רכיבת ינואר (1): "חשמל וסלע" (V)
רשמי רכיבה על ZERO FX אופנוע שטח חשמלי
תמונות: עדי "כפרה" שפרן
מאת: רונן זיסו
כשביקש ממני ינוקא לבחון את הזירו התגובה הראשונית היתה שזה לא מעניין, שזה צעצוע, שלא בא לי לנסות להתרגל למשהו חדש, שנוח לי עם האופנוע שלי (גאס גאס 300 דו"פ) ולמה לי להתעסק ולחוות דיעה על משהו שהוא נחות באופן משמעותי. לא באה לי טוב הבקשה הזו.
כבר בחניה לפני בית היבואן בדקתי בסקפטיות רבה מה הוא מדבר אלי. קפצתי כמה מדרגות שהיו שם ונסעתי סביב לבלוק. ההפתעה הראשונית הגיעה מכיוון התפעול הקל של המצערת. חשבתי שגרף התפעול יאופיין כחד ערכי מ-0 ל-1 אבל המצערת התגלתה מיד כאינטואיטיבית ורגישה עם טווח תגובה נכון.
ההפתעה השניה הגיעה מהמשקל הקל. הטעו אותי בעבר שהאופנוע הזה הוא טנק וההרגשה עליו כמו על דו"ש בסגנון הסוזוקי DRZ שהיה לי פעם. אז לא, בכלל לא. הוא שוקל 107 ק"ג ואחרי 5 דקות ועוד לפני שעברנו משם לשטח, כבר תירגלתי איתו תנוחות של טריאל באפס קמ"ש, במינימום תזוזה ואפילו בזווית עם גוף מחוץ לאופנוע. לקחנו 2 בטריות אבל על האופנוע השארנו רק אחת. המנוע החשמלי שיושב נמוך והבטריה שמיקמנו כאחורית נותנות לאופנוע יציבות מעולה.
כל זה כבר ברחוב שבו יושב היבואן בכוכב יאיר. העמסנו ונסענו ליער חורשים.
וידאו: צילום ועריכה – תומר "כRובי" ברעם
* * *
המחשבה הראשונית עם הרכיבה בשטח זה שצריך לבדוק אם יש פנצ'ר. רחש הצמיגים על האדמה והכורכר מפתיע. מעולם לא שמעתי את הצמיגים שלי לפני כן כי יש מנוע. כשהתחלתי לטפס את הסינגל הראשון בסלעים התאכזבתי. האופנוע לא ייצר שום אחיזה! הגלגל האחורי פרפר ופרפר ותקע אותי באמצע הטיפוס. לא הבנתי את זה. ירדתי למטה לוואדי ועל שביל אבנים אופקי בדקתי את האחיזה בתאוצה מהירה, ואותה תוצאה. לא טוב. בשלב זה ירדתי מהאופנוע ושיחררתי 5 קליקים בריבאונד של הבולם האחורי.
וזה הכל. אופנוע אחר.
אז הבנתי שבגלל שאופן הורדת הכח לגלגלים הזירו שונה לגמרי מאופנוע רגיל. בגלל המומנט העצום הזמין מיידית, הוא רגיש יותר לכיוון מיתלים. העקיבה והאחיזה פשוט לא יתפקדו נכון ללא כיוון. מסקנה ראשונה: כיוון בולמים מדוייק באופנוע הזה הוא הכרח. מאסט.
עכשיו אפשר היה לחזור לסלעים ואכן – הוא הרגיש אופנוע אמיתי לכל דבר. כבר רכבתי ביער חורשים פעמים רבות והתחושה הפעם היתה שהרבה יותר קל. בעליית סלעים של רבע שעה התעייפתי הרבה פחות מבעבר. זה מוזר ולא ממש ברור לי למה. אולי בגלל שלא צריך להשקיע מחשבה בתפעול האופנוע כי הכל כל כך פשוט וברור? אולי כי ההתעסקות היחידה היא רק עם המצערת? ואולי הנוחות הגדולה שהוא מעניק לך ע"י שמירה על התקדמות ליניארית היא זו שלא מעייפת אותך בכלל?
הבולמים הם מתוצרת פוקס ויש להם כיווני עומס כיווץ והחזרה בכולם, אבל הריבאונד באחורי קל לתפעול ביד ללא כלים ונגיש מאד, כך שאם האופנוע מרגיש לך לא עוקב – יש באפשרותך בסיבוב כפתור אחד לייצר אחיזה מיידית עוד לפני כיוונים מקיפים. במבחן התוצאה הם הרגישו לי בערך 80% מבולמים של אופנוע אנדורו מקצועי. סופגים הכל אבל לא ממש עד הסוף. התוצאה הרגישה לי פחות מהודקת.
השוואה לסמ"ק? – קשה לומר. בתאוצה על שבילי יער ראיתי 85 קמ"ש על השעון, אבל יתכן שאם השביל היה יותר פתוח היה אפשר לנסוע מהר יותר (נתוני היצרן אומרים 137 קמ"ש). אמנם מצד אחד זו מהירות שכל אופנוע דו"פ בן 125 סמ"ק יכול להשיג, אבל סביר להניח שביום אנדורו קשה ה-125 הזה יישאר מאחור. הזירו הרבה יותר ידידותי. ההספק בקו ישר אולי נחות, אבל המומנט נמצא בשפע ויש לך כח זמין כל הזמן.
הסיכום שלי הוא שבתור אופנוע מתחילים הוא כמובן מצוין אבל גם יתאים לרמה של 80% מהרוכבים בארץ. הרכיבה חייבת להתבצע בתאי שטח מוגדרים. אי אפשר לצאת איתו לטיולי מדבריות ארוכי טווח.
בעניין מירוצים – הוא עוד לא שם. חייב שיפור.
(רונן זיסו הוא רוכב כביש ושטח ומתחרה בליגת האנדורו בקטגוריה הפתוחה)
* * *
מאת: מוטי"ינוקא" גלברט
כשאופנוע חרישי נופל על סלעים הקולות נשמעים זוועה. הרבה יותר גרוע ממה שמחכים לשמוע. החיפוי של רעשי מנוע באופנועי הבנזין בולע ומשכך את חבטות המתכת והפלסטיק באדמה ובאבן. ממש כואב הלב לשמוע את הרעשים האמיתיים.
אופנוע נופל כשהמיתלים לא מכוונים, כשמוד הפעולה על ספורט, והצמיגים מפוצצים אויר הרבה מעל המידה. זו היתה התגובה האלימה שקיבלתי מיד על הבוקר כשנכנסתי איתו לסלעים רטובים. זו היתה כמובן טעות. הוא פשוט העיף אותי מהגב שלו כמו פר ברודיאו. ישנה נחמה קטנה שכשהוא נופל יש לו פחות חלקים עם פוטנציאל שבר: אין ידית מצמד, אין מערכת פליטה, אין רגלית הילוכים.
אז מה שיש לעשות זה לשים בבורר על מצב אקו ולא על ספורט, לכוון בולמים ולחץ אויר ואז הופה – פודל. קל לרכיבה. נטו. די מהר, אחרי שמתרגלים למצערת ושולטים בה באופן מדוייק ההרגשה קרובה מאד לתחושת טריאל. טיפסתי איתו בסינגלים בחורשים בנגיעות קלות. יציאה מהמקום אחרי עצירה במדרון תלול קלה מאד. פשוט נוסעים. העליה לווילי מהמקום מגיעה במכת כח אחת החלטית.
הזירו עליו רכבנו היה FX מוסב לאנדורו. במקור זה דגם דו"ש. דגם השטח הטהור הוא ה-MMX ונבדל מהדו"ש בשרשרת במקום רצועה, בבולם אחורי מתוחכם יותר, ובחוסר לוח שעונים דיגיטלי אלא רק מתגים גסי עיצוב בסגנון צבאי של נגמ"ש ישן. לאופנוע המבחן נשאר השעון אבל כל השאר הוחלף כך שבעצם רכבנו על MMX משופר.
בחרנו לבדוק אותו עם מינימום משקל ולכן הסרנו בטריה אחת. אם רצינו אפשר היה להסיר עוד כמה ק"ג ע"י פירוק המטען הפנימי. אחרי כשעתיים הראה המונה שנשארו 20% בבטריה. הווי אומר, ניתן היה לרכב איתה עוד חצי שעה לפחות, אבל העדפתי להחליף לבטריה טעונה מלא לפני יציאה לסשן נוסף. כלומר, אפשר לתכנן איתו 4-5 שעות רכיבת שטח בתנאי שהמסלול יהיה מעגלי.
אופנוע מאד ידידותי. החיבור איתו מהיר וקל. מכל דגמי הדו"ג מונעי החשמל עליהם רכבתי, הוא זה שהכי נכון והכי רלבנטי והכי קרוב למילוי ייעודו ללא חשש טווח וטעינה.
הצהרות יבואן:
- טווח נסיעה משולב – 43 ק"מ
- מחיר ממוצע להטענה – 1.68 ש"ח
- זמן הטענה סטנדרטי- 4.2 שעות
- משקל עם 2 מצברים – 112 ק"ג
- גובה מושב – 881 מ"מ
- מומנט מקסימלי – 9.7 קג"מ
- כ"ס – 44 או 13 קו"ט
- מהירות מירבית 137 קמ"ש
- רשיון – A2 (עד 500 סמ"ק)
- ביטוח – קטגוריית עד 50 סמ"ק
- אחריות על כל מצבר – 5 שנים
- מחיר – 58,900 ש"ח
מה העינין עם הקסדה הפתוחה ?
לא עדיף לתת רושם יותר בטיחותי …
קסדת טריאל, אמיר
בדקתי אותו במוד טריאל. רונן זיסו היה ממונה על אגף האנדורו
למה המחיר הגבוה? אם הוא עולה 10 אלף דולר בחו״ל, אז בחישוב קל זה גג 39 אלף ש״ח בארץ (הרי אין מיסים על רכב חשמלי)
למה המחיר הגבוה? כי הם חזירים וצריך לעשות להם מגה. זה למה… אם אין מיסים וחשקה נפשך – תייבא ביבוא אישי.
תפתח יד שתיים, אופנועי זירו בני כמה חודשים בחצי מחיר…
Dan – that is nonsense, but if you can provide an address we’ll send you a calculator to help with the math. There have been very few resales as our customers really love their bikes and the low cost of service, maintenance, insurance, test… We watch Yad2 and there's not a single bike for sale at half of what someone paid or Mechiron. ZEROs lose value like any other bike, no more no less. It’s important to know why someone is selling, if the bike has been in multiple accidents, if someone is moving or has lost a job. The market for ZEROs is certainly not nearly that for T-Max or a Downtown, you can get luck, but it often takes more than a few days to sell a bike. I believe that in the years to come, ZEROs will hold their value better due to the dramatically lower costs of service and maintenance. If you’re saving NIS 10,000+ riding a ZERO, and some customers are saving well over NIS 25,000, the bike pays for itself in a few years. Did we mention how much FUN Zero Motorcycles are to ride!
לטל, על המחיר הבסיסי תוסיף הוצאות הובלה ובירוקרטיה כגון שחרור מהנמל וכיוצא-בזה ועל הכל עדיין צריך להוסיף מע"מ של 17 אחוז. כך אתה מגיע קרוב למחיר הרשמי שפורסם כאן.
בחו"ל אין מע"מ?
דינגו, זה קשקוש, הובלה לא עולה 20,000 אלף שקל, מקסימום 2000. מע"מ על סכום כזה הוא סביב ה5 אלף ש"ח, אז 80% רווח נקי לאופנוע??? זה יבואן לא הוגן…
אתה פשוט לא מבין איך המערכת עובדת, העלויות או מה נדרש.
טל, אינני מבין מאיפה הבאת את המספרים האלו? הובלה של אופנוע עולה בין 600 ל-1400 דולר תלוי אם האופנוע על פלטה או בתוך ארגז. לשם החישוב בו נניח שזה אלף דולר משמע בשקלים זה יוצא כ-4000 שקל נוסיף את זה ל-39 אלף מחיר אופנוע שציינת קודם וקיבלנו 43 אלף שקלים. על זה נוסיף 17 מע"מ שזה יוצא 7310 שקלים וכך קיבלנו בסך הכל 50,310. שים לב שלא הכנסנו לחישוב עלויות טיפול בנמל כגון בירוקרטיה ואיחסון בנמל עד שהאופנוע משתחרר וכמובן דמי ביול וכל השיט הזה. כך שזה לא כזה רחוק מהמחיר הרשמי וכן, גם ליבואן מותר להרוויח משהו הרי גם הוא צריך לשלם חשבונות. ושים לב, בניגוד לאופנועים רגילים שם הרווח הגדול מגיע ליבואן מהטיפולים והחלפים כאן אין ליבואן את הלוקסוס הזה מכיוון שאין מה לטפל באופנוע למעט ברקסים וצמיגים שמחליפים עקב בלאי מצטבר.
מ 10%-23% באירופה וארה"ב
מעניין !! אגב איך בהשוואה לktm החשמלי או אחרים ?
לא רכבנו עדיין על ק.ט.מ חשמלי
If you think the price is high, investigate the cost and time involved in launching a new manufacturer in Israel while complying with ALL requirements of the Ministry of Transportation. We are not Europe. Israel was not on Zero Motorcycles' map of near-term markets and was of no interest to the existing importers who don't understand the technology and whose business model relies heavily on service and maintenance revenue. Our customers love, absolutely love, their Zero Motorcycles and are seeing savings of NIS 10,000 – NIS 30,000 a year on service, maintenance, fuel, insurance and more. We invite to visit us and test drive a ZERO. The future is here.
הוידאו גאוני! תודה על המבחן.
שאלה: האם רונן גם רכב על אותו FX "מוסב" לכמעט MMX?
אכן, על האופנוע הזה מדובר ועליו נכתב
אני מבקש, ברשותכם, לרגע, לסטות ממדידת הוולטים ומחישובי השקלים.
הסרטון – שאומר כל כך הרבה מבלי להגיד מילה – יצירת מופת.
יועמד הכרוב ליד הדיקפריו לקבלת הפיסלון.
תודה על הפרגון. אפשר בבקשה רק לשים אותי קצת יותר ליד אנגל'ינה ג'ולי ופחות ליד דה קפריו?
היה אופנוע בבעלותי עד לפני כמה חודשים. נסעתי עליו כמעט כשנה וסה"כ הייתי מרוצה מאד מהכלי עצמו.
טווח נסיעה- קחו בחשבון שאין לו כמעט טווח נסיעה נורמלי והטענה שלו לוקחת כ 7 שעות! אם זה כלי לשימוש יומיומי זה לא בשבילכם. אם למשחקי חצר אחורית בשבת בבוקר אז תצטרכו להכין רכב ועגלה כי הוא לא יגיע לשום מקום בעצמו…
ותעשו טובה לעצמכם ותתרחקו מקניה של יד ראשונה כמו מאש. היבואן- מרק רחוק מלהיות אדם ישר. תקלות שהתגלו באופנוע לא תוקנו, הוא לא עונה בטלפון, מספר סיפורים, מחליף חלקים ובעיקר מאד מאד לא אמין.
תשאלו כל אדם שקנה מי הוא היבואן- תעשו לעצמכם טובה!
אין לנו לקוח בשם דניאל לוי. זה בדיוני ברור.הרוב הגדול של הלקוחות שלנו הם מאוד שמח עם אופנועי זירו וממליץ עליהם לחברים, משפחה וזרים גמורים.
אהלן דניאל.
שמי עמרי לפידות ואני גר באלפי מנשה. כשקניתי את האופנוע והייתי לחוץ עליו, מארק הביא לי אותו עד הבית כדי שאוכל לנסוע איתו למחרת לעבודה. כשהיה לי פנצ'ר הוא מיד ענה עם רשימה של מוסכים מומלצים וכשהייתה לי תקלה במטען הוא:
1. שלח לי טכנאי הביתה עם מטען חיצוני
2. השאיל לי את המטען החיצוי
3. החליף לי מטען פנימי ללא עלות (במסגרת האחריות).
החוויה שלי שונה משלך.
עמרי- אני ממש שמח במזלך כי לרוב המוחלט של הקונים זה לא קרה. למעשה אני חושב שדיברתי עם רוב הקונים בארץ שביררתי איך האופנוע וכמעט כולם יעצו לי להתרחק כמו מאש. לצערי עם רובם דיברתי אחרי הקניה שחיפשתי עזרה…
ובכלל- לי הוא לא עשה את כל זה! קניתי אופנוע חדש ובמחיר מלא. לאחר כשבועיים הייתה בעיה במטען. הוא משך אותי כמעט חודש, קבע ושיאסוף את האופנוע וביטל ורדפתי אחריו ושוב ביטל, ואז לקח את האופנוע ששכב אצלו כמעט שבועיים, והחליף סוללות וביצע תיקונים עד שתוקן. ואמר שיעזור לי למכור את האופנוע ששכב אצלו תקופה ולא נמכר עד שמכרתי אותו בעצמי.
בישראל יש הרבה דניאל לוי אבל אף אחד מהם הוא לקוח שלנו. בנוסף אי שום הגיון בהחלפת מטען על FX, הFX הוא האופנוע היחידי אם מצברים שניתנים להוצאה/החלפה אם אתה חושב להמציא סיפורים תשתדל אולי להמעיט בפרטים כך שהשקר לא יהיה כ"כ ברור .
דניאל,
גם אני לקוח מרוצה של זירו. רוכב על ה-SR כבר 7 חודשים ומעל 21,000 ק"מ. כשנשרף לי כרטיס טעינה, מארק פרק מאופנוע אחר והרכיב מיד עד שהגיע אחר. חבר עם אותו דגם אצלו הרכבת אזעקה אצל ספק אחר גרמה לקצר, האופנוע תוקן עבורו מיידית וללא חיוב. לא התעסקתי עם המכירה שלו ולא מתכוון למכור בקרוב. חוסך לי 2400 ש"ח בחודש לעומת הוורסיס 1000 שהיה לי לפניו. כיף.
היי, שמי חיים דואר, אני רוכב על ZERO SR כבר שנה וחודש וזה לא כלי לסיבובים בחצר האחורית , אני רוכב עליו כל יום מהמרכז לירושלים וחזרה עד כה 31k קילומטרים ואני שמח איתו עד הגג, הכלי חזק חלק ונעים לרכיבה, היבואן עד כה לא איכזב, לפני שבוע פרץ לי הבולם האחורי , התקשרתי ליבואן ולמחרת החליפו לי בולם ללא חיוב במסגרת האחריות, במוסך מוטוריקה אצל דני, אני יכול להעיד שמארק היבואן, הוא אמריקאי טיפוסי, אצלו תקבל מה שמגיע לך בלי בלבולי בייצים ובלי מריחות, בחור ישר הגון , לא היו לי בעיות איתו משום סוג , גם לא חסרו לי חלפים לטיפולים,אני חוסך רק על הדלק 1000 שח בחודש, החיים הרבה יותר פשוטים עם חשמלי, אז שלא יעבדו עליכם ..
דניאל שלום.
גם לי יש זירו DS12.5 שנת 2015 עם 20000 ק"מ. אמנם הכלי לא זול לרכישה אבל …
הוא חוסך ככ הרבה בכל תחום וחשוב מכך, הוא כיף אמיתי.
נכון, הוא לא חף ממגרעות – מרחק, זמן טעינה. אבל למי שנוסע ברדיוס של 130 ק"מ זה כלי שנותן המון כיף.
איכות ההרכבה, הנוחות, הכוח המתפרץ, השקט, נוחות התפעול. לי כל אלו יקרים מפז.
ולגבי שרות היבואן – לא נתקלתי בניסיונות של מריחה או טרטור. אחרי תאונה היו כל החלקים במוסך תוך יומיים.
יש משהו בסיפור שלך שמפריע לי לגבי השיחה עם רוב בעלי הזירו – איך מצאת אותם? איך לא הגעת אלי? או לחיים?
לסיכום – עבורי זה אחלה אופנוע ואחלה יבואן
דניאל,
אני עצמי רוכב על זירו מטעם העבודה.
האופנוע אצלנו עובר חיים קשיים ביותר מהפן של ריבוי נהגים ונהיגה אגרסיבת ( מדובר על ה DSR)
אנחנו נהנים מכל רגע (תמיד רבים מי ינהג עליו ולא על האטמוספרי), האופנוע ללא בעיות או תקלות כלשהן.
מעבר לכך, אני כל כך מרוצה ממנו וממליץ בערך לכל מי שמוכן לשמוע.
בפועל,יש לי חברים שהלצתי להם וקנו והם סופר מרוצים ממנו.
אני חושב על זה במובנים של הסלולר….הטלפונים הישנים של שנות ה 90 אל מול הסמארטפונים של היום….ככה אני רואה את הזירו מול אופנוע "רגיל" בכל המובנים.
דניאל, שלום,
אני מצטרף לכל הבעלים והרוכבים המרוצים של אופנועי זירו אליהם לא הגעת, משום מה, בסקר שערכת.
את ה- SR שלי רכשתי לפני כמה חודשים – מהיבואן – אחרי שבדקתי אישית שלושה קריטריונים שהיו חשובים לי:
א) איכות הרכיבה – ביצועים, נוחות וקלות תפעול – על אלו כבר אין ויכוח היום.
ב) טווח – רכבתי ביום ששי לגליל [+ טעינה במשך הלילה], טיילתי בשבת בבוקר בהרי הגליל [+ טעינה אחה״צ] וחזרתי במוצ״ש לביתי בת״א [עם רזרבה 12% במצבר]
ג) אמינות והגינות היבואן וצוותו – יכולת ונכונות לעמוד בהבטחות. עד היום לא התאכזבתי אף פעם – הלוואי וירבו כמותם בענף, ובכלל בישראל.
והסיכום? – האופנוע הזה – Zero SR – אידיאלי עבורי. אני נהנה מכל רגע עליו, וממליץ בחום לכל מי שמוכן לשמוע אותי.
אני בן הראשונים שקנו את הFX לפני כמעט שנתיים.
אני אנסה לשפוך עובדות יבשות בלבד:
עד עכשיו עשיתי עליו קצת יותר מ10000 ק"מ.
אני רוכב כמה פעמים בשבוע מיבנה לתל אביב, מטעין במשרד כ3 שעות, וחוזר ליבנה. אני מגיע הביתה עם בין 30% – 55% סוללה, תלוי במהירות ובהתחרעות.
בשישי אני רוכב בשדות ליד הבית ומגיע איתו לחרובית, לחולות פלמחים ולגבעות שליד בית שמש דרך השטח.
תקלות בשנתיים שהוא אצלי:
1. נשרף לי פיוז ראשי כאשר הטענתי אותו משקע בבנין שעשו בו עבודות חשמל – למארק לא היה פיוז קרמי לתת/למכור לי, קניתי פיוז זכוכית ב30 שקל באחד מחנוית החשמל, והזמנתי באיביי ב10 שקל 4 פיוזים קרמים.
2. תקלה במצערת עקב נפילה בשטח. החליפו לי מצערת בעלות של 1200 שקל.
3. פעם בשבוע שבועיים הוא נכבה בעצירה ברמזור וצריך לסגור סוויץ' ולפתוח שוב כדי שיתחיל לנסוע – כנראה בעיית תוכנה. לא פניתי ליבואן לתקן אותה עדיין.
טיפולים שעשיתי במהלך השנתיים:
1. החלפתי רצועה אחרי 8000 ק"מ בעלות של 600 שקל.
2. החלפתי צמיגים.
3. שטפתי את האופנוע כמה פעמים.
בסך הכל היבואן זמין, ועונה מיד דרך הוואטסאפ.
אזהרה חשובה: אי אפשר לחזור לרכב על בנזין אחרי שרוכבים על חשמלי!
בהמשך למה שכתבתי, אני רוצה להדגיש את ההבדל בין האופנוע הזה ל8 האופנועים שהיו לי ב20 שנים האחרונות.
בFX מעולם לא:
* טיפטף לי שמן מהאגזוז
* נשפך עלי דלק מהמיכל על המכנסיים בזמן תדלוק
* נזל לי שמן מאחד מעשרות הגומיות הפזורות באופנוע
* מיהרתי להרים אותו אחרי נפילה בשטח, להפך אני נותן לו קצת לשכב ולנוח
* נישרף לאישתי נעל בגלל האגזוז
* נוצר לי חור במכנסי הסערה בגלל מגע עם האגזוז
* פנו אלי ברמזור וביקשו שאתרחק כי העשן מהאופנוע נכנס להם לאוטו מהחלון
* נאלצתי ללחוץ על ידית הקלאץ' כדי לקבל עוד כח בעליה תלולה בשטח
* נאלצתי ללחוץ על ידית הקלאץ' בגלל הילוכים רמזור או כל סיבה אחרת
* שטפתי פילטר אויר או החלפתי פילטר אויר
…
הבנתם את הרעיון
גם אני לקוח מאוד מרוצה, כבר מעל שנה ו 35 אלף ק"מ ומעולם לא נתקעתי בתקלה משביתה, אפילו ביטוח גרירה לא עשיתי!
השירות של מארק הוא מעולה ותמיד ייתן פתרון שהאופנוע ימשיך לנסוע.
קניתי כבר מספיק אופנועים בחיי והלוואי שהיחס של כל היבואנים היה כמו של מארק.
חייב לשאול ומבלי להקניט לעקוץ ולמרמר. באמת בשביל הדיון נטו. פונה אל כל הלקוחות המרוצים של זיר שמגיבים כאן בהתלהבות רבה. אם האופנועים כל כך טובים, החיסכון עצום ואפילו היבואן טוב, למה לדעתכם יש כל כך מעט מכם בכבישים?
אנחנו מתמקדים בהבאת מוצר איכותי לשוק תוך מתן שרות מעולה ללקוחותינו . צעד אחר צעד, יותר מידי יבואנים צצו רק כדי להיעלם חצי שנה או שנה אח"כ. מאותן סיבות אנחנו רק עכשיו מתחילים לעבוד עם סוכנויות. זה חשוב לנו שהלקוח יבין בדיוק מה הוא קונה ולא יקנה אופנוע שלא מתאים לצרכים שלו.
אז…? זו לדעתך הסיבה למיעוט המכירות? רק כי אין לכם סוכנויות נוספות? לא ראיתי שזה הפריע למותגים: HM, שרקו, דוקאטי, TM או אם. וי אגוסטה. כולם משווקים דרך סוכנות אחת בלבד של היבואן
הסיבה למיעוט המכירות היא בגלל שכלי חשמלי לא מתאים לצרכים של כל אחד.
אתה חייב שקעי טעינה בבית ובעבודה והשימוש בו הוא רק ליומיום, לא מתאים לטיולי סופשבוע.
נמכרו מעל 50 יחידות ב 2015, די קרוב למספרים של דוקאטי.
תקרא את הכתבה השנייה ותבין.
לקחו כלי חשמלי למבחן – לא בדקו איך מנתקים את הABS, לא התקינו את האפליקציה, לא עשו כלום כדי שהמבחן יצליח.
זה כמו שאני אקח טרקטורון למבחן, אראה שידית הגז לא מסתובבת – לא אצליח להזיז אותו – ועדיין אתן ביקורת.
אנשים מפחדים משינויים – אופנוע חשמלי הוא שינוי ענק.
זה כרגע מתאים ל5% מהרוכבים. תהליכים כאלה קורים לאורך זמן.
מבטיח לך ששנתיים מהיום הדברים יראו אחרת.
הי,אני רכשתי זירו S לפני כחצי שנה מהיבואן. אין לי מילים לתאר כמה אני מרוצה מהשינוי-מדובר בכלי מהיר,כיפי,זול בטירוף לאחזקה ומסובב ראשים(בעיקר בצבע הצהוב).עד כה הכלי מאוד אמין ואני משתמש בו ככלי תחבורה עיקרי על בסיס יומיומי.בפעם היחידה שנתקלתי בתקלה(שדרך אגב התבררה כפשוטה וסודרה תוך שעה) הרמתי טלפון למארק שנתן לי אחלה שירות והתקשר כל כמה זמן לוודא שהכל בסדר.אישתו אפילו הציעה לאסוף אותי מתל אביב לכוכב יאיר כדי להקל עלי.
לסיכום,כלי מדהים והיבואן הוא אחלה בן אדם ונותן יחס אישי,מקצועי וחם-ממליץ מכל הלב.
שמי אריק ממודיעין. קניתי sr לפני שנה ו20 אלף ק"מ. אם הכלי מתאים לטווח שאתה צריך אז אין, פשוט אין, משהו שמתקרב אליו כשאתה לוקח בחשבון ביצועים, עלות שימוש ותחזוקה. ובנוגע למה שכתבו קודם על היבואן, אחד הדברים החשובים ביותר בקניית כלי חדש כזה, זה שיש מישהו שעומד מאחוריו כשתצתרך. אחרי תקופה של שנה אני יכול להגיד שאף יבואן לא מתקרב ליבואן של זירו בכל הנוגע לשירות וטיפול בבעיות. פשוט אין. זה ללא ספק אחד הסיבות שאני כל כך מרוצה מהקניה שעשיתי.
חיפשתי כלי לקניה לשדרוג מבורגמן 400,
שאלתי חבר מהצפון שקנה SR והחוויה שלו הייתה לגמרי הפוכה ממה שאתם מתארים, היבואו עשה לו את המוות! בעיה עם הטעינה, החלפה של חלקים ובכל פעם זה לוקח ימים שלמים. ולבסוף הוא מכר אותו, ואחרי שהיובן הציע לו לקנות אותו חזרה ממנו ב 40% פחות!! רק מהפחד הזה לא קניתי כלי חשמלי.
והמצחיק הוא שלפני כמה ימים צלצלה אליו מישהי וביקשה שיספר חוות דעת חיוביות באתר. רק שהוא הזכיר לה מי הוא היא ניתקה.
מאיר/ דניאל או איך שאתה קורא לעצמך בימים אלו.. שוב סיפורים ואנשים בדיונים שלא קיימים. מעניין שאתה לא כותב את השם של "החבר" הזה. הלקוחות האמיתיים שלנו השתמשו בשמות אמיתיים ויש להם סיפורים חיובים אמיתיים. אין לנו אף SR בצפון ולא הייתה אף מכירה של SR יד שניה, הלקוחות אוהבים את האופנוע ונהנים מהביצועים שלו והחיסכון המשמעותי.
קניתי זירו S במרץ 2016 אחרי שקראתי את הכתבה כאן וגם במקומות אחרים. האופנוע מדהים . הוצאתי פחות מ 2000 שח על טיפולים ורכבתי קצת מעל 30,000 ק"מ. גם לי היה ניסיון מצוין עם היבואן וכל הצוות שם מאוד מקצועי. ממליץ לכולם בחום. אני בטוח שנתחיל לראות הרבה יותר זירו בכבישים בקרוב