פיט רופר: "זו דעתי על נינט"
תמונות: עמרי גוטמן
כשכבר חשבנו ששמענו וקראנו הכל על הבימר הזה, נתקלנו פתאום בדעתו של פיט רופר על BMW R nine T ונחנקנו מצחוק.
רופר הוא אופנוען-מכונאי אוסטרלי המתמחה במכניקה של אופנועי מוטוגוצי ומפרסם ברשת מאמרים וסרטונים טכניים בנוגע לתחזוקת גוצים. הוא גם משמיע את דעתו בפורומים שונים ובאחד מהם מישהו שאל את דעתו על הב.מ.וו R9T והוא ענה לו ישירות. ישירות מאד…
במלאת 4 שנים להופעתו של האופנוע המעניין הזה על הבמה העולמית, מסתמן שהוא מתמודד רציני על תואר 'האופנוע השנוי במחלוקת של העשור'. נראה שכל מי שדוגם אותו מוצא בו משהו שונה משחשב מלכתחילה. הוא שובה עין ללא ספק, במינימליזם המוקצן שלו הוא מעורר את הדמיון להניח הנחות, לקבוע קביעות, ולהגדיר זהות מראש. אבל קשה מאד להפיל אותו לתוך משבצת מוגדרת: הוא גורם לך לחשוב שהוא מעין סוג של רטרו – והוא לא, שהוא סוג של קפה רייסר – והוא לא, שהוא סוג של רודסטר – והוא לא.
אז מה הוא כן? – הנה לפניכם מקבץ נסיונות הגדרה, אבל הכי טוב שתזמינו רכיבת מבחן, תרכבו ותחליטו לבד. מה שבטוח זה שמחלקת העיצוב רקחה נוסחה מעניינת של מראה מינימליסטי, נוסחה מוצלחת מעוררת רגשות ומפעילת בלוטות, ומחלקת הייצור מצידה המשיכה את הגישה וסיפקה מיכלולים מינימליסטים. מינימליסטים מידי?
ואת דבריו של רופר הבאנו בסוף.
היצרן: "בד קנבס לבן למקסטמים"
מקוריות צרופה: מראה רגוע, עיצוב וצליל מניחים את היסוד לאורח חיים חופשי ואמיתי.
התאמה אישית צרופה: דגם BMW R nine T מונע על ידי מנוע ארבע פעימות בעל שתי בוכנות נגדיות ומקורר אוויר/שמן. המחוונים המורכבים ממד מהירות ומד סל”ד מחזירים אותנו לעידן היסטורי ומדגישים את הצמצום עד למקסימום. האופנוע מצויד במזלג הפוך מלפנים וזרוע BMW Motorrad Paralever מאחור. מערכת ABS המותקנת כסטנדרט מבטיחה רמת בטיחות גבוהה.
תשוקה צרופה, עיצוב טהור והנאת רכיבה אמיתית – אלה הדברים ההופכים את האופנוע הזה חיוני כל כך לחובב הקלאסי. בצע שינויים, רכוב, בלה בנעימים, עצב את האופנוע שלך, עצב את אורח החיים שלך. כמו תמיד, קיים גם הפעם מבחר רחב של אופציות ואביזרים מיוחדים ל- R Nine T, המאפשרים לך להתאים את ה- BMW להעדפות האישיות שלך.
כרובי: "חסר נשמה"
"האופנוע מעולה, אך למרות הרכיבה המהנה והעיצוב ה'נכון', הוא חסר נשמה של אופנוע קלאסי. ממש לא הרגיש לי כמו לרכב על אופנוע אמיתי כזה, של פעם".
סקוטרמן: "מנוע שחיברו לו גלגלים"
בב.מ.וו רקחו תערובת של ישן וחדש. משהו שינסה לשזור כמעט מאה שנים של בימרים המתגלגלים סביב העולם. מראה ישן עם מרכיבים חדשים, או אולי בעצם לא כל כך חדשים, בטח לא מנוע קירור האוויר. האופנוע הזה אמור לגרות אצלכם רגש מאוד ספציפי – נוסטלגיה.
מי שציפה לקפה רייסר ספורטיבי עלול להתאכזב. יותר מכול בולט קוטנו של האופנוע. זה מרגיש כמו מנוע שחיברו לו גלגלים בשני קצותיו, וזהו. ישיבה על האופנוע מבהירה מיד כמה האופנוע קטן. הרגליות והכידון כל כך קרובים שצריך להצטופף על האופנוע. המנוע רוכב על גל מומנט שהבוקסר הישן מצטיין בלספק ערימות ממנו, בעיקר בסל"ד נמוך ובינוני, יחד עם בלימת מנוע ניכרת. מושב הרוכב מספק נוחות לאורך זמן. הכידון נקי, חף מכפתורי שליטה. לא תמצאו כאן בקרת אחיזה, לא מתלים אלקטרוניים, לא מפות ניהול מנוע, לא בחירת רגישות, מצערת או כל מסנן אחר.
רענן כרמיאלי: "גרמני שנוזף בי"
את ה'נינט' כיוונו אל אותם אנשים אשר רוצים אופנוע מודרני עם לוק של רטרו, ואשר משמש גם בסיס להתאמה אישית. ב.מ.וו. עוד הרחיקה לכת בהציעה מספר אפשרויות לזנב האופנוע; האחת ללא מושב מורכב, השניה עם מושב קפה רייסר, והשלישית עם מושב ארוך שטוח בסגנון דירט טראקר. האופנוע נראה מושלם בכל אחת משלוש האופציות, כשהמנוע הוא אותה יחידה מקוררת אוויר שמן מהדור הקודם של ה-GS . למרות מראה הרטרו, הב.מ.וו הוא אופנוע מודרני לחלוטין וכך גם הוא מרגיש. לצערי, החוויה שלי עליו לא היתה חיובית. רכבתי עליו מצמח לרמת-הגולן דרך חמת-גדר, ולא התחברתי אליו. הכל בו הרגיש לי נוקשה וחד כמו איזה גרמני שזועף ונוזף בי. בעליות נאלצתי לעבוד קשה. שום דבר לא זרם בו.
עמיר הזאב שבתאי: "דוגמנית בלונדינית מהממת"
"מכירים את הדוגמנית הבלונדינית המהממת שאתה חושב לעצמך בוא'נה, היא מושלמת, אבל אתה לא נמשך אליה בגרוש כי היא מושלמת מדי עד כדי שהיא משדרת קרירות? אז כזה. היעילות הבווארית המושלמת גורמת לאופנוע הכל כך מוצלח הזה להיות מנוכר וקר. מרוחק. מכונה על שני גלגלים שעושה את כל מה שאופנוע אמור לעשות ביעילות גרמנית ייקית, אבל בדיוק כמו אותה בווארית יפיפיה (ובגרמניה יש יפיפיות על) ומושלמת, הצורה הקורקטית והרשמית שבה היא מדברת איתך, גורמת לשני הראשים בגוף שלך להתקפל ולהעדיף אחרת, אולי פחות מושלמת, אבל חמה ומכילה יותר".
פיט רופר: "מראה מול פרצופו של חמור"
תסתכלו עליו, בשם אלוהים – רק תסתכלו עליו!
תסתכלו ומיד תבחינו שמעבר לעובדה היבשה שהוא פשוט ריק וחף מאיבזור, גם מה שכן יש לו מסתכם בכלום. למשל – מתלים חסרי כל יכולת כיוונון, למשל – תיבת הילוכים חלשה, למשל – דרייבשאפט שאפשר לסמוך עליו שייפרד ממך וינטוש אותך באמצע מדבר שכוח אל כאשר יישבר תחתיך או יעוף לקיבינימט מעליך, משאיר אותך שם לאנחות לשתות את השתן שלך…
תראו את המנוע הזה, שכמו כל הטווינים השטוחים נשמע כמו סוס מפליץ בבריכה. והכיעור, אלוהים! הכיעור של האופנוע הזה מתפרץ עליך ועוטף אותך כמו אפר וולקני מהר געש של כיעור. אם היתה לו אמא – סביר להניח שגם היא לא היתה אוהבת אותו.
למכל הדלק הענק שלו אין לי שום תאור הולם חוץ מפקק וגינה בלתי יעיל. המושב זוכה בכל תואר אפשרי של חוסר טעם. הוא כמו מראה מול פרצופו של חמור. אני יכול להעריך שהסיבה שלא פוגשים רבים מהם על הכביש היא שבבוקר למחרת הקניה, כשהבעלים הטרי מעיף בהם מבט מחלון חדר השינה שלו, מתחשק לו מיד לעקור לעצמו את העיניים.
אם בכל זאת תתפתה לקנות אחד כזה – אל תדאג: מחירי הטיפולים יהיו אבסורדים, ושבוע אחרי תום תקופת האחריות הוא יתחיל לפתח סדרת תקלות מיסתוריות, בלתי מובנות ובלתי פתירות.
אני מפציר בכם לרוץ, לא ללכת – לרוץ, ולהתרחק מכל הפיתויים הכוזבים הללו שמגיעים מבוואריה, ואם בכל זאת הם קורצים לכם, תרשמו מהר לאחד ממרכזי הגמילה האלה המציעים תוכניות ב-7 שלבים איך להפטר מכל מיני המצאות המזיקות לבריאות.
ואם כבר צוחקים אז באותו הקשר: מה הם ראשי התיבות BMW?
לדעתי , אם נותנים גז בגסות, יש סיכוי לסיים על הגלגל.לא כוס הקפה שלי.
את האופנוע הזה בנו בשבוע, כי זה הזמן שנתנו הבעלים למתכננים לעבוד, אחרת.
ביום שני, הגיעו המתכננים עם האנג אוובר מסופ"ש, בחו"ל יום ' נחשב סופ"ש!
בשלישי רביעי וחמשי תכננו את הפרונט, חשמל, מיכל ומעצורים.
בשישי ושבת השלימו כיסא, מפלט וחיבורי מנוע, ויצאו לחופשת סופ"ש,
ביום שני הגישו את העבודה ואז נזכרו ששכחו לסיים את האופנוע בחלק האחורי
לאף אחד לא היה אומץ להגיד את זה לבוס, אז שתקו.
הבוס חתם בלי להביט על התכנון כי גם הוא היה מסוחרר מסופ"ש…זה כל
הסיפור.
גדול. (((((-:
מה שמצחיק, שגם בעלי דיעה נייטרלית (כמוני) על הניינ-טי, לא יכולים מעכשיו להסתכל עליו ושהוא לא יראה מכוער.
תמיד תהיתי איך נשמע סוס מפליץ במים..
תודה על ההמחשה.
לא לכל כוסית יש טוסיק יפה…