מעמד הר סיני
השקת אופנועי CFMOTO ע"י חברת עופר-אבניר
למה להביא לארץ מותג של אופנועים סיניים, לקראת ערב ראש השנה תש"פ?
האם זו שאלה שבדיעבד תהיה שאלה שתעלה חיוך סלחני, כמו למה להביא לארץ רכב יפני תוצרת פוג'י בסוף שנות השבעים?
האם בעוד 10 שנים, נסתכל על השאלה הזו עם סימן שאלה, כמו שהיום אנו מסתכלים על התמיהה ההיסטורית ההיא, בשנת 1994, למה בכלל צריך להביא לארץ רכב תוצרת קוריאה…
לרכבים היפנים לקח למעלה מעשרים שנה להתבסס בצמרת,
לרכבים מקוריאה לקח עשר שנים, גרוסו מודו, לכבוש את השוק,
כמה זמן ייקח לאופנועים הסיניים לתפוס את המקום הראוי להם?
בכלל, המילה "סיני" טעונה אסוציאציות רבות ומשתנה לפי המקום וההקשר. הנה כמה דוגמאות שכיחות:
- "תביא את הסיני, הוא אלוף בהדבקת קרמיקה".
- "יש את הסיני, שהוא סה"כ פסדר, ויש את המקורי שעלה 40% יותר, אבל הוא המקורי, אתה מבין".
- "הבאתי קונטיינר שלם מסין, הכל שליש מחיר, השיפוץ עלה לי גרושים".
ברשותכם, כבוגר 5 יחידות לימוד ב"נבואה" (כל הזכויות שמורות לשר החינוך הרב-רפי) אני מוכן להמר שהאופנועים תוצרת סין יתפסו נתח שוק נכבד, בקרוב מאוד. אל תשכחו שאופנועים תוצרת מפעל ק.ט.מ בהודו מככבים בראש מצעדי המכירות. הקהל הצעיר, שהוא קהל היעד הטבעי לאופנועים זולים, לא דופק חשבון לסטיגמות של פעם, ולא נבהל מפריטים תוצרת סין. נהפוך הוא, הוא חובב עלי-אקספרס, ולא מתרגש אם משהו שקנה בזול, לא התאים בסוף, או התקלקל במפתיע. מקסימום נזמין חדש, זה לא כזה יקר.
האם השוק מוכן לקפיצת הנחשון הזו?
אל תגידו שלא ראיתם את מחירי הרצפה ביד 2 של הזונגשן, הליפאן, הזנן, הלונסין, הקסינג-יו ודומיהם.
מה, לא נביא ניפוניה ב-2,000 שקל, משומש בן 4 כחדש ?
אכן, אסור לזלזל בחוכמת ההמונים המגולמת באתר יד 2, שכרגע לא סופרת את הסינים (נכון, נסיבות מקילות קיימות, יש יותר ממיליארד סינים ואי אפשר לספור). אבל, אם נחשוב רגע על הסלולארי שלכם, קרוב לודאי שהוא סיני, וזה לא ממש משנה לכם. אתם מתים עליו ולא נפרדים ממנו. לפני עשרים שנה, מקסימום החזקתם ביד פנס סיני זול.
אם נזכור את החרם הטכנולוגי שטראמפ ניסה להוביל נגד ענק הטכנולוגיה הסיני וואווי, נבין שהקרב הטכנולוגי כנראה כבר הוכרע.
כל מה שצריך זה יבואן שיזהה מי מנצח בקרב הזה, ויביא לכאן את הבשורה מהמזרח. נראה לי שאבניר "היו הראשונים לזהות".
עדיין ברקע מיתמרים להם זכרונות טורדניים מלפני כמה שנים, על איזה אופנוע שטח סיני, שנרכש על ידי יוצא הקלבוש בתורכיה, ובקול תרועה רמה התמודד מול ה-CRF450 של אותו גבר מסוקס. ההתמודדות נגמרה במוות קליני של הסיני אחרי כ-3,000 ק"מ, עקב בעיה בראש. "יכולתי להרשות לעצמי להיות אונגארדי ולקנות אותו", סח לי הבעלים החביב באיזה מפגש "אבודים במדבר". מצד שני, יתכן "שבידיים הנכונות" הסיני ההוא היה נותן בראש, לך תדע.
חזרה למציאות ולהשקה המכובדת של מותג CFMOTO בישראל. להזכיר את הסחורה הממונעת שהביאו לכאן מסין העממית לפני 5 שנים בנשימה אחת עם הכלים החדשים בתצוגה של CFMOTO גובל בפשעי מגדר ובהטייה מוטו-סקסואלית. הכלים החדשים נראים מצויין, מגומרים לתפארת, השלדות צבועות באבקה, הפלסטיקה מהודקת, מכסי הצד פרופורציונאליים, החישוקים אלגנטיים, הבלמים מלוטשים והבולמים פאר תוצרת קאייבה. לרגע אני מרגיש בר מזל, שבשליחות העתונאית הראשונה שלי, שפר עלי מזלי ונכחתי במעמד הר סיני, ברחוב 'התעשייה'.
נכון, יצקצקו כי העיצובים מזכירים אופנועים מארצות עם מסורת של מאה שנות ייצור אופנועים, ירכלו שהם העתיקו את השסת"פים אחד לאחד מהיפנים, שהם עשו רברס אנג'יריניג לכמה אקזמפלרים מאזור בולוניה. לא ממש מעניין אותי לדון בטענות בדבר העתקה או ההגנה הרופפת על זכויות יוצרים בסין. אלו הן טענות של הנראטיב המערבי היהיר, השבע, שבנה לעצמו סיפור שהוא היה פה קודם. בפועל, מסתבר שהכלים של CFMOTO עוצבו על ידי סדנת KISKA, אותה סדנה שמעצבת כמה מדגמי הוסקוורנה.
אמת, CFMOTO קיימים 'רק' 30 שנה, אבל האופנועים שהוצגו ברחוב התעשייה נראו מודרניים לחלוטין, מאובזרים במערכת ניהול מנוע של בוש, במערכת ABS של קונטיננטל, במתלים של קאייבה, ועוד לא הזכרנו את המחירים "שוברי השוק":
אופנוע נייקד 250 סמ"ק – 22,000 ש"ח,
אופנוע נייקד 400 סמ"ק – 29,900 ש"ח,
אופנוע ספורט תיור 400 סמ"ק – 34,900 ש"ח,
אופנוע אדוונצ'ר 650 סמ"ק, 71 כ"ס, מאובזר לעייפה במנשא, מזוודות, מיגון רוח מתכוונן, מגיני ידיים וצמייג מצלר – 39,900 ש"ח בלבד.
להערכתנו הזהירה, CFMOTO ישברו בקלות את הדעות הקדומות בשוק על כלים תוצרת סין.
מפרט חלקי של האופנועים (בגלריית התמונות – המפרט המלא):
- CF MOTO 250NK – אופנוע נייקד בנפח 250 סמ"ק עם מנוע סינגל (צילינדר יחיד) מקורר נוזל, מצויד בתאורת Led מלפנים ומאחור, מציע לוח שעונים מפורט מסוג TFT ואפשרות לבחירה בין זוג מצבי רכיבה: "ספורט" או "גשם". לבעלי רישיון A1 במחיר 22,000 ש"ח (כולל מע"מ ואגרות רישוי – "על הכביש").
- CF MOTO 400NK – אופנוע נייקד בנפח 400 סמ"ק, דגם סטריטפייטר, מתאים לבעלי רישיון A1, במחיר של 29,900 ש"ח. מחיר קניה 30,000 ש"ח ועלות אחזקה שוטפת: 2,882 שקלים (לפני מע"מ) ל-25,000 קילומטרים.
- CF MOTO 400GT – מצויד במיכל דלק ענק בנפח 19 ליטרים, פנסי Led הניתנים לכיוון ב-4 זוויות שונות, לוח שעונים מסוג TFT ומשקף רוח גדול הניתן לכיוון. מחיר 34,900 ש"ח (כולל מע"מ ואגרות רישוי – "על הכביש").
- CF MOTO 650NK – אופנוע נייקד, בנפח 650 סמ"ק. עלות: 37,900 ש"ח (כולל מע"מ ואגרות רישוי- "על הכביש"). עלות הטיפולים נמוכה מ-3,000 שקלים (לפני מע"מ) לטווח רכיבה של 25,000 ק"מ.
- CF MOTO 650MT – אופנוע אדוונצ'ר בנפח 650 סמ"ק, אבזור: משקף גבוה מתכוונן, מנשא וזוג ארגזי צד, מגני מנוע היקפיים ומגני ידיים. מחיר – 39,900 ש"ח (כולל מע"מ ואגרות רישוי – "על הכביש").
איף. אכלת ת'ראס כמו באסטיונר
קצרה היריעה מלספר על הניסיון (המר והקצר) עם כלים סינים
גם סלולארים
אופנועים מפתיעים וטקסט מעולה. תודה.
וכמה כח סוס היופי חי הזה
https://www.oferavnir.co.il/650mt/
צבעים – כחול (השלם את המשפט)
מעניין, מקיף ועמוק. עם זאת, הפרלמנט מעלה טיעון כבד משקל סביב ארוחת הבוקר: כאשר היפנים כבשו את שוק האופנועים העולמי, הם נכנסו לתוך תקופה של וואקום. האמריקנים דישדשו, הבריטים כשלו, והאיטלקים יצרו שילדה נהדרת על מנוע מחורבן. הסינים נכנסים לתוך שוק אחר, אשר 'סובל' מעודף היצע.
רק אני רואה בעיה לכנס את כל המותגים ליבואן אחד?
איזה כ-ל המותגים?
סוזוקי, הוסקוורנה, מוטוגוצי, אפריליה ופיאג'ו?
כמעט כל יבואן הכי קטן היום מייבא 3 מותגים
עדיין לא מאמין להם.
גם המכוניות יוחלפו לסיניות, וגם הרצ'בסקים