דג לשבת: "אינדירה"
במשך 13 שנה, משנת 1982 ועד 1995, ייצרה ב.מ.וו את ה-R80RT, אולי אחד האופנועים האחרונים שהייתם חושבים לקחת ולהשתמש בו כבסיס למשהו אחר לגמרי – אבל זה בדיוק מה שסדנת Ton Up Garage מפורטוגל עשתה עבור הלקוח הצרפתי שלה שנחת בפתחה עם אחד כזה בדיוק.
ה-R80RT, אחיו קטן הנפח של ה-R100RT שלמעט נפח המנוע זהה לו לגמרי, היה אופנוע תיור מתורבת, אמין ובורגני (ומשעמם; וזה יכול להיות גם חסרון אבל גם יתרון), אבל החל משנת 1984 ב.מ.וו הכניסה בו טוויסט חשוב: 'מונולבר' – זרוע אחורית חד צידית נאה ומינימליסטית.
שמה של הסדנה מצביע על אורינטציית הקפה'-רייסר שזורם בדמה (טון-אפ הוא כינוי לקפה' רייסרס שחצו את קו ה-100 מייל/שעה) אבל ה"אינדירה", הכינוי שבחרה להדביק בבימר שלפנינו, לא נבנה כדי להיות או להרגיש ככזה אלא כדי להיות כלי תחבורה יומיומי ופרקטי ברחובות לונדון, שם מתגורר ועובד הלקוח המרוצה. כדי שניתן יהיה להשתמש בבולם אחורי מודרני נבנתה מחדש תושבת הבולם והזרוע האחורית שופצה. אם תביטו רגע בתמונות שבגלריה, תקלטו עד כמה האופנוע הזה נמוך, בוודאי ובוודאי בהשוואה לצללית הגבוהה שכל-כך מאפיינית את הבוקסרים של ב.מ.וו מאותן השנים; את זה השיגו בסדנה על-ידי הנמכת הפרונט, אבל משמעותית יותר היא החלפת מיכל הדלק הבומבסטי המקורי באחד אחר, נמוך וטיפתי הרבה יותר.
תת השלדה האחורית קוצרה וכמובן שהולבש עליה מושב חדש. כל החשמליאדה המקורית – פנס חזית, פנס אחורי, מאותתים, מפסקים ולוח השעונים – הונחה אחר כבוד בפח המיחזור של הסדנה ואת מקומם תפסו רכיבים קטנים ויעילים יותר, שזורמים עם הקו המינימליסטי הנאה של האופנוע. גם הכידון הוחלף ולמרות שצורתו מעודדת רכינה קלה לפנים, שימו לב עד כמה הוא אינו כידון קפה'-רייסר טיפוסי.
לבסוף גם מערכת הפליטה נבנתה מחדש, המנוע וכל סביבתו נצבעו שחור שהולך מצוין עם צמיגי 'פיירסטון דה-לוקס' היפהפיים ועוד; הכל שחור-שחור משולב עם המושב, הבולם האחורי וצינורות מערכת הפליטה החומים. שמתם לב שזו גם התאמת הצבעים של המעיל והמגפיים של הדוגמנית שמצטלמת עליו, נכון? שבת שלום!
ואו פצצה!!
וגם האופנוע גזעי!
מדהים.
לא היה יותר פשוט לקחת קפה רייסר וללהחליף את המנוע?