דג לשבת: "חצי לחי"

תמונות: בני דויטש

היום אנחנו שמים את הספוט על יצירה ישראלית.

האופנוע – 'גולדן' – מייצור סדנת "אמנות אחזקת האופנוע" התל אביבית. הוא שחור מט, נושא בקרבו מנוע SNS בעל 1,800 סנטים מעוקבים ואלמנטים עיצוביים מוקצנים. מלבד הפנס הראשי שעוצב באופן אישי ע"י הבעלים כמצולע, אין לאופנוע פנסים כלל, וכל אביזרי התאורה והחיווי מבוססי הלד שתולים בכנפיים, במראות ובמכל הדלק. אפקט מרשים ביופיו. מכל הדלק עוצב במימדים צרים בהתאמה למידות גופו של הבעלים שהוא איש בעל רגליים ארוכות שנועדו להתמזג לתוך קוי הזרימה ההוריזונטליים של המכל.

עיצוב השלדה נמשך זמן רב, כ-4 חודשים, והיא קולטת לתוכה גלגל אחורי ברוחב 300 מ"מ- 300/35/R18 מתוצרת AVON. הזרוע החד צידית היא האלמנט המדהים ביותר והיא נבנתה מ-2 צינורות מעוגלים המתפתלים בין טבור הגלגל לרצועת ההינע ולאגזוז. למביט בגלגל מן הצד השני נגלים תהומות עצומים של ג'נט מבריק בכרום-ניקל נוצץ, כל כך עמוקים שמתעורר חשק לקפוץ לתוכם בנג'י.

זה המקום לסבר קצת אוזן הדיוטות במעשה המרכבה של המחלק האחורי הנ"ל. בקרוזרים אלה, יוצאת יחידת הכח מן המנוע בצד שמאל של האופנוע ומועברת ע"י רצועה קטנה אל הקלאצ' ואל הגיר. כאשר מולבש מאחור גלגל 250 מ"מ, רחב מאד על פי כל מושג, יש צורך להרחיק את יחידת הכוח מן המנוע ע"י פרוסת מתכת בעובי כאינץ' אחד על מנת ליצור מקום לרצועת ההינע ההולכת לגלגל האחורי. תוספת פרוסת המרווח הזו מוציאה את כל יחידת ההינע החוצה אל מעבר לאיזון הטבעי של האופנוע ויש לו נטיה 'ליפול' שמאלה. על הרוכב מוטלת המשימה לאזן את האופנוע ע"י ישיבה א-סימטרית על המושב כשגופו נוטה יותר לצד הנגדי, ימינה. התופעה הזו, הצורך באיזון הכלי ע"י תנוחת ישיבה קיצונית, מכונה בעגה המקצועית 'חצי לחי' (half chic) כשהכוונה היא כמובן לחצי ישבן בלבד המונח על הכסא בעוד החצי השני באויר.

עכשיו תתארו לעצמכם מה היה קורה בגלגל 300. חוסר איזון קיצוני שהיה מחייב פרוסת מרווח בעובי 3 אינץ'. מטורף. על מנת להמנע מכך, מועברת יחידת הכוח אל הצד הימני של האופנוע. כאן עליה להשתלב בין הזרוע החד צידית לבין המפלט. אותו פלח מהקסטומאים החפץ בצד הפתוח של הג'אנט בצד של האגזוזים, חייב לוותר על התענוג. פשוט לא הולכות ביחד כל הדרישות הללו.

זה היה הסבר קצר למי שלא נחשף עדיין למכלול הרגישויות והבעיות המבניות המעיקות על לב כל קסטומאי כבד ונועד לשכנע אתכם שהחיים של אנשי הניקל והכרום די מסובכים באיזשהו מקום. בהחלט יתכן שהרכיבה על העוגים הללו לא פשוטה כלל ומחייבת מאמץ ושרירים, אבל תודו שהתוצאה הויזואלית מרשימה ביותר.

9 תגובות לדג לשבת: "חצי לחי"

  1. ראסטי ג'יימס // 09/06/2017 um 22:39 // הגב

    SNS

  2. משמושון // 09/06/2017 um 23:46 // הגב

    יפייפה עבודה נקייה ברמה בינלאומית ללא ספק.

  3. זה גם נוסע? (יפה לקפה וזה 🙂 )
    תודה דו"גיגים על שאני למד מכם מושגים חדשים כמו חצי לחי.
    קשה לי לדמיין רוכב שמקסטם בראבק של האופנוע אבל רוכב עליו באופסייד. כאילו .. ברצינות?
    אבל בתכל'ס עם אופנוע מושלם כזה (פאק! הלו"ש במראות!)
    אני מוכן להפנות את הלחי השניה.

  4. פואד צילם ככה פעם את חדיג'ה אהובתו.
    צילם עין, לחי, תחת, חלק מהגב עם השיער, קרסול.
    עשה קולאז' של הגברת, וגם שמר על צניעותה ואלמוניותה.

    את האופנועים שלו לעומת זאת פואד מצלם בעירום מלא,
    וחדיג'ה רצה אחריו עם סדין, מנסה לשמור על צניעותו ואלמוניותו.
    ככה – זוג חובבנים.

    אבל כזה(!) אופנוע?! פואד ציפה לראות (גם) את כולו.
    דוגיגים מעסיקים צלם חובב? הייתכן?!
    ואם כן – פואד מוכן לפשוט את הגלביה ולצלם גם כן.

  5. כנפיים // 10/06/2017 um 11:14 // הגב

    מכוער ברמות ..שום צורה לא מתאימה לכלום ..כלאיים

    • לא כ"כ הבנתי איזו צורה צריכה להיות קשורה לאיזו צורה.
      אתה יכל לומר על האופנוע שהוא לא נוח, לא פרקטי, לא זול, לא יורד מדרכות, לא עובר טסט (עובר? איך עובר? אני על מדבקת פיירינג קיבלתי "שינוי מבנה") אבל
      על היצירה האקספרסיוניסטית הזו לא ניתן לומר שהיא מכוערת.
      או שמא … מה שאנחנו רואים זה קוביזם (?)
      למה. למה לעזזל נכשלתי בבגרות באומנות??

  6. מכוער זו מחמאה.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם