החיים הקשים של של מיס וואגנר
סיפורה של קלרה וואגנר - חלוצת הרוכבות
במגזין "American Motorcyclist" שיצא ביוני 2006, התפרסמה כתבה על חלוצי האופנוענות העולמית, אלו שהיו שם בתחילת הדרך והיו לראשונים שקבעו נקודות ציון כאלו או אחרות שנרשמו לעד.
הרוכבת קלרה מריאן וואגנר תפסה את תשומת ליבי ועליה אספר בקצרה. קלרה היא רוכבת המרוצים הראשונה שמתועדת בתחום הדו גלגלי: היא הייתה לרוכבת הראשונה אשר נרשמה, כשהיא בת 15 בלבד, לפדרציה האמריקאית לאופנועים (FAM, הגרסה שקדמה ל-AMA המוכר לנו היום) ובכך הפכה לרוכבת הראשונה שיש רישום כלשהו לגביה. הדבר היה בשנת 1907. אבל קלרה לא נחשבת לחלוצה רק בשל עניין ביורקרטי ומסמכי רישום. בשנת 1910, רק 25 שנים אחרי שבכלל הומצא הדו גלגלי הממונע הראשון, הייתה קלרה לרוכבת הראשונה שניצחה במרוץ אופנועים.
קלרה הייתה בתו של ג'ורג' ווגנר מסיינט פול מיניאפוליס, אשר הפך את חברת האופניים שלו ליצרנית אופנועים עוד ב-1901. החברה אגב, התקיימה עד 1914 אחרי שהספיקה לייצר לא פחות מ-8,500 כלים, ביניהם האופנוע הראשון אשר יוצר "במיוחד עבור נשים". כחלק מקידום הדגם, הוחלט כי קלרה תרכוב על גביו במרוץ ובכך תביא לפרסומו.
קלרה ו'הדגם הנשי' יצאו להשתתף במרוץ סיבולת שארגן ה-FAM למרחק של 576 ק"מ (360 מייל), בין שיקאגו לאינדינאפוליס בארה"ב. קלרה אומנם הייתה רק בת 18, והתחרתה על אופנוע שייצר רק 4 כוחות סוס, אך זה לא הפריע לה לנצח את המרוץ באופן מושלם (ללא שום נקודות עונשין) מול גברים רוכבים אחרים, ובכך להרשם הן כרוכבת המרוצים הראשונה בהיסטוריה והן כאשה הראשונה שניצחה מרוץ.
לצערה, הגביע נשלל ממנה על ידי המארגנים בתום המרוץ והסיום שלה במקום הראשון הוגדר כ'לא רשמי' בשל העובדה שהייתה, ובכן, אישה… כאמור, לא קל להיות חלוץ. אך אל דאגה: שאר המתחרים שכה התרשמו מההישג, התאגדו יחדיו ואספו כסף כדי לרכוש לה מדליית זהב על חשבונם.
קלרה השתתפה אחר כך במרוצי סיבולת נוספים וזכתה להצלחה ולהכרה בפועלה בתחום. בין השאר, היא הופיעה על גבי גלוייה פרסומית של חברת Eclipse לייצור בלמי אופניים ואופנועים. גלויה זו (תמונת ראש העמוד), מהווה את אחת התמונות הבודדות שלה מאותה תקופה.
אנחנו בפיגור של 100 שנה אחרי ארצות הברית , מתי יהיו מירוצים חוקים בארץ?