הבעיה שלנו עם הדאבל די

הסגר המותקן בקסדות והידוע בשם "דאבל די", הוא סגר המחייב השחלת רצועה בין שתי לולאות שצורתן האות D, ולאחר מכן הצמדת הסרח שנשאר בכפתור נצמד. דעת השוק הכללית היא ש"הוא הכי טוב שיש". מעולם לא סבלתי אותו.

להיפך, סבלתי ממנו. הוא לא מהמועדפים עלי (כמו על רבים אחרים) ולא רק שהוא מסובך ומעצבן לתפעול, אלא שיש בהפעלתו כשל מובנה ולפיכך הוא עלול להפוך ללא בטיחותי. הדעה שהוא הכי טוב היא ארכאית והתקבעה בזמנים שטכנולוגיית סגרי הפלסטיק היתה פחות מתקדמת. היום יש מוצרים מעולים שעומדים בתקנים וניתן לסמוך עליהם לחלוטין.

מה הכשל בדאבל די?

קודם כל, כמעט בלתי אפשרי לתפעל אותו עם כפפות עבות. עם כפפות קיץ דקות זה אפשרי אבל דורש מיומנות רבה הנרכשת רק אחר אימון רב, אז אם אתה לא מהמיומנים וטעית ולבשת בהיסח הדעת את הכפפות לפני הקסדה, אין לך ברירה אלא לשוב ולפשוט אותן. מעצבן.

שנית, למי שחובש ומסיר את הקסדה פעמים רבות ביום (שליחים וכו') הוא גוזל זמן ולפיכך הופך למטרד וגורם מעכב. ליעילות בעבודה הוא בטח לא תורם.

והיות שהוא מסובך לתפעול ונוגד את האופי האנושי שנוהה ונוטה אחר נוחות וקלות, מחפשים קיצורי דרך. הנה דוגמא לקסדה שהורכב עליה סגר קפיצי ייעודי שנרכש באי-ביי:

סגר "עוקף דאבל די"

עובד מצוין.

השיטה היותר ידועה היא השארת הדאבל די בחיבור קבוע ורק מרופפים את החבק לצורך חבישה. מביאים אותו עד לקצה אבל לא משחררים אותו עד הסוף מלפיתת המתכת. בצורה זו יש ראשים בעלי מבנה צר או לא גדולים, שמצליחים להדחק לתוך הקסדה. עכשיו נשאר רק להדק ולהצמיד את הסגר הכפתורי.

ופה הכשל, לא כולם עושים זאת. יש המסתפקים בחבישה ללא הידוק ויש המסתפקים בהידוק ללא אבטחת כפתור הסגר. נמצא שעל הראש יושבת קסדה לא מאובטחת בעליל עם הסגר "הכי טוב בעולם".

ולפני כחודש נהרג רוכב שקסדת דאבל די עפה לו מהראש בנפילה כיוון שלא היתה מהודקת (כך דווחתי).

אישית אני רוכב שנים רבות עם אותן קסדות ועם סגרים שונים, גם מתכתיים וגם פלסטיים מתוצרות של חברות מכובדות וידועות, והם תקינים, מתפקדים היטב, ומעולם לא נתגלה בהם כשל. גם עפתי מאופנועי שטח פעמים רבות מספור ומעולם לא נשמטה לי הקסדה מהראש, אז המסקנה שלי היא שאם אתם נוטים לחפיפניקיות מסויימת באופייכם, אל תקנו קסדה עם דאבל די כי היא מסוכנת לכם.

קסדה עם תפס פלסטי משובח:

וקסדה עם תפס מתכת עתיק יומין שעדיין עובד מצוין:

15 תגובות להבעיה שלנו עם הדאבל די

  1. לטעמי זה עניין אישי אני קונה קסדות רק עם דאבל די כי זה יותר נוח לי או אולי כי אני רגיל לכך כבר שנים , לבני דווקא קנינו קסדת שטח עם סגר פלסטיק והוא מאוד איכותי ואין סיכוי שיפתח , לגבי המסקנה הסופית שאם אתם נוטים לחפיפניקיות אז לדעתי אל תעלו על אופנוע בכלל כי לחיות עם אופנוע ביום יום זה לא לחפיפניקים או עצלנים הסיכוי שתיפגעו עולה במאות אחוזים

  2. אין לי מה לומר בעניין ואני מתעקש לומר את זה.

  3. קשה לי להאמין שיש ולו רוכב אחד על הגריד במוטו ג'יפי שרוכב עם סגר שהוא לא דבל די

    • זה בלתי אפשרי על פי חוקי דורנה. הדרך היחידה לרכיסת קסדה במסלולי הגרנד פרי היא דאבל די.

  4. מי שלא מליח לתפעל אותו עם כפפות – לא עושה את זה נכון….
    https://www.youtube.com/watch?v=bxKu1lxUpjc

  5. דאבל D בשבילי..
    גם בציצים..

  6. ה״תחליף״ הסיני הזה לדאבל D הוא ג׳אנק ,
    אתה משחק עם החיים שלך וכשאתה ממליץ לאחרים לרכוש את הדרעק הזה , גם בחיי אחרים .
    כבר בחנות יגידו לך שכשאתה מוסיף אותו לקסדה , דירוג הבטיחות שלה יורד , הדבר הזה אסור בתכלית האיסור במסלולי מירוצים כי זה דרעק מסוכן, נקודה .

    רוכבים שקסדה עפה להם הם בדרך כלל רוכבים שקנו קסדה גדולה מדי שמלאה בספוגים ,
    לכן חשוב לרכוש קסדות מיצרנים שמשתמשים בכמה שיותר תבניות מידה .
    מאמר רע , שגוי ביסודו ומסוכן .

  7. לא הבנתי איפה החזייה.

  8. אני כועס.מאמר כזה עלול לעלות בחיי אדם.מה עבר על הכותב ? DD מתרגלים בקלות.DD זה הסגירה הכי בטוחה.רמת כשל שואפת לאפס.
    בבקשה למחוק את המאמר.

  9. עכשיו אני. (כמתחייב מהשם – קסד)
    הטיעון של ינוקא כי עשה תאונה שתיים עם סוגר קליפס והקסדה לא עפה משתווה לניסיון שלי עם DD בה קיבלתי זעזוע מוח קל (הקאות במשך כחודש וזה בסדר, הראש היה דפוק מלפני כן) אבל הקסדה לא עפה.
    בכלל … אולי לפעמים כדאי שהקסדה כן תעוף ולא תשבור לך תמפרקת כמו חבל תליה.
    אז חברים, בואו נרד מהטיעון של הבטיחות! או קיי?
    אנחנו לא במסלול מירוצים. ואתם לא מהנדסי בטיחות.
    אנחנו פאקינג שליחים מיוזעים בתל הביב.

    מה שמוביל אותנו לטיעון הנוחות.
    וואלה אני יכל להישבע שבקסדת האבטיח בת העשר שלי הקפיץ של הקליפס החליד וזה לפעמים סשן מהגיהינום לפתוח אותו עם הציפרניים החשופות (בלי כפפות. ליטרלי)
    בלינוקס (אה DD) זה לא היה קורה.

    אז אמ;לק – קסד מצדד ב DD

    ולמתקרשי בדיחות ה DD – חכו חכו. יום אחד גם לכם יהיו ציצים (משלכם)

  10. נתיב סרוסי // 18/05/2017 um 7:30 // הגב

    רוכבי שטח יגידו לך שכל קליפס מסוג שהוא יתקע אחרי כמה נפילות קטנות.
    חול נכנס למנגנון וזהו הלך הנועל לא מתהדק עד הסוף… ובגלל המיקום לא תמיד יודעים אפילו.
    מסכים שהוא לא נוח אבל האופציות האחרות לא בטוחות ואני לוקח בטח על נוח.
    הכותב הוא מהנדס מכני שבדק את הנושא והגיע למסקנה הרווחת בשוק שהדאבל D הוא הכי בטוח.
    אתה לא חייב להסכים: -)

  11. הדאבל D אכן בטח אבל הכותב צודק,
    אני מוצא את עצמי הרבה לא מעביר אותו כמו שצריך וישר מעביר דרך שני הלולאות.
    מבחינת נוחות עדיף סגר קליפס, בחיים לא יצא שלא סגרתי קליפס.
    DD לא סגרתי אין ספור פעמים.
    למי שלא רוכב תחרותי כן?

  12. חלק פה מתבלבלים , כל הרעיון הוא שקסדה זה אביזר בטיחות ולכן הבטיחות באה במקום הראשון תמיד , לנוחות סעו באוטו או לעבור לחלק ממדינות בארה"ב לקנות הארלי ולרכב עם הקרחת באוויר לי אישית dd גם יותר נוח ולא קרה בחיים שלא קשרתי קסדה , כאמור אופנוע ככלי יומיומי זה לא לעצלנים .

  13. אם מותר להוסיף משהו,
    חזרתי לרכב בזמן האחרון לאחר מספר שנים גדול של נבצרות,
    לבשתי כפפות,ואז כמובן אולי בחלקיק שניה רכסתי את ה DD.
    מה שאומר,גם 15 שנה לא השכיחו,
    זה עדיין הכי בטוח ולו בשל העובדה שקפיץ לא יכול הישבר,
    לשונית לא תהה משויפת מידי,
    למי שלא רוכס את הקסדה כנידרש….אין מה לעשות,
    כמאמר המשפט המפורסם בארה"ב על חוק הקסדות :
    "ראש שלא עוטה קסדה,כנראה שלא שווה שישמרו עליו"

    ולא לשכוח את הדבר הכי חשוב

    להנות מהרכיבה

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם