BMW Motorrad Day – ישראל 2018
אתחיל מזה שאינני הולך להשקות ואירועים של יבואנים בעיקר כאלו המאורגנים רק לעיתונאים, פשוט כי אני לא מרגיש בנוח באירועים אלו. אבל, היה משהו שמשך אותי בהודעה של 'ב.מ.וו ישראל' לגבי האירוע בשדה תימן. ההודעה שידרה שזה אינו עוד אירוע השקה, אלא מעין גרסה ישראלית לפסטיבל ב.מ.וו המתקיים כל שנה ביולי בגרמיש שבדרום בוואריה, והעובדה שהפעם אירוע באווירה דומה יתקיים בפארק המוטורי 'מוטור סיטי' שליד שדה תימן סקרנה אותי. תוסיפו לזה ששבוע לפני האירוע קיבלנו מייל המודיע שלעיתונאים תהיה שעה של רכיבה על המסלול מתשע עד עשר הוסיפה גם היא למוטיבציה ולציפיות.
וכך הגעתי בשעה היעודה, תשע בבוקרו של יום שישי למתחם 'מוטור סיטי' ונגלה לעיני מאהל גדול עם בר מכובד במרכזו, מס' דוכני מכירות, עמדת ציור פורטרטים, חנות מושקעת של ב.מ.וו המכילה את דגמי האופנועים וציוד רכיבה, ושולחנות אוכל ערוכים. מול החנות עמדה הבמה עבור הלהקה שהנעימה את זמנם של הבאים בשירי רוק ושירים ישראלים. משם המשכנו אל עמדת ההדרכה שפרסו החבר'ה של 'אופנוען מאומן' ובצד חיכו לנו כ-12 אופנועי הדגמה, החל מה-310 הקטן דרך ה-F800R, הנינט, ה-S1000RR ועד הבאגר הגדול עם מנוע ה-1600 סמ"ק שלו. לאחר תדריך קצר של פנגס ובקשה להיזהר על האופנועים כי הם אמורים לשמש את באי האירוע לרכיבות הדגמה לאורך כל היום, נגשנו אל האופנועים.
מכיוון שהייתה לי זו הפעם הראשונה על המסלול בשדה-תימן, בחרתי את ה-GS310 הקטן, אופנוע קל ולא מאיים אשר אפשר לי ללמוד את המסלול. ההקפה הראשונה הייתה בליווי מדריך ואח"כ נתנו לנו כעשר דקות פלוס לרכב כאוות נפשנו. הבימר הקטן התגלה כאידיאלי למסלול הזה, אפשר לפתוח אתו גז בישורת עד המנתק ואח"כ לבלום חזק וכל זאת ללא חשש שיזרוק אותך, השילוב של משקל קל ומנוע לא מאיים נותן הרגשה מאוד בטוחה בעיקר ל'מתחילי מסלול' כמוני.
אח"כ עברתי ל-F800R. שם כבר גודלו של האופנוע מורגש וגם כאן לקחתי את הזמן כדי ללמוד את המסלול עם האופנוע הזה. בניגוד ל-310, עם האופנוע הזה כבר הרגשתי שאני צריך לעבוד. משקל גבוה יותר, תאוצה חזקה יותר ובשלב הבלימה הרגשתי רעידות בכידון, אולי מה-ABS ואולי משהו אחר. לי זה הרגיש מוזר, בעיקר כי האופנועים שלי נטולי ABS ולכן איני רגיל לזה. אי לכך ובהתאם לזאת החלטתי שעם האופנוע הזה כדאי לבלום מוקדם יותר ולהיכנס לפניות בצורה זורמת יותר ופחות לרדת על הבלמים.
לאחר כחצי שעה על המסלול, בשעה עשר, ירדנו מהאופנועים. כן התחלנו את סשן העיתונאים קצת באיחור, והעברנו את השרביט לקבוצה הראשונה של האורחים שהגיעו לאירוע. אלו נעמדו בתור מסודר ונרשמו לסשנים לעליה על המסלול. הנרשמים חולקו לקבוצות של 12 רוכבים לסשן וכל סשן ארך כעשר דקות. על מנת שבאי האירוע לא יצטופפו או יעמדו בשמש עד שתור סשן הרכיבה שלהם יגיע וכדי שיוכלו ליהנות בינתיים משאר האטרקציות במתחם, נעזרו מארגני האירוע במערכת כריזה כדי לקרוא לכל קבוצה בתורה להגיע לעמדת ההדרכה של 'אופנוען מאומן' ולסשן הרכיבה שלה. אני חייב לציין שמאוד בלטו לטובה לא רק ברכיבות ההדגמה אלא לאורך כל היום, הסדר, השקט והניקיון המופתי עליו הקפידו באי האירוע. פשוט אווירה של חו"ל במלוא מובן המילה ועל כך כל הכבוד למארגנים ולמאות רוכבי ב.מ.וו שהגיעו ליהנות מהיום הזה.
מלבד רכיבות ההדגמה נהנו באי האירוע ממופע דריפטים של הנהג-הפעלולן אולג וסיליקוב וממופע סטאנט של הרוכב האירי מתי גריפין רכוב על ב.מ.וו F800R. חדי העין בוודאי שמו לב שלוח השעונים של האופנוע מוצנע בצד ימין בין המנוע לשלדה. כששאלתי את מתי גריפין לפשר הדבר, הוא הסביר לי שלא ניתן לנתק את לוח השעונים מכיוון שהפיקוד על מערכת ניהול המנוע עוברת דרכו ואין שום דרך לעקוף ולהעיף את לוח השעונים, ולכן על מנת להגן עליו הוחלט להזיזו והפיתרון הכי טוב שנמצא היה בין המנוע לשלדה בצד ימין של האופנוע.
לארוחת הצהריים, במקום נקניקיות בוואריות, פרסו אנשי ב.מ.וו שולחנות עמוסים בסלטים, ממולאים ושווארמה המתאימים לאווירה הישראלית. שוב, הופתעתי מאוד שהציבור כלל לא התנפל על השולחנות אלא הגיע בצורה מסודרת לאחר שהכל היה מוכן והוא נקרא לבוא לאכול.
בשורה התחתונה, אנשי ב.מ.וו הרימו אירוע מושקע לעילא ולעילא ויחד עם הקהל המדהים שהגיע קיבלנו אירוע שלא נופל ברמתו מאירועים המתרחשים בחו"ל. מסתבר שכאשר היבואן משקיע ובעיקר הקהל שומר על תרבות ונימוס, אפשר וניתן ליהנות גם בארץ מאירועים יפים ומושקעים כאלו. אני מסיר את הכובע בפני אנשי ב.מ.וו ולקוחותיהם, מגיעות לכם כל המחמאות שבעולם.
מדהים!
מזכיר לי את הבדיחה שאני מספר על סרח* – שאם אסיר אותו האופנוע יתפרק.
(נכתב בקונטקסט של הלו"ש)
*
https://www.doogigim.co.il/?p=10389