מעלים חרס בחרז
עשר הקפות לסיום המרוץ. מארק מרקז שולף פעם נוספת את מרפקיו, מפליק את האופנוע באגרסיביות אופיינית, ארבע ימניות מתהדקות ושמאלית חדה. שיא מסלול נשבר בחרז. הקהל הספרדי משולהב, ואני –
אני על הספה, בדרך לשינה ערבה. נים ולא נים, פקחתי עיניים לקראת ההקפה התשיעית כדי לגלות ששותפי לצפייה במרוצים, בני בן ה-11 יהונתן, נמצא במצב צבירה דומה: "אבא, תעיר אותי כשיש עקיפה" הוא אומר בציניות. וכדי להרגיש שנון הוא מוסיף: "שיעור תנ"ך יותר מעניין מזה". והוא צודק, מאז החל המרוץ ספרתי בדוחק 3 עקיפות.
בשלב הזה, פחות או יותר, הדרמה במרוץ נבנתה בעיקר סביב התקלה המכאנית של הטירון, מנצח מקצה הדירוג, פאביו קווארטרארו. רוכב הימהה הצרפתי מקובצת Petronas SRT שמר על קצב חוד החנית לצד אלכס רינס, ודווקא כאשר הפודיום נראה באופק, תקלה בגיר גדעה את החגיגה בעודה באיבה. "מה שלא הורג אותך, מחשל אותך" הפטיר בעצב הפרשן, כאשר קווארטרארו שב לפיטס בעיניים דומעות. חברו לקבוצה, פרנקו מורבידלי, שפתח שני מהגריד, לא הצליח לשמור על קצב מהיר ונהדף לאחור.
לקראת ההקפות האחרונות התפתח בין דובי וויניאליס קרב עקיפות סתמי שהקשר בינו ובין המושג 'ענקים' מקרי בהחלט. הדוקאטי שעט, יש לו כוח, הימהה הרעים מנועו, והשניים שעממו למוות את הצופים והצופות. ובשעה שהמאבק על המקום השלישי והרביעי פועל ככדור שינה, בחזית המרוץ, בתפקיד פורסט גאמפ, מרקז מנהל מרוץ מול עצמו, כאשר הוא בודק מעת לעת אם היום זה אתמול, ושמא המרוץ החל כבר או שהעסק עדיין בשלבי מקצה הדירוג.
מציל במעט את כבודה של ההצגה הוא אלכס רינס המוכשר, העקבי, המשיב ליצרן היפני הקטן סוזוקי את עטרתו, ולעזאזל כמה שהג'יקסר הזה נראה טוב. עם זמני הקפה מרשימים, המאפשרים לו לקראת סוף המרוץ להתקרב קמעה למרקז, רינס מסיים במקום השני ומפגין שמחת ניצחון אותנטית שאינה דומה להצגות המלאכותיות של הרוכבים הספרדים מאז עידן חורחה לורנדזו. האחרון, כזכור לקוראים, קפץ לפני שנים ספורות לבריכת בוץ רדיואקטיבית ונחלץ מטביעה בעור שיניו, כי האמין שכך הטלוויזיה תנציח טוב יותר את ניצחונו.
אירוע ה-Moto-GP הוא לפני הכל אירוע טלוויזיוני יוקרתי ויקר. מיליארדים מונחים על הכף. הטלוויזיה תגייס כל אמצעי העומד לרשותה כדי להפוך את ההצגה למושכת יותר, ותרחיק מהמסך רגעי 'סתם' נטולי אקשן. לרשותה אמצעים טכניים רבים: הילוך חוזר בהיי-דפינישין מאפשר כיום לצופים לחזות בפלא הצמיג המתפרק תוך כדי שימוש; זוויות צילום מגוונות הופכות את סביבת הצפייה הביתית לאטרקטיבית יותר מהישיבה על הטריבונות, ועוד. על אותו משקל, כאשר הרוכבים הגדולים משעממים, הטלוויזיה נוטה להיצמד לפריפריה של האירוע. והפעם בלב הפריפריה, זה שרגיל להיות רחוק ממנה – וולנטינו רוסי, ואף כי בשנים האחרונות נס לחו במעט, המאסטר המזדקן שולח את רגליו הארוכות מתהום הנשייה, מתמתח בתנועה מגונה אופיינית, ומציל משהו מן ההצגה: משפר עמדות, עוקף ונעקף, מנהל מרוץ, מתקדם, דוחק ביכולותיו ונע מן המקום ה-13 לסיום מוצלח במקום השישי. נו, רוכב מרוצים.
במסיבת העיתונאים שנערכה בתום המרוץ הכריז מרקז באנגלית רצוצה: "אני מרוצה מהניצחון, ויותר מזה – אני מרוצה שניצחתי בצורה הזאת". כלומר, באמצעות בריחה מן המרוץ ולא באמצעות התמודדות עמו. מרקז שנקט באסטרטגיה דומה גם במרוץ הקודם, דחק בעצמו כדי להשיג נוק-אאוט באוסטין ונפל, לא מבין מה סגנון הרכיבה שלו עושה למופע המוטורי המכונה MotoGP, וכמה המרכיב הדרמטי של ההצגה עומם מאז החל הספרדי לשלוט בו ביד רמה. התיאור הארוך והדרמטי שסיפק מרקז במסיבת העיתונאים, מלווה בתנועות ידיים לא משכנעות, תוך שהוא מייחס משמעות לניהול הצמיגים וניהול מיקומו במרוץ, נשמעים כמו פארסה. בשלב זה של הריאיון אלכס רינס עיווה את פניו נוכח תיאורו המופלג של מרקז, שכל קשר בינו ובין מה שארע במרוץ מקרי בהחלט. בהעדר הצגה טובה, אולי מרקז מנסה לפצות באמצעות תיאורים מילויים הרואיים.
ובנימה אישית, ספורטאי הנהנה ממנעמיה של תהילת העולם, ששכרו החודשי עולה על מה שאדם ממוצע ירוויח במהלך כל חייו, צריך להשיב תמורה מלאה לקהליו. הוא לא אלוף עולם רק לעצמו. עליו לראות מעבר להישגיו האישיים ורצונו לכבוש עוד ועוד אליפויות, כדי להיכנס לספרי ההיסטוריה כמי שגבר על הישגיו המרשימים של ולנטינו רוסי. על אדם הנהנה מתהילת עולם חלה חובה לספק לחם שעשועים. הוא אמור להיות פרפומר, ולא רק ספורטאי. עיניים רבות נשואות אליו. מחובתו לחשוב על קהליו כשם שהוא חושב על הישגיו. רק כך הוא יכול להצדיק מוסרית את שכרו המופלג והמיותר לפי כל אמת מידה קיומית סבירה.
לוולנטינו רוסי זה בא טבעי. הוא שחקן מבטן ומלידה. סגנון הרכיבה שלו (ושל רוכבים נוספים בני דורו) אינו שואף רק למהירות, אלא חותר להחצנת המאבק, למיתולוגיזציה של המאבק, כאילו התגלע עימות בין כוחות איתנים, טובים ורעים, מאבק לחיים ולמוות. גם בשיא תהילתו, כאשר ניצח ברוב המרוצים, הוא הצליח להעניק למעריציו הצגה שונה, אלתור חדש, תמרון שטרם ראינו. רוסי הוא גלדיאטור בן-זמננו. אצל מרקז כל הניצחונות דומים: נוק-אאוט אחד נרשם במקצה הדירוג ואחד נוסף ביום המרוץ. אמת, בעונות הראשונות שלו בקטגוריה הבכירה מרקז העניק לצופים מאבקים הרואיים למכביר, בעיקר בהקפות האחרונות של המרוץ. אבל בשתי העונות האחרונות הוא מיטיב לברוח מהעימות ולא להיוותר בתוכו, ובכך הוא מחמיץ את ההזדמנות לשמש לא רק כספורטאי, אלא כפרפומר. קורבן של כשרונו הפנומנלי, למרקז אין מתחרים ריאליים, ובהעדר מתחרים אין מאבק, וללא מאבק אין הצגה ואין גדולה. רק חרס בחרז.
אלכס רינס, אני בונה עלייך שתציל את ה-MotoGP מהתקופה המביכה הזאת.
שאפו
כתיבה משובחת
כל מילה בסלע .
וואו.
מעולם לא צפיתי אפילו במירוץ אחד ואני מרגיש עכשיו דוקטור ל GP
הצלפת ללא רחם על ימין ועל שמאל, אבל בצורה כל כך אלגנטית כמו ריקוד.
הלוואי שמישהו בתגובות (שמבין) יקרא תיגר על אחת הטענות שלך, למרות שאני בספק רב שזה יקרה.
אכן כבר לפני שנים נואשתי סופית ממרוצים שכאלה. בדיוק מסיבות אלו, מצאתי נחמה בצפייה במרוצי סופר מוטו שבהם, כמעט תמיד, יש תחושה של צבועים שרבים על הפיסה האחרונה של הטרף.
ראשית, סליחה על התגובה המאוחרת (לא נמצא כאן כל יום).
הכתיבה נעימה מעניינת וקולחת, אך לצערי מובאת מנקודת מבט סובייקטיבית של אוהד רוסי.
אינך הראשון וככל הנראה אינך האחרון המתגעגע לדומיננטיות של רוסי- שנים בהם לא היה לו יריב ראוי על המסלול ועם יתרון עצום שלא היה לשום רוכב אחר- צמיגים מותאמים בהתאם לתנאי המסלול הטמפרטורות ומזג האוויר, אשר הוטסו אליו ערב כל מירוץ (לא בכדי רוסי מכונה כ״רוכב של יום ראשון״)!
צופה במירוצים מתקופת דוהן (בעיניי הגדול מכולם) ובאדיקות מיום שרוסי עלה על 125 סמ״ק שתי פעימות (מושא הערצתי באותם ימים) ואני מעיד ממקור ראשון: בשנים האחרונות הגריד עמוס בכישרון, כפי שלא היה מעולם. האופנועים שווים ביכולתם, כפי שלא היו מעולם. הצמיגים דומים, כפי שלא היו מעולם. עם כל זאת והתנאים ה׳שיוויוניים׳ הללו, הדומיננטיות של מרקז מוחלטת, בין אם הוא רוכב על האופנוע הטוב בגריד (2013-2014) ובין אם לאו (2015-2017).
אשר לסוגיית העניין במירוצים, כאמור עסקינן בעניין סובייקטיבי.
כאשר מושא הערצתך הופך פתטי משבוע לשבוע (בעשור באחרון זכה ב- 12 מירוצים בלבד האחרון שבהם לפני שנתיים) וכדברייך מתמודד בין המקומות 6 ל- 13 (ואני מוסיף כמעט באופן תדיר), איבוד העניין שלך במירוצים- די מובן.
לעומתך, אני סבור שהמירוצים בשנים האחרונות מעניינים מרתקים וצמודים (בעיקר כאשר למרקז היה אופנוע בעייתי אשר אילץ אותו לרכוב על הקצוות ולהתרסק חדשות לבקרים), כפי שלא היו זמן רב.
מסכים איתך שהשנה מרקז הופך את המירוצים למשעממים (עד כה) אולם לדעתי הוא לא אשם בכך. את הטענות מוטב תפנה ליריביו שאינם מצליחים להתקרב אליו, או למושא הערצתך אשר רק לאחרונה טען שהוא רוכב טוב יותר מכפי שהוא רכב אי פעם!
אגב, גם דוהן בזמנו היה ממריא וכולם רודפים אחריו- גם אז היית משועמם?
ועוד דבר:
בשנים בהם מרקז נלחם באופנוע שלו ומול יריבים שקולים על המסלול, כל אוהדי רוסי יצאו כנגדו והפכו אותו מושא לקללות ושריקות בוז (כמעט בכל מסלול). הגדיל לעשות רוסי בעצמו, כאשר האשימו בהתערבות לטובת לורנצו (אוסטרליה 2015) למרות שבאופן אבסורדי מרקז ניצח את לורנצו באותו מירוץ (יריבו של רוסי לאליפות אותה שנה) והעניק לרוסי 5 נקודות יקרות מפז!
פעם נוספת (לאחר אירועי ארגנטינה שנה שעברה) כאשר רוסי האשים את מרקז כמחרב הענף, סרב לקבל את התנצלותו על המסלול, דחה את לחיצת ידו (במסיבת עיתונאים- לא מזמן) ומתעלם ממנו עד היום.
השנה, נראה שמרקז אימץ אסטרטגיה חדשה (מן הסתם גם בגין החלמתו מהניתוח בכתף) לפיה הוא נמנע ממגע ומקרבות ככל שניתן, במיוחד מול רוסי, ממריא קדימה ומנצל את כישרונו ויכולותיו עד תום ומנצח (כידוע זו המטרה במירוצים).
במילים אחרות: כאשר מרקז רוכב באופן אגרסיבי מתחרה נלחם ונאבק- כפי שאתה רוצה לראות (גם אני), מקללים אותו ובזים לו. וכאשר הוא מנצל את כישרונו ו׳טוחן׳ את יריביו- הוא מואשם (על ידך) כמשעמם.
העונה רק בתחילתה- נקווה למירוצים מעניינים יותר בהמשך.
אישית, כוסס ציפורניים לקראת כל מירוץ וקורא כמעט כל מילה הנכתבת על המירוצים כאן ובעולם כולו, דבר המעיד על רמת העניין שלי במירוצים.
איציק
איציק אהלן,
ראשית, תודה על תגובתך הארוכה, המנומקת והמעניינת, אשר ללא ספק הרחיבה את הפרספקטיבה שלי ושל הקוראים והקוראות.
שנית, בדבר אחד, מהותי, שגית: אינני נמנה על אוהדי רוסי האדוקים ואינני מייחל לדומיננטיות שלו בימים אלה. דובי ואלכס רינס מעניינים אותי לאין ערוך ואף ציינתי זאת. כרבים אחרים שאבתי הנאה גדולה מהופעותיו של רוסי במשך שנים, ואולי 'התמכרתי' קלות לעונג הזה. אבל אני מכיר בעובדה הבלתי נמנעת, כי על סוסים זקנים ועתירי הישגים לפנות את הדרך לדור הצעיר והמוכשר. רוצה לומר, לא מאהבת רוסי, אלא מאהבת המרוצים עצמם.
שלישית, צדקת בכך שהמרוצים בשנים האחרונות מקרבים את הישגי המתמודדים, ויש לזקוף זאת לתקנות עדכניות, ובעיקר לדרישה המוצדקת ליצור רף טכנולוגי אחיד בין הקבוצות השונות. זה מבורך. אבל מרקז מתפקד במערך הזה דווקא כשובר שוויון, כאשר הוא 'מתחרה' לו בליגה משלו כאריסטוקרט מחבל הבאסקים. אני מאמין, שכמו רוסי לפניו, לרשות מרקז עומדים לא רק כישרונו, אלא כמה שפנים נוספים בכובע שאיננו מודעים להם. אני מעריך את כשרונו ומוקיר אותו, אבל מבכה את איכות ההצגה, וכמו שציינתי ברשימה: מרקז הוא קורבן של כישרונו הפנומנלי. הוא מנצח לא רק את מתחריו, אלא מביס גם את המופע עצמו. וזה חבל.
יתכן ונסחפתי עם אהדתך לרוסי ויתכן וטרם הפנמת זאת (: .
אינני מרגיש כמותך ביחס למופע עצמו. אישית, מאוד נהנה ממנו, בעיקר בשנים האחרונות, ומאוד מעריך את הזכות לצפות בלייב בכישרון פנומינלי כמו זה של מרקז.
ראה כאן דוגמה טריה מהאימונים בלה מאן (גלול למטה כדי לצפות בסרטון):
https://www.crash.net/motogp/news/920343/1/pic-marquez-magic-save-different-strategies-opponents
כל טוב,
איציק
כל מילה בסלע
איציק אתה נשמע כמו פאנבוי של מרקז
הטיעונים שלך נגד הזקן קלושים
אתה גם מסובב דברים לפי הבנתך
ראה ערך "רוכב של יום א "
את הכינוי קיבל בגלל היותו רוכב של המירוץ עצמו
רוכב בן 40 שמתמודד עם כל הכישרון הזה בגריד בהצלחה
אפשר רק רק להוריד את הכובע
ובמקרה שלך עדיף גם לאכול אותו
מרקז בן 26 ואני בן 59, עם ניסיון של שנים רבות על אופנועי ספורט מהקיצוניים ביותר, לכן תיאורך אותי כפאנבוי, נשמע לי מעט מגוחך.
אני כן מעריך, אפילו מאוד, את הכישרון של מרקז ונהנה מאוד לראותו רוכב.
איזה טיעונים קלושים העלתי כנגד הזקן?
הוא לא קיבל ערב כל מירוץ צמיגים שתאמו את תנאי המסלול? אני צריך להסביר לך את חשיבות הצמיגים במירוץ?
אז כן, עם צמיגים מותאמים למסלול ולטמפרטורה שלו ולסיבובים שבו, כאשר שאר הרוכבים רוכבים על צמיגים רגילים, הוא זכה בזכות לכינוי ׳רוכב של יום א׳.
אגב, זו עובדה לא טענה.
אשר לדברייך: ״רוכב בן 40 שמתמודד עם כל הכישרון הזה בגריד בהצלחה״, נכונים אולי לרוכב רגיל, בעיני לא לרוכב בסדר גודל של רוסי.
ועל איזו הצלחה אתה מדבר?
עשור ללא אליפות אחת לרפואה, מאז היותו בן 30 ובשיא אונו- זו הצלחה בעינייך לרוכב המכונה בפי אוהדיו: ״הרוכב הטוב בכל הזמנים״?
או אולי 12 מירוצים שהוא ניצח ב- 10 השנים האחרונות?
אז מי כאן בדיוק הפאנבוי?
מרקז לדוגמה, ניצח בשנה אחת (2014) יותר מירוצים מאשר רוסי ניצח בעשור?
אגב, זו עובדה לא טענה.
רוסי רוכב מוכשר, אחד הגדולים, אין על זה ויכוח. לטעמי, היה צריך לפרוש מזמן ולא להתבזות ולקלקל את מורשתו והסטטיסטיקה שלו.
לזכותו יאמר, עם שכר של כ- 10 מיליון דולר רק מרכיבה, לא פלא שהוא עדיין על המסלול.
איציק
או, הנה עלתה סוגיית השכר, שאותה הדגשתי חזור והדגש ברשימה. השאלה, כאמור, אינה נוגעת רק לכישרון, וחבל להפוך את הדיון לעוד ויכוח סתמי בין אוהדי רוסי האדוקים ובין אוהדי מרקז.
איכשהו הרעיון כי המוטו-GP הוא לפני הכל מופע טלוויזיוני מבדר חומקת מהדיון שוב ושוב. וכאן טמונה ליבת הטיעון שלי: בסכומים המדוברים ולאור היקף יוקרתה של ההצגה, חייבת להיות הלימה בין השכר המטורלל והלא מוסרי ובין איכות ההצגה. רוסי הבין את זה וסיפק את הסחורה. מרקז נעדר את הכישרון הבימתי, או שהוא פשוט מוותר עליו מטעמי נוחות, במיוחד בשתי העונות האחרונות, שבהן הוא מתיישב על טייס אוטומטי ומותיר את המרוץ – ואת ההצגה – מאחוריו. כך הוא עשה גם במרוץ האחרון, למעט 'פלירט' קצר עם ג'ק מילר.
מרקז רוכב יוצא מגדר הרגיל, אבל משעמם באותה מידה, משום שהוא לא משכיל להבין את המחויבות שלו למופע עצמו, שיש לה גם ביטוי כספי לא מבוטל. אז כן, לסיכום, רוסי לעולם ייזכר במונחים של 'רוק אנד רול', ומרקז במונחים של סדרת דרמה בריטית בינונית מימי הערוץ הראשון.
אתה עדיין כותב כמו בוט שלא נותן לעובדות לבלבל אותו
רוסי קיבל את הכינוי רוכב של יום א בזכות זה שבמירוץ עצמו
תמיד הוא מוצא את הדרייב הנוסף הזה בזכות הקרבות על המסלול
זה מה שעשה אותו למר מוטו גיפי
כן מר מוטו גיפי לדעת כל העוסקים בתחום ולדעת רוב רובם של המעריצים
של הספורט מרקז מוכשר אפילו הייתי אומר לא אנושי ברכיבה שלו
אבל כמו שכתב פה הכותב הוא גורם לספורט להיות משעמם
ולמה שרוסי יפרוש ? הוא עדיין מקדים כמעט בכל מירוץ את רוב הגריד
ומספק תמיד אקשן וזה בזמן שמרקז מתרחק אל האופק רוסי עדיין נותן הצגה
ואני די בטוח שאם ימאהה ידביקו את הפער הענקי שנפתח בינם לבין דוקאטי והונדה אז רוסי יוכל גם לתת למרקז מידי פעם בראש
אולי אתה בן 59 אבל את ההערצה שלך למרקז אתה לא יכול להסתיר בגיל
פשוט תהנה מהספורט במקום לקבוע מי צריך ומי לא צריך לפרוש
זה נשמע לי כמו דיון על הפרק האחרון של משחקי הכס
אלכס,
אני רואה שאתה מתקשה להבין את דבריי ומשמעות הצמיגים המיוחדים שנשלחו לרוסי ביום המירוץ, לכן אציין 2 עובדות.
1. עד 2009 לא הייתה מגבלה על צמיגים ויצרני צמיגים. שנים בהם כאמור תפרו לרוסי צמיגים מיוחדים וייעודיים, בהתאם לאימוני הדירוג תנאי המסלול ומזג האוויר, אשר נשלחו אליו בערב, או ביום המירוץ.
תוצאה- רוסי הביא ביום המירוץ את הדרייב הנוסף שהזכרת, ניצח מירוצים וזכה בשבע אליפויות, האחרונה שבהן- 2009.
2. בשנת 2010 הוחלט על יצרן צמיגים אחד וצמיגים אחידים לכל הגריד. וראה זה פלא, רוסי מתקשה להביא את הדרייב הנוסף ביום המירוץ, מתקשה לנצח מירוצים ובעשר השנים שחלפו מאז, הוא ניצח 12 מירוצים בלבד ולא זכה בשום באליפות!
העובדות הללו ברורות לך או אתה צריך בוט שיסביר לך?
דותן,
מירוצי מוטו ג׳יפ מעולם לא היה פופולריים יותר מכפי שהם היום. יש יותר עניין, יותר מרוצים, יותר קהל, יותר צופים בשידורים, יותר כסף, יותר תחרות, יותר יצרנים (דוקאטי, ימאהה, סוזוקי, הונדה, אפריליה, KTM) רוכבים מוכשרים לרבות שלושה אלופי עולם (רוסי, לורנצו, מרקז) וכפי שציינת: רף טכנולוגי אחיד.
זו המסגרת הכי תחרותית ומוכשרת שהייתה מאז ומעולם, מסגרת שמרקז שולט בה ורוסיי מתקשה בה.
בניגוד לשנים האחרונות (בעיניי היו מרתקות צמודות ומותחות), השנה ובדומה לדוקאטי, יש למרקז אופנוע חזק וורסטילי יותר המאפשר לו למצוא את מהירות ההקפה המקסימאלית בדרכים שונות ולמצות טוב יותר את כישרון הרכיבה שלו. אם עד כה כדי להשיג מהירות מרקז השתמש בבלימה חזקה ומאוחרת (הסיבה לשימוש שלו בתרכובות קשות בקדמי) השנה הוא יכול להשיג מהירות בדרכים נוספות ולהשתמש בקדמי בתרכובת רכה יותר (כפי שהיה במירוץ האחרון בלה מאן וכמדומני לראשונה אצל מרקז).
כפי שהדברים נראים עד כה (והכל יכול להשתנות בהתרסקות אחת)- מרקז הרוכב המוכשר והמהיר על הגריד, למרקז אחד האופנועים הטובים על הגריד (בצוותא עם דוקאטי), ורק מרקז יכול לעצור את מרקז.
זו המציאות, כפי שאני מבין אותה, וכדי להגביר תחרות צריך להגביל את מרקז או אולי לקשור לו יד אחת.
אני מניח כי מי שמכיר את בעובדות הללו ואינו אוהב את מרקז, ישתעמם, אפילו מאוד.
איציק
אכן הספורט היום במקום הכי טוב מאז ומעולם
ומה שאתה מתקשה להבין שזה ככה בעיקר בזכות רוסי
וזה בדיוק מה שדותן ניסה לכתוב ִִִִִאבל אתה תקשה להבין
רוסי ורוכבים כמוהו באו למוטו גיפי להנות ולתת מקסימום הצגה
ומרקז ורוכבים כמוהו באים העיקר לשבור שיאים
לא זוכר שבזמנים של ריייני ממולה דוהן דיברו כל היום על שיאים
שונים ומשונים גם בזמנו של רוסי זה לא היה
רק היום כל הזמן מדברים על כל הרישומים האלו
וזה גם למה מרקז מתרכז כל כך בלברוח
וזה גם למה כנראה לא נראה אותו רוכב על אופנוע אחר
זה לא רוסי שרק כדי להעביר להונדה נקודה עבר לימאהה
וזה היה מדהים מרקז יודע שדבר כזה יעכב אותו בדרך לשיא הבא
שזה כשלעצמו כבר מצעמם
קיצור מרקז הוא רוכב על אבל משעמם
אגב גם אם יקח 15 אליפויות לא יהיה שווה ערך לרוסי בדפי ההיסטוריה
רוסי רכב וניצח בכל פורמט אפשרי במוטו גיפי
מרקז מתעופף על ימין ושמאל על הכלים הכי פחות אלימים שהיו במוטו גיפי
מלאים המיליון עזרים ואלקטרוניקה מהגהנום
לא רוצה לחשוב אם היה בכלל שורד מירוץ אחד על 500 דו"פ
אלכס, אנסה להשיב לדברייך באופן ענייני ולפי סדר הצגתם,
לא מתקשה להבין, בוודאי לא את דברייך- בעיקרם מבוססים על משאלות ליבך כחסיד מושבע של רוסי ובהתעלם מהעובדות (תופעה ידועה ומוכרת בקרב חסידי רוסי, אגב, בכל רחבי העולם).
רוסי בהחלט גורם משמעותי ביותר בהעלאת פופולאריות מירוצי מוטו ג׳י פי והמצב הנוכחי אכן הרבה בזכותו. זה עדיין לא משנה את העובדה לפיה רוסי השיג את ניצחונותיו מול רוכבים נחותים (2001-2005), חלקם לא היו מתקבלים היום למוטו 3, ובתנאים לא שיוויוניים (צמיגים מותאמים למסלול ומזג האוויר ביום המירוץ).
נסה לדמיין מה היה קורה היום, לו היו נותנים לרוכב דומיננטי כמו מרקז צמיגים מיוחדים תואמי מסלול ומזג אוויר, ולשאר הרוכבים לא (אפילו אני הייתי משתעמם)!
אף רוכב אינו מגיע למוטו ג׳יפי כדברייך- כדי ליהנות ולתת מקסימום הצגה, גם לא רוסי. כולם, בלי יוצא מן הכלל, מגיעים למוטו גי׳ פי כדי להצליח, לנצח מירוצים, להרוויח כסף ולזכות בפרסום והערכה. ה׳הצגה׳ היא פועל יוצא של יריבות ואם יש כזו- יש הצגה ואם אין- אז אין.
רוסי ניהל קרבות ונתן הצגות, בדיוק כמו מרקז, ורוסי ניצח מירוצים כשהוא בורח קדימה, בדיוק כפי שמרקז נוהג במירוצים האחרונים (את ההצגות של מרקז במשך השנים אתה משום מה מתקשה לזכור ומעדיף להתרכז בחריג וביוצא מן הכלל).
לא מכיר רוכב אחד אשר ביכולתו לברוח קדימה ולנצח, מחכה ליריביו כדי להאבק בהם עבור ההצגה או ההנאה בלבד, גם לא רוסי, בוודאי לא בגרסת 10 השנים האחרונות (שכח טעמו של ניצחון).
מה שהיה בתקופת רייני ממולה דוהן, שייך לעידן אחר. נכון אז אף אחד לא התעסק בשיאים ולא בסטטיסטיקה, אך גם לא בכדורסל, לא בכדורגל ולא בשום ענף ספורט אחר. היום אנו נמצאים בעידן תקשורתי שונה לחלוטין והשינויים בהתאם, בין אם אנחנו אוהבים אותם ובין אם לאו.
לומר על מרקז: רוכב משעמם, בעיניי זו זילות הדיון במקרה הטוב, חוסר הבנה והכרות עם מירוצים (אפילו בורות) במקרה הגרוע יותר. לא היה ואין היום שום רוכב המתקרב ליכולות ולרמת הביצוע שלו עם אופנוע על המסלול וללא קשר לתוצאות שלו. אשר לאישיות מחוץ למסלול- אישית מתעניין בה כשלג דאשתקד.
אשר לדברייך על המעבר לחברה אחרת. שוב, תרוצים ידועים ומוכרים של חסידי רוסי אשר עובדתית אינם יכולים להתמודד עם רשימת ההישגים של מרקז (פר גיל מרקז שבר ומחק כל שיא של רוסי) ולכן נאחזים בטיעון האחרון שנותר להם לפיו רוסי ניצח מירוצים בהונדה וימאהה (את הכישלון המהדהד בדוקאטי ׳כולם שוכחים׳), בעוד מרקז רק בהונדה .
מרקז רק בין 26, בקושי החל את קריירת המירוצים שלו, כך שכדאי להמתין בסבלנות עם ההערכות והקביעות עד לסיום קריירת המירוצים שלו.
אשר לדברייך: ״גם אם יקח 15 אליפויות לא יהיה שווה ערך לרוסי בדפי ההיסטוריה״
מרקז לא צריך 15 אליפויות. עובדתית, 8 אליפויות מספיקות לו כדי למחוק את רוסי מדפי ההיסטוריה.
באם מרקז היה שורד מירוץ של 500 סמ״ק שתי פעימות. דומני שאתה יודע למי ניתנה הנבואה.
מוג׳לו עוד שבוע. מרוץ ביתי של רוסי (מסלול בו מסורתית מרקז מתקשה) והזדמנות נוספת לרוסי להראות שלא נס ליחו.
איציק
ברור שלא נס ליחו
מצחיק כשרואים מוטו גיפי בטלויזיה אפשר לחשוב שגם לשאר הרוכבים יש מעריצים
אבל כל מי שנוסע למירוצים עצמם מבין ישר את הפער בין כמות המעריצים
שיש לרוסי לשאר הרוכבים ולא רק באיטליה גם בספרד עצמה זה כל המסלול צהוב ויש כמה אנשים שלובשים אדום
זה גם למה דורנה יעשו הכל אבל הכל שהוא לא יפרוש זה שווה להם הרבה כסף העניין הזה
ולא איציק 8 אליפויות למרקז לא ימחקו את רוסי הוא כבר אגדה בכל מקרה
הוא זה שפרץ דרך כל השאר יעברו באותה דרך גם רוכבים טובים יותר כמו מרקז
הם רק חולפים בדרך שרוסי סלל
זה בדיוק כמו ג'ורדן ולברון במשאל שנערך לאחרונה בארה"ב
יצא שאנשים לא תופסים את לברון כאגדה כמו שהם תופסים את ג'ורדן
אגב מוג'לו זה מסלול לגברים רכבתי עליו כמה פעמים וצריך ביצים מברזל
כדי להיות מהיר שם
שבוע טוב
רוסי היה מת להיות ג׳ורדן :).
גם אני רכבתי במוג׳לו ב- 2002 עם ה- SP2 שלי- חוייה לא מהעולם הזה.
שבוע טוב ובהצלחה לרוסי במוג׳לו.
איציק