החליפות להופעה הטובה בעולם
תמיד מוזר לראות בפעם הראשונה את הרוכבים בלי החליפה, פתאום הם נראים קטנים, רזים ושבירים יותר. ומה לעשות – גם הם שבירים מתחת לחליפה, שריון יותר נכון.
עובדות ונתונים:
1. מתחת לעור הקנגרו יש להם מגני כתפיים, מרפקים, זרועות, פרק כף היד, מסביב לכף היד, מגני חזה, גב, ירך, שוקיים וברכיים.
2. למה עור קנגרו? כי עוביו רק 3.5 מ"מ, והוא רך, קל וגמיש יותר מעור פרה. הרוכבים מתארים את החליפה כעור שני.
3. קייסי סטונר האוסטרלי לא אהב להשתמש בעור קנגורו, לא בגלל הגנה על הסמל האוסטרלי אלא כי הוא פשוט לא מרגיש בהבדל.
4. עם השנים החליפות השתפרו כל כך שהן כעת שוקלות בין 3 ל-3.5 ק"ג בלבד. ההבדל הוא בגלל גובה הרוכב. החליפה של דני פדרוסה (1.54 ס"מ) שוקלת 3 ק"ג, החליפה של ולנטינו שוקלת 3.5 ק"ג (1.82 ס"מ)
5. החליפה המסובכת ביותר היא של ולנטינו בגלל כל הצבעים של העורות ובגלל שהעיצוב נעשה לא בפאטצ'ים (הדבקה על החליפה) אלא בתפירה והתאמה של הגזרה ליצור את הגרפיקה. זה מה שאתה מקבל כשחלק מבעלות של המותג היא שלך (דיינזה כמובן). בעת ייצור החליפה אסור שהיא תגע ברצפה, כל צוות העובדים מודע לכך. נפל פרט על הרצפה? נאסר לשימוש.
6. כאשר ולנטינו הפך לבעלים, בן קבוצתו, חורחה לורנסו נטש את המותג ועבר למתחרים, אלפיינסטאר (לפני תחילת עונת 2011).
7. בעונת 2014, חורחה עשה חיים קשים למעצבים של החליפות. אחרי האכזבה ב-2013 כשסיים שני את האליפות ולא פחות מ-3 ניתוחים בחופשת החורף, הוא הגיע לעונה לא מוכן, עלה מספר קילוגרמים והחליפה נתפרה מחדש. במהלך העונה הוא שינה את אופי האימונים והתרחב מאד, מה שהוביל לעיצוב מחדש של החליפה. השינוי במבנה שלו היה כה דרסטי, שאלפיינסטאר נאלצו לתפור תוספות עור בבית השחי והכתפיים במשאית התיקונים בין יום שישי ושבת מאחר ולא יכול היה לזוז בחליפות שעמדו לרשותו על האופנוע.
התופרת הפרטית של לורנסו בסשן שיפוץ החליפה:
8. זמן תפירת חליפה מא' עד ת' – כשמונה שעות (אחרי שיש כבר את הגזרה)
9. הרוכבים נמדדים שבועיים לפני תחילת העונה פעם נוספת בכדי לוודא שלא השתנו יותר מדי במהלך החופשה.
10. מארק מארקז מחליף 3 מרפקיות ביום רכיבה, טכניקת הרכיבה שלו דחפה את היצרנים לשפר את המרפקיות ואת מכני הכתפיים. טכניקת הרכיבה של ולנטינו היא זו שדחפה אותם לשפר את מגני הברכיים בזמנו.
11. רשימת מכולת מאלפיינסטאר לרוכבי רפסול הונדה, דני פדרוסה ומארק מארקז:
לפחות 4 חליפות (יש רוכבים שמקבלים גם 6 כמו ולנטינו)
כל חליפה מכילה מערכת כרית אוויר
3 זוגות מגפיים
לפחות 3 זוגות של כפפות
מגן חזה
מגן גב
מערכת לבוש תחתון
כמובן שבמשאית יש אקסטרה במידה וצריך עקב התרסקויות.
נתוני התרסקות:
12. חוק חדש שנכנס העונה: כל חליפה צריכה להיבדק טרם חזרתו של רוכב למסלול אחרי התרסקות. כמובן שזה לא חל על התרסקויות בעת מירוץ אך במידה ונראה בבירור במצלמות שהחליפה אינה תקינה, הרוכב יקבל דגל שחור עם עיגול כתום שמודיע על בעיה טכנית המחייבת עצירה בצד.
13. כריות האוויר יכולות להתנפח פעמיים, שלא כמו כריות האוויר שניתן לקנות בשוק וזה בכדי לאפשר לרוכבים לחזור לאופנוע.
14. את כריות האוויר הראשונות פיתחו בארץ, בהרצליה בשותפות עם דיינזה.
15. החליפה שהחל ולנטינו ללבוש בסבב מיסאנו נקראת מוג'לו ויהיה אפשר לרכוש אותה בקרוב בשוק. היא תעלה 3,500 יורו בערך. פירוט מלא בתמונה המצורפת.
אחלה כתבות תמיד מעניינת ונותנת כל כך הרבה מידע של המעטפת מעבר לתוצאות והדברים שרואים במרוצים.
ישר כוח
. כאשר ולנטינו הפך לבעלים, בן קבוצתו, חורחה לורנסו נטש את המותג ועבר למתחרים, אלפיינסטאר (לפני תחילת עונת 2011).
משעשע הלורנזו הזה אני במקום רוסי רוכש גם כמה מניות של אלפיניסטאר רק בשביל הכיף .
מה שיפה בכתבות שלך הוא שאת יכולה לכתוב בדיה גמורה ואני אאמין לזה (מתוך בורות מוחלטת בתחום)
זה לא משנה את העובדה שנהיניתי לקרוא אנקדוטות שתורמות כלום ושום דבר לחיי (כמו זו שהישראלים המציאו את כרית האוויר בהרצליה)
אבל נהיניתי.
למה אתה מתפלא לגבי המצאה של כריות? ישראל היא בין המקומות הראשונים בטכנולוגייה ובסארטפים.
"הארץ מיתפ תחת, בצעדי ענק"
אכן השמונה מאתיים עשה קונץ עם (ול)נ.ס.א. והמציא את סטקנט שאפילו הקספרסקי הרים גבה.
אבל תנסה להתקבל שם להיות פקיד שמגיש תה. לחברת אשך מל יהיה לך יותר סיכוי.
(גילוי נאות – הכותב נימול)