק"ג המעבר לאופנוע ששוקל כ-160 ק"ג היה חוויה על חושית כמעט. פתאום האופנוע קל, משנה כיוון במהירות ומרגיש כיפי יותר, אין לי דרך אחרת להסביר את זה, ולכן גם ההנאה מרכיבה גדולה הרבה יותר (וגם כמובן אם קורה חס וחלילה משהו אז אין בעיה להרים את האופנוע).

אצל האמריקאים לדוגמה, הכל חייב להיות גדול וכבד, ובאמת באחת הפעמים שנסעתי לסופ"ש מירוצים בוויסקונסין אני שומע בחור מבוגר בשנות ה-60 לחייו ואפילו קטן יחסית במידותיו, צועק לעזרה שהוא מאבד שיווי משקל עת הוריד רגל לרצפה והאופנוע נופל לו והוא לא מסוגל להחזיק אותו. רצתי אליו וביחד ייצבנו את האופנוע שהיה ב.מ.וו GTL1600K, בהמה השוקלת 350 ק"ג. שאלתי אותו בשביל מה הוא צריך אופנוע כזה כבד והאם לא היה יותר טוב אם היה קונה אופנוע המתאים למידותיו וגם היה לו קל יותר להוריד רגל בזמן עצירה ברמזור וכיוצא בזה. הוא ענה לי "אתה צודק אבל מה לעשות ואנחנו האמריקאים אוהבים דברים גדולים".

רק השבוע ביקרתי אצל חבר טוב במוסך שלו, שם עמד הונדה גולדווינג לתפארת ודיברנו על כמה שהוא גדול וכבד. הלה סיפר לי שדרושים שלושה אנשים על מנת להעלות אופנוע כזה בבטחה על הליפט, ושפעם הוא פונה למיון בגלל שניסה להרים אחד כזה לבד. 420 קילו משקל רטוב, ממש רנו 4. נכון שבזכות מרכז כובד נכון הונדה הצליחו לבטל יחסית את השפעת המשקל על ההנאה מרכיבה אבל מספיק שתאבדו ריכוז לחלקיק שניה ובעקבותיו תאבדו את השיווי המשקל, או שתעצרו במקום עם שיפוע צד או סדק בכביש שלא שמתם לב והורדתם את הרגלית ישר לתוכו ואשר יקשה עליכם להעמיד את האופנוע או ליישרו, או אז תקללו בחוסר אונים כל גרם, וגם את מי שתכנן ובנה את המפלצת הזו.

אני יודע שרוכבי השטח בטח מגחכים לעצמם ואומרים, רק עכשיו? אנחנו כבר גילינו זאת לפני עידן ועידנים, והם צודקים. בשטח מבינים זאת מהר יותר כי שם רוכבים במסלולים טכניים יותר מאשר בכביש וגם נופלים לעיתים תכופות יותר וכך גם הם לומדים זאת טוב טוב על בשרם. אז כן, אינני מבין את רוכבי מפלצות האדוונצ'ר שרוכבים על ממותות של 220 קילו ומעלה לפני ציוד ואני מאוד מעריך את אלו אשר גם יורדים איתן לשטח. אני בטוח שזה מאתגר ומספק ובסוף הטיול יש הרגשה של הנה סיימנו עוד גיבוש. תסלחו לי, אבל אני את הגיבושים שלי סיימתי לפני כמעט 30 שנה עכשיו אני רוצה פשוט ליהנות מהחיים, ואני מודה שנהניתי היכן שהכביש הסתיים לו הרבה יותר על האגרטל הכסוף של SWM על 147 קילוגרמיו מאשר על הטנרה 660 ששוקל 207 קילו.

אם תנברו בדפי הנתונים הטכניים תשימו לב שגם כיום לאחר שנים של דיאטה, עוברת תעשיית האופנועים תהליך השמנה. אחת הסיבות לכך היא כי יצרנים היפנים יישרו קו עם האירופאים ומפרסמים משקל רטוב כולל אוויר בצמיגים ועם דלק במיכל. אבל הסיבה השניה והמעניינת יותר היא שהאופנועים השמינו עקב הוספת הממירים הקטליטיים ושאר מערכות הקשורות בהקטנת זיהום האוויר. לכן לא מפתיע לראות אופנועים בינוניים דוגמת הסוזוקי GSR750 או ההונדה CB650 ששוקלים מעל 200 קילו, 211 לסוזוקי ו-208 להונדה.

אם הייתי צריך לרכוש היום אופנוע חדש אני מודה שהייתי בבעיה גדולה. למזלנו ישראל קטנה וניתן להסתדר גם עם אופנוע קטן נפח יחסית. למזלי הענתיקות שלי קלות משקל וזה שהן ענתיקות זו כבר בעיה אחרת, אבל לפחות היא לא גורמת לי לכאבי גב.

 

5 תגובות לאני קילופוב!

  1. מזכיר לי נשים באתרי היכרויות – "אוהבת את החיים, לטייל בחו"ל, אוכל טוב, ושופינג"
    כאילו יש מישהי ששונאת את החיים, אוהבת לטייל בשכם ואת הסביח בצומת ?
    על זה לעשות כתבה?
    כאילו … יש מישהי שרברס עושה לה את זה ?
    https://www.youtube.com/watch?v=HTZa4tXrFQI

    ואכן בשטח זה מוקצן יותר. המהדרין (במלעיל) רוכבים לשטח עם … נגרר.
    השאר נמצאים בספקטרום בין כמה נוח להגיע לשטח (ממוטות) וכמה פאן ניתן לעשות בו (צרצרים)

    ולהרים ביבי ממותה בשיפוע דרדרת זה ממש לא כיף, במיוחד כשאתה גמד.
    תאמינו לי אני יודע מה אני א אומר
    https://www.youtube.com/watch?v=OOCTsna2jiI

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 15/12/2016 um 11:35 // הגב

    השריטה שהצבא השאיר אצלי זה דווקא עניין השמירות, הבטחתי לעצמי שגם אם ארעב ללחם, לא אעבוד בעבודות שמירה למינהן, המשקל אף פעם לא היווה אצלי בעיה, ולאחר הצבא תמיד העדפתי חפצים ואנשים גדולים ומסיביים, נראה לי יותר חזק ונוח.

    ולעניננו, אין אופנוע מושלם לכל מטרה, דרך או מצב רוח, אני אישית מעדיף את מנעמי האופנוע הגדול וכבד כשאני מודע שאשלם בעמידה בפקקים אחרי מכוניות בלי יכולת להשתחל, אצטרך להשקיע מאמץ לאזן את האופנוע ברמזור בפרט כשי מורכבת

  3. קוסטה קטקוב // 15/12/2016 um 12:06 // הגב

    יש עוד אופציה – או להיות חזק פיזית (לא מזיק אף פעם, בלי קשר לאופנועים), או ולשלוט טוב ביציבות האופנוע, כדי שלא יהיה צורך להרים אותו. ואני אישית לגמרי מתחבר לדברי האמריקאי עם ה-GTL. למרות שאני רוסי.
    לאור הגבלת המשקל שהצבת – הענשת את עצמך. עכשיו לא תקבל סיבוב על המולטיסטראדה 1100 שלי. 196 ק"ג, מחוץ לתחום עבורך 🙂

  4. פואד בעוונותיו היה גם הוא קילופוב בעבר
    אבל ניחוחות בישוליה של חדיג'ה יקירתו איידו את עקרונותיו הצנומים
    לכן כעת עושה הוא הסבה מקילופוב לגרמופוב
    בתקווה שעם הזמן יהפוך לגרמופון
    ואידך זיל פוביה

  5. וואלה נשמע כמו קבוצת תמיכה , שלום אני רונן וגם אני קילופוב ! , צודק תמיד כיף יותר לרכב על כלי קל משקל , לא מבין בכלל את כל רוכבי האדוונצ'רים למיניהם , זה בכלל לא מרגיש כמו אופנוע , לכן אתה צודק לגמרי בהגבלת המשקל רק תיישר קו ל200 קילו והמגוון שלך ישתפר רבות , ואני בכלל מתגעגע ל rgv250 שהיה לי לפני עידנים , בחיי שזה הכלי שהכי נהניתי לרכב עליו .

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם