דג לשבת: אחד ההזויים – מיטשל 50/4
אחרי שהתלהבנו מהמיניאטורה הפנטסטית של הונדה עם 6 הצילינדרים בנפח 250 סמ"ק, בואו נתפלא מהיצירה הזו: 50 סמ"ק 4 צילינדר 2 פעימות.
הדבר המעניין הזה נטוע מזה שנים רבות ללא תנועה במוזיאון סמי מילר, לא רחוק מסאוטהמפטון אנגליה, נושא את השם מיטשל, והוא כנראה האופנוע היחיד בעולם שיחידת ההנעה שלו היא מנוע כזה. הוא גם כנראה הכלי היחיד מסוגו שיוצר בסדנתו של מר דנקן מיטשל אחרי עיצוב ותיכנון של אריק פיטיו. הוא נבנה ב-1959 ויועד למרוצים, אבל מעולם לא הגיע לבדיקת יכולות על מסלולים עקב קשיים כלכליים.
מעט מאד פרטים ידועים עליו. יש לו יחידת הנעה עצמונית לכל צילינדר שכוללת קרבורטור (אמל 10 מ"מ) ומערכת הצתה. מידותיו של כל צילינדר הם 12 סמ"ק הנוצרות מקוטר 25.3 מ"מ ומהלך 25 מ"מ. אתם מדמיינים את זה? – בוכנה בקוטר 2.5 ס"מ! יחס הדחיסה 1:10.1.
המנוע ניפק 5 כ"ס ב-7,000 סל"ד ובתיבת ההילוכים עמדו נכונים ומזומנים לקריאת שרות 5 הילוכים שמעולם לצערם לא נעשה בהם שימוש. השלדה היתה של אופניים בתצורת יהלום רגילה. המתלה הקדמי מקסים ביופיו אך בוודאי לא יעיל ביותר שכן הוא הורכב מקפיצי מתיחה ומשכך ביניים מגומי להפחתת התנודתיות. מאחור המבנה קצת יותר קונבנציונאלי ומורכב מבולמי זעזועים סטנדרטיים. מיכל הדלק עוצב עם שקעים לברכיו של הרוכב שיוכל להצמיד רגליים לשלדה כמה שיותר.
זהו בעצם. לא מצאתי יותר פרטים מלבד הסרטון ההחפיפניקי שלהלן וכמה תמונות בודדות של חובב צילום ומוזיאונים בשם דרק הנביג'. נסתפק הפעם בזה. אמנם קוריוז, אבל נחמד מאד, לדעתי.
יפההה
מדהים ! כמה עבודה הושקעה ביצירה הזו ..
כל 10 שורות קוד זוכות בימינו לסוג זה או אחר של ריביו.
עדיף 504 6 צילינדר של פיז'ו
לא הבנתי.
את החלק של "10 שורות קוד"
גילוי נאות – לקסד אין שמץ באסמבלי (ובטח ובטח של קורטקס)
אבל קסד צרחן פורנו כבד של זיונים
של שכל https://youtu.be/-3C200nCwpk
זה אכן זש"ל.
כמו שהפיזו קשור ל50 על 4 הזה, ככה גם קוד ריביו קשור לריביו של הפקקט מנוע טיסנים רתום לאופנים שכל אופני מדבקה עדיפות מהן.