מוטוקרוס: ממשיכים ליפול על הפנים!
תמונת ראש עמוד: רונן טופלברג
אז אחרי שסגרו לנו את דדיה-קרוס – עכשיו סוגרים את מסלול המוטוקרוס של הונדה בחדרה.
שלא כמו אצל דדיה שם הוא קיבל זימון לשימוע מהיר והתראה לסגירה מיידית, כאן הסגירה מתבצעת לפי נוהל התשה: זימון לישיבה ודחיות אין קץ.
עד שיוצאת הנשמה ומתייאשים.
מסלול המוטוקרוס של הונדה בחדרה נחנך בקול תרועה ובעידוד ותמיכת הרשות לנהיגה ספורטיבית בחודש אפריל. בהכנתו ובהשקתו הושקעו קרוב ל-400 אלף ש"ח והוא יועד לרכיבות ואימונים של כל הרוכבים בארץ ולא רק לרוכבי הונדה. היות והקרקע חקלאית הוצרכו אנשי הונדה לקבל אישור ארעי מעיריית חדרה. הם קיבלו אותו.
בואו נבין רגע משהו לגבי קרקעות שבונים עליהם מסלולי מוטוקרוס. כל התייחסות לקרקע בארץ תלויה בשני חוקים: חוק רישוי עסקים וחוק תכנון ובניה. בהגדרות של שני חוקים אלה אין התייחסות ל"פריט ספורט מוטורי" וזו בעצם הבעיה הרגולטורית הדורשת היתרים זמניים על מנת לתפעל את מתקני האימונים והתחרויות. הרשות לנהיגה ספורטיבית לא עשתה עד היום שום דבר לקבע מעמד חוקי למסלולים מוטוריים וממילא החוק לא יודע איך להתייחס לתינוק 'החדש' הזה.
מיד אחרי הפתיחה החלה מתקפה מאסיבית על הועדה המקומית. התלונות שהוגשו באופן אנונימי כללו תצלומים ופניות חוזרות ונשנות מעורך דין מייצג בעניין אי בטיחותו של המסלול. אתם הרי יודעים שאין בעיה לעמוד בצד ולצלם רוכב נופל ואז לרוץ לוועדה כזו או אחרת ולהתלונן שהמסלול מסוכן. הכל תלוי באינטרסים, ויש אינטרסים! יש אינטרסים חזקים בענף ולא אפרט אותם כרגע.
הוועדה המקומית יושבת בשקט ולא מתערבת כל זמן שיש שקט. תפקידה בפיקוח על שימושים באדמות הנמצאות בתחומה ואם היא מקבלת נייר המודיע על היתר זמני היא לא נוטה להתערב.
אלא אם מישהו מקים מהומה, דורש סגירה ומתלונן השכם והערב.
אז מחודש מאי הוועדה המקומית בתחום שיפוט חדרה נאלצת לטפל בסגירת מסלול המוטוקרוס של הונדה, והיות והעיריה מעורבת במתן ההיתר – קצת קשה לה, אז היא נוקטת בסחבת של דחיות של ישיבות עד שמישהו יישבר ויתייאש. בעצם מאז ההשקה – המסלול לא פעיל.
השבוע הודיעו על דחיה נוספת של הישיבה והפעם לאוגוסט. כמה זמן עוד יסבלו אנשי הונדה מכאב הראש הזה?
סביר להניח שהם ירימו ידיים והמסלול כנראה ייסגר.
* * *
אז מה נשאר לנו? – וינגייט. מסלול אחד ויחיד.
אבל אם אתם חושבים שמילא, לפחות ישאר אחד אז בואו תשמעו את החידוש האחרון בתחום: השמועה מספרת שמישהו גילה איזשהי תקנה שאומרת שאסור לבנות מסלולים מוטוריים 500 מטר ממבנים אקדמאיים. המסלול בווינגייט יושב בדיוק ליד מבנים כאלה.
אז גם וינגייט שפועל כרגע ע"פ היתר זמני עלול לקבל בקרוב הודעה בסגנון כזה: "עד לבירור מצבו החוקי של מגרש המוטוקרוס אין להרשות פעילות מוטורית ספורטיבית במקום. ראו הוזהרתם".
ומה עושה בינתיים הרשות לחורבן ספורטיבי? – מקימה מסלולים אחרים? – לא. מנסה למנוע את סגירת דדיה-קרוס? – בוודאי שלא. מפעילה את כל כובד משקלה כדי שמוטוקרוס הונדה בחדרה לא ייסגר – גם כן לא.
ויש להניח שלא יזיז שם לאף אחד אם גם וינגייט ייסגר.
לאן עוד אפשר להתדרדר מכאן?!
עוד באותו נושא:
יוסי ניסן??????!
"יש אינטרסים חזקים בענף ולא אפרט אותם כרגע."
מדוע לא בעצם? מדובר באנשים שפועלים במחשכים, מאחורי הקלעים. הם אינם מעוניינים בחשיפה ומעדיפים לנהל את עסקיהם המלוכלכים בצל. אני מניח שקיים קושי משפטי וסכנה בתביעת דיבה, אבל בוודאי ניתן להשיג עדויות מספקות על מנת לנצל את הגנת "אמת דיברתי". אחרי הכל, אתם אתר עיתונאי ברוחו ומעבר לדיווחים על רכיבות והשקות תפקידכם לחשוף את הזוהמה לפני שתבלע את הענף בשלמותו.
מחריבייך ממך יצאו
אין דבר נרכוב בגרוטראלי
אז אולי תפסיקו להחביא אותם גם אתם תחשפו מי המתלוננים האנונימיים ואנחנו בתור צרכנים נדאג לייבש את האינטרס של אותו גורם בכך שלא נצרוך ממנו שום דבר , כרגע במצב הזה שאף אחד לא מעיז לחשוף את הנבלים כולנו כמו עדר טועה משרתים בדיוק את אותו אינטרס .
אז זאת הטעות של כולכם… מי שחותר לסגירת המסלולים מאחורי הקלעים זה שון בן יקר הפריק קונטרול, כי מה שלא בשליטתו ?????? הוא ידאג מהר לסגירתו…..
מי מממן את עוכר הדין?
המזיד