הפציינט האנגלי
ואף על פי שיתמהמה
עם כל זה אחכה לו …
תראו. איך אומרים זקני העדה? “אני חייתי את הניינטיז, ילד".
“עשרים שנה לפני שהיית בכלל מבט חושק של אבא שלך באמא שלך – אני קפצתי לתובל לאסוף ידנית את הגיליון החם מהמכבש של מוטו, ילד".
אז כן, הניינטיז היו העשור הכי מרגש, פורה וויטאלי מאז שאני זוכר את עצמי (גם בתחום המוזיקה. אגב).
החרם הערבי נשבר והגיעו סוף סוף המון דגמים מעניינים, כאלו שראינו רק בטלביזיה,
וגם בטלביזיה אגב, המונופול נשבר ויכולת לראות כל ראש שנה אזרחית במשך שבוע בחצות את הפרק היומי של הדקאר ביורוספורט עם הקריין בעל הקול הגבוה והמבטא וההומור הבריטי.
המון דגמים מעניינים. כמו ה-klx600 , הסופר טנרות, ה-F650, ה-DR650 ועוד, וכולם היו יקרים. לי.
אז היתה לי ג'אווה.
קרתה גם עוד תופעה מעניינת, “הפצוע האנגלי" קראו לה. אפילו סיינפלד הקדיש לזה פרק.
אני לא זוכר הרבה מהעלילה, בטח ניסיתי לחפון את זו שלידי בקולנוע…
פאסט פורוורד לימינו אנו. כל האופנועים של היום במקום להיות מפוצצים בשרירים – הם מפוצצים באלקטרונים והגבלות.
מחשבי מנוע, מחממי תחת, ABS , בקרות החלקה, מתלים מתכווננים, חיישני לחץ אוויר, מגביל A1 , מצערת אלקטרונית המשדרת בלוטות' …
ואז הגיע הטנרה.
ז'תומרת, עוד לא הגיע. יגיע. ואנחנו שומעים את זה לפחות ארבע(!) שנים!
אני לא זוכר הרבה מהפצוע האנגלי. אני כן זוכר סבל. סבל מתמשך. מעיק. ומשאבים שנגמרים. ונגמרים.
ואולי זו היתה מה שמה לידי בקולנוע שלא כל כך זרמה והמשאבים היו הסבלנות והתקווה שלי …
כמו אז, גם היום אני עני. ואני לא יכול להרשות לעצמי את תג המחיר של הטנרה. אפילו ללא כל החבילות המפנקות בקצת יותר מעשיריה שהן לבדן הרבה יותר יקרות מהמחיר הנומינלי של הנבלה שלי.
רק שאז, הייתי סטודנט, וצעיר ומשם היה לי רק לגדול, והיום, אני נעשה יותר זקן, דועך בכושר, גם הפיזי וגם המנטלי, והמנטלי משפיע ישירות על המקצוע בו בחרתי (מחשבים) וכושר ההשתכרות, כך שכמו הפצוע האנגלי אני שוכב במערה, ממתין, שיגיע,
ואני חושש שכאשר הוא יגיע, כבר לא יהיה לי כח (גם פיננסי) לחבק אותו בחום.
אז,
תעירו אותו כשהוא יופיע בלוחות יד שניה.
אותי! תעירו אותי!
מערכת יקרה – העתק הדבק. ctrl+c ו ctrl+v (או שיפט אינסרט)
וגם אולי הכותרת היתה צריכה להיות – "הסובלנות האנגלית"
בניינטיז המבוזבזות הייטב שלי (עתודאי למשפטים, מחזיק הונדה CB350 בת עשרים) הסופר טנרה היה הכוכב. "מה נשמע גב"בצ'וק" כתב האורך בטורו, אחרי שאופנוע גבוה עם צמד פנסים עגולים רדף אחריו ב 190 קמ"ש.
עברו למעלה מ 20 שנה, ואף אחד לא נוגע, גם לא עם מקל, בסופר-טנרות המציפות את יד2. גם לא בעשירייה.
לעומת זאת, אפריקה טוין מאותן שנים ייחטף מייד, כנ"ל אלפנט במצב נסיעה.
אז מדוע איתרע מזלן של ה XTZ750 להיות אבן שאין לה הופכין (או גולדוינג אספנות אין חפץ בו) ?
א. הן כבדות ב 25 קילו מהאלפנט.
ב. הם מסובכות ב 50% יותר מהאפריקה.
ג. תשובות א+ב נכונות.
ד. כי הן לא בסטטוס אספנות, עדיין.
ימים יגידו. אין ספק שהכלי החדש נראה מצויין.
איפה הטנרות אתה שואל?
אז טנרות הולכות לאיש המוזר שמעל הכינרת כדי… להיוולד מחדש.
הן בידיים טובות
האיש המוזר שהטנרה הופך לבליל של חלקים וחיבורים פרי מוחו האדיר שקודח.
והמצחיק שזה עובד ללא דופי
תכל'ס!
הכל בסדר על הגולדווינג אספנות, אלו ה 20K הכי טובים שהשקעתי בחיי
למה האפריקה טווין נמכר יותר טוב?
לשניהם אותו סגמנט,אותו משקל,האפריקה יותר מסובך למכונאי,מוציא 52 כ'ס ביום טוב (70) בסופר ויש לו שם,רק שם של חוצה מדבריות.מי שחצה את הסהרה בניינטיז היו הטנרות וב.מ.וו gs800/1000.אני יודע את זה ממקור ראשון.
פלג. העובדות לא מסתדרות איתך…
האפריקה טווין,מוציא 62 כ"ס.ב 10 יותר ממה שכתבת וב 8 פחות מאשר הימהה.
אבל איך הוא מוציא אותם,שווה להסתדר עם ה 8 פחות מאשר לסבול מהמנוע המעצבן של הימהה.
ניסית פעם לעשות עם הסופרטנרה את נחל תבור ונחל ישכר ,עם מורכבת מאחור?
הוויברטור העצבני הזה,קורע לך את היד על הגז ואת היד על המצמד,כשאתה מנסה לשמור בכל הריכוז על רכיבה עגולה ורגועה. המנוע הלא עגול הזה,מחרפן אותך בסל"ד הנמוך וגם את עצמו,כששעון החום גם כן מתעצבן על המנוע אותו הוא משרת ומאלץ אותך בכלל,להיות מרוכז בהשרדות,במקום להינות מהשטח,הנוף,הרכיבה ובעיקר מהמורכבת מאחור…
בכלל הסופר טנרה הזכיר לי תמיד,תמונות מערב הסעודית.
סעודים דוהרים על גמלים,בעודם יושבים על אחורי הגמל,מאחורי הדבשת.
כך נראה רוכב סופרטנרה,כשהוא יושב מאחורי הדבשת שהיא מיכל הדלק,על בדל מושב שנשאר ואם מצטרפת לרכיבה מורכבת,אז אולי נמצא אותה מעל הפנס האחורי,סטייל DT50.
בנוסף פלג,מה שהאפריקה טווין עשה בדקאר,תוכל לקבל שיעור חשוב כאן:https://motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_nxr750_paris_dakar.htm
אחרי 26 שנה, הסופרטנרה שלי מתעורר בשמחה ונוסע כמו חדש, אז לאפריקה היה אולי יותר סקסאפיל וכך גם לאלפנט, אבל במבחן הזמן הסופרטנרה עדיין גיבור. לשוק יד 2 אין קשר למציאות, לקנות סופרטנרה נראה למשקיעי אספנות פחות מבטיח מאפריקה או אלפנט בגלל שהם נדירים יותר, לא בהכרח טובים יותר.
מעניין מה היה קורה אם ימאהה לא היו מפסיקים לייצר את הסופרטנרה והיו ממשיכים ומייצרים דגם חדש עם מנוע TDM900 (שנופל בול לתוך השלדה של XTZ) ומשפרים מתלים ומורידים משקל.
היינו זוכים לאדוונצ'ר אגדי כבר לפני 20 שנה, חבל.
לאנונימי-ספר את זה לפטרהנסל שלקח שש פעמים את הדאקאר עם סופר טנרה משודרג.