ז"ל, וחבל

לפני שנים רבות היה לי ימאהה ויראגו. קרוזר קטן ומקסים. יום אחד שמתי לב שהאיתות שלו לא מהבהב. ליתר דיוק הוא הפסיק להבהב. ליתר עוד יותר דיוק הוא הפסיק להבהב מתי שבא לו. בדקתי את העניין וגיליתי שאחרי 400 מטר הוא מפסיק להבהב לבד. ביי דיפולט.

אחר למדתי והשכלתי שבעוד תוצרים יפניים קיימת מערכת הפסקת איתות אוטומטית, וחבל מאד שעם תהליך המודרניזציה וכניסת הספידומטרים הדיגיטליים המערכת הזו נעלמה לה. מחזה שכיח הוא אופנוע שנוסע קילומטרים על קילומטרים והמאותתים שלו פועלים מכיוון שהרוכב מרוכז מידי בדרך מכדי להשפיל מבט ללוח השעונים, לראות את הנורה מהבהבת ולהזכר שהוא כבר שכח מתי פנה פעם אחרונה. בינינו – זה גם לא בטיחותי: משתמשי הדרך לומדים ככה להתעלם ממך.

איך עבדה המערכת?

אל שעון הספידומטר צורפה יחידת חיישן קטנה ובה לשונית מתכתית אשר לה 2 מצבים: ON-OFF. עם הפעלת האיתות היא היתה מקבלת פקודה חשמלית הדורכת אותה. אל מנגנון השעון צורף מגנט מסתובב שהיה ממוקם צמוד לחיישן. עם השלמת ספירת כמות המטרים שבחר היצרן (400 במקרה של הויראגו שלי), היה המגנט מייצר השראת שדה מגנטי, מה שהיה מקפיץ את הלשונית המתכתית למצב OFF והיא היתה מנתקת את מנגנון האיתות.

פשוט קל וחכם. הפטנט הזה עבר ונגוז עם המודרניקה. ז"ל וחבל.

הויראגו שלי

14 תגובות לז"ל, וחבל

  1. פעם אחת, בהיותי דל שכל אך עם קוביות בבטן, הפסיק האיתות בליברטי דיאלים לעבוד. פשפשתי בצמותיו של הטוסטוס עד שהגעתי לחלק עליו נרשם באנגלית Wagner dot.
    החלטתי שזה בטח החלק שהתקלקל, והלכתי לחפשו בחנויות של דרך פתח תקוה (מנחם בגין דהיום).
    ה"אוטומט וינקר" כשמו בז'רגון, עלה 12 שקלים והאיתות חזר לעבוד.
    תור לא צייץ, פשוש לא פישפש, חתול לא התחכך. השמש המשיכה לזרוח.
    אבל מאותו הרגע, שום דבר כבר לא היה אותו דבר. חלפו להן 6 שנים עד שהבנתי, שהרגע ההוא עם הליברטי חסר האיתות, שינה את חיי.
    הלאה עם המשפטים, קדימה עם ההנדסה.

  2. אכן אופנוע מקסים, ופתרון כל כך פשוט לבעיית האיתות. היום יש בנמצא רק מערכות self-cancelling יקרות ש״מזייפות״ לא מעט (מכבות את האיתות מוקדם מדי) כדוגמת STS

  3. באין ציפור שיר גם הת.. הוא זמיר 🙂 אמנם גזו ונמוגו המנגנונים המכניים. אבל, טיימר פשוט עושה את העבודה באופנוע שלי…

  4. אוטומט שמוטומט. אני עוד מהחורף ממתין שהאיתות שמאלה יחזור לעבוד. מעצמו.

  5. ואני לא מאותת בכלל, גם ככה זה לא מעניין אף אחד על הכביש וחבל על תשומת לב שמקדישים לזה , כשאני באוטו אגב אני מקפיד .

  6. Guzzist@gmail.com // 24/07/2017 um 15:45 // הגב

    המערכת זוכה עכשיו לתחייה במוטו גוצי V9 בשני דגמיו. נכבית לבד אחרי….400 מטרים מביצוע הפנייה.

  7. ואם באים לפניה בהיגוי הפוך ?????😈

  8. "הרוכב מרוכז מידי בדרך מכדי להשפיל מבט ללוח השעונים"
    כבודו העתיק שכח את הטיקים מהריליי
    שהפכו למסונתזים
    ובהעלמם נפתחים שירשורים מסוג זה –
    https://www.talkford.com/community/topic/205829-no-sound-when-indicators-on/

    אני מציע שתתחבר למוח של האופנוע באמצעות אפליקצית NFC שתשדר לבלוטות' בקסדה – שנתפס לוינקר הימני ההרדונג וכדאי שתתאמץ לשחרר.

    • יא אללה שלך קסד, איפה אתה גולש, איפה?
      בפורומים של פורד מונדאו?!?!
      עד כדי כך משעמם לך?

  9. באופנועי במוו כיבוי האיתות אוטומטי, וניתן לתכנות במחשב תוך כמה זמן / מרחק יכבה האיתות.

  10. פואד היום יש לו רק שני דברים להגיד.
    אחד שבקטנועי BMW האיתות כבה מעצמו
    ושתור הומה, לא מצייץ

  11. כרעם ביום בהיר אחד זה הכה בי. פעמיים:
    אני מתקרב למאחורה של מרצדס ומביט במראה. שלו. דולקת שם נורה כתומה. אני מתקרב ועושה לו "קוקו!" והופ! הנורה כבתה.
    בפעם השניה אותו הדבר רק עם נורה אדומה.

    חזיז ורעם! האוטומדביל מזהה אותי!
    (זתומרת רק החלק של האוטו. עכשיו צריך רק לחנך את הדביל להביט במראה)

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם