MotoGP: נבחרת 2018
במסיבת העיתונאים לפני תחילת עונת המוטו ג'יפי 2018, נשאלו הרוכבים מי הם חושבים שילחמו על תואר האליפות העונה. הרוכבים נתנו את תשובותיהם ויותר ויותר שמות נזרקו לאוויר. מארק מארקז, אנדראה דוביציוזו, מאווריק ויאלס, ולנטינו רוסי, יוהאן זרקו, חורחה לורנסו, דנילו פטרוצ'י, דני פדרוסה וקאל קראצ'לו. אולי כל אלו לא באמת יכולים להתחרות על התואר עד סוף העונה בוולנסיה וב-19 סבבים, אבל כמה רוכבים, מנהלי קבוצה, עיתונאים ואוהדים החשיבו באמת את דוביציוזו כמתחרה על התואר בעונה הקודמת? מארקז לא שכח שהוא וקבוצתו לא החשיבו את האיטלקי כסכנה לאליפות והוא לא יעשה את הטעות הזו פעם נוספת.
וולנטינו רוסי שמתחיל את העונה ה-23 שלו וראה כמה דברים בימיו, סבור שזו העונה הצפופה ביותר בהיסטוריה של הספורט. אין יצרן בודד נעלה על השאר, אין עליונות טוטאלית של רוכב והסבירות שנראה מרוץ שנגמר בפער של מעל למספר שניות בודדות נמוכה, מאד נמוכה. בעונת 2017 הפער הגדול ביותר בין המיקום הראשון לשני היה רק קצת יותר מ-4 שניות וזה עוד בתנאי גשם. ב-2017 ראינו 73 עקיפות בפיליפ איילנד בקרב משובע ומשוגע וב-2018 ייתכן מאד שנראה יותר מזה, מאחר וישנם כל כך הרבה רוכבים שיכולים להתמודד על מיקום בטופ 10, בטופ 5 ועל הפודיום, גם אם לא יוכלו להיות עקביים בכל סבב לאורך העונה.
24 רוכבים יעלו על המסלול, מתחרים עם יכולות פיזיות ומנטליות של ספורטאי על ואגדות מוטוריות. מתוך ה-24, 21 ניצחו מרוצים באליפויות העולם, 12 קטפו תארים והם סגרו יחדיו 289 עונות אליפויות עולם בקטגוריות השונות ו-461 נצחונות. מעולם לא הייתה אליפות עם כל כך הרבה מתחרים ראויים על הנייר ועל המסלול והם יודעים את זה ועובדים קשה מתמיד להתמודד עם היריבים. 125 ימים עברו מאז המרוץ שסגר את עונת 2017 אבל הרוכבים כמעט לא נחו לרגע. חוץ מהמבחנים טרום העונה הם התאמנו בשטח, על האופניים, בסקי ובחדר כושר. הם ירדו במשקל בשביל 3 קמ"ש בישורת, חסכון בקצת דלק ושמירה טובה יותר על הצמיגים כי זה יכול להיות ההבדל בין קרב על הפודיום לקרב בעשיריה הראשונה. הם שכרו אנשי מקצוע, פסיכולוגים, מאמנים אישיים, מדריכי רכיבה ומאמני נשימה. הם דחפו את הקבוצות והיצרנים לספק את הסחורה ואלו עשו את מיטבם.
הונדה התיצבו מוכנים מכולם. היצרן היפני שקטף בפעם הנוספת תואר משולש (אליפות רוכב, קבוצה ויצרן) התייצבו למבחן הראשון כבר עם מנוע גרסת 2018, מנוע חזק יותר אך אגרסיבי פחות כך שלא יאבדו מיקום בישורת אך גם יוכלו להאיץ ביציאה מהפניות. דוקאטי עבדו במרץ על שינויי הכיוון של החיה שמתנהג יותר כמו חתלתול. סוזוקי עבדו על מנוע פחות אגרסיבי ושילדה שתתאים לו. אפריליה עבדו על הכל אבל בעיקר על עמידות המנועים, ק.ט.מ ממשיכים בפיתוח ומנסים לסגור את הפער, וימאהה עדיין לא מצליחים למצוא את הפתרון לבעיות האחיזה ושחיקת הצמיגים.
בתום מבחני טרום העונה קשה היה לדעת מה צופן העתיד. שילוב רוכב, קבוצה יצרן יכול ליצור קסם ביום טוב וקטסטרופה ביום רע. מזג האויר, הצמיגים, פציעות, טעויות יכולים לטרוף את הקלפים ולסגור אליפויות.
דבר אחד בטוח: 19 סופי שבוע מותחים ומרגשים לפנינו וזה עוד לפני שהזכרנו את מוטו2 ומוטו3.
מקרא לכרטיסי הזהות האישיים שערכתי לכל מתחרה:
כרטיסי זהות אישיים. לחצו להגדלה
שתהיה אחלה עונה לכולנו. תודה
כרטיסי הביקור מצויינים ויפים לאללה. 👍🤟
כתבה מעולה כרגיל,בהמשך להרצאה מצויינת לקראת העונה !
תודה רבה תמי!!!!
הכרטיסיות…פשוט אדיר!