האבא הרע
תרגיל עיצוב מעניין עשתה סדנת FNG ממלזיה כשלקחה מנוע של XR600 ושתלה אותו בתוך הונדה קאב (C70). התרגיל הצליח מעבר למשוער: אתה יכול לעמוד עם היצור ההיברידי הזה ברמזור וליישר קו בזינוק עם מניין ג'יקסרים בלי שהם יבינו בכלל מה היה הדבר הזה שפתח יחד איתם ושומר איתם על קצב אש.
הבוס של סדנת FNG, ארוואן צ'נג, הוא דמות ידועה בכישוריה הברוכים בעולם הרכב במזרח הרחוק. לפני שנתיים הזמינו אצלו מארגני תערוכת "אמנות המהירות" המאלזית יצירת דגל שתפאר את התצוגה והאיש וסדנתו לקחו סקוטר עירוני תמים של ימאהה, RX-Z135, ומתחו לו את השלדה עד שנוצר מקום להכניס לתוכה 2 מנועים במקום אחד. התוצאה, דראג מרושע למראה נראתה כך:
המקור
המוטציה
המארגנים אהבו את התוצאה והשנה ביקשו עוד. ארוואן החליט שהפעם הוא יכניס להם את התדהמה ממקום בלתי מצופה, ולקח C70 שנראה במקור כך:
וכאמור, עם מנוע של XR600 הוא נראה כך:
מתוחכם ועדין. מה שעושה את היצירה הזאת כל כך עגולה ומושלמת הוא שהלוק המפויס והעממי של הקאב הצנוע נשמר במלואו ומי שלא רגיל בכגון דא לא יבין מה השתנה קאבון זה מכל הקאבין, כל כך הכל טבעי וזורם בקוים נקיים.
איך ראה המתכנן את התהליך בעיני רוחו? – ובכן, הוא לא ראה… הוא מיקם בשלדה שהופשטה מרכיביה גלגלי 18 אינץ' במקום ה-17 שבמקור, הרכיב אותם והעמיד את המנוע בערך ביניהם. עכשיו הלך אחורה וסקר את המבנה הגאומטרי בעיניים מצומצמות. הוא רצה לשמור על פרופורציות די זהות למקור.
עכשיו הם הרחיקו את צינורות המזלג הקדמי זה מזה כדי לפנות מקום לגלגים רחבים יותר. כדי שהמנוע יכנס למקומו היה צורך לחתוך את צינור השלדה המרכזי ולקבע במקומו אחד גדול יותר וחזק יותר, כזה שיעמוד בעומס הויברציות של הסינגל הגדול. הרבה תחמון נדרש כדי שהמנוע יישב שם ולאופנוע לא יחסר כלום מכל מה שתוכנן במקור להסיעו. מיכל שמן מוקם בקדמת המנוע, ומיכל הדלק שתחת המושב קוצץ לחצי מגודלו הטבעי.
ארוואן מבסוט לאללה. "התוצאה נראית שה תמים, במיוחד עם סל הקניות החמוד התלוי מקדימה, אבל כשהוא מניע והאש שואגת לו מהמפלט, הוא הופך לנמר. סוג של פיצול אישיות, אין לי דרך אחרת לתאר את זה".
מעניין מה עובר לו בראש בקשר לתערוכה הבאה…
הצליח להם בגדול.
יש יבוא סדיר ע"י היבואן ?
)-:
אנחנו מצפים מהיבואן של הונדה שירים את הכפפה.
הכי הגיוני, לא? מה זה הקאב אם לא הונדה?
מזכיר לי מישהו…
נגיד יוסדה
מי?