…ומארקז בן 23
יום אחרי ולנטינו, מארק מארקז חוגג יום הולדת, אז הנה מספרים וסיפורים והפעם 23 ועוד בונוס לשנה הבאה
ליקטה וציירה: תמי גורלי
- מארקז היה מספר 1 בעולם מחצית מהתקופה בה הוא מתחרה ברמה העולמית: 4 אליפויות מתוך 8 עונות.
- במהלך עונת 2010 (125 סמ"ק) ניצח 10 מרוצים, סיים פעמיים שלישי ואף לא פעם אחת שני.
- הוא רכב על אופנועים משלושה יצרנים: KTM, דרבי והונדה (מוטו2 ומוטו ג'יפי)
- מארקז דובר 4 שפות: קטאלנית, ספרדית, אנגלית ואיטלקית (מסתדר קצת עם צרפתית)
- במהלך עונת 2015 ניצח רק 5 מרוצים, זוהי כמות הנצחונות הנמוכה ביותר שלו למעט שתי העונות הראשונות שלו בהן סיים בכל אחת רק פעם במיקום השלישי.
- המרוץ ה-6 שלו היה דונינגטון ושם סיים לראשונה על הפודיום.
- מארק אוהד שרוף של ברצלונה. פיקה חבר אישי.
- את סמל הנמלה בחר בפגישה הראשונה עם אלדו, מעצב הקסדות, מארק בחר נמלה כי זו החיה החזקה בטבע, קטנה ועובדת קשה.
- הכינוי שלו בעולם הוא 'השטן הקטן', כינוי שהוא בחר.
- הוא אוחז בשיא בשותפות עם דוהן ואגוסטיני למספר הנצחונות הרבים ביותר מתחילת העונה- 10.
- באימון הוא תמיד עם תחתונים כחולים, במרוץ עם אדומים. הוא מחליף סט בעונה (וכן הוא מכבס בין האימונים)
- הוא וולנטינו חולקים בשיא מספר ההקפות המהירות במהלך מרוצים בעונה – 12.
- את העונה הראשונה של מארקז סיים במיקום ה-13.
- הוא הרוכב היחיד שניצח את המרוץ בביקור הבכורה בלגונה סקה.
- במרוץ הראשון שלו בפורטוגל 2008 ( המרוץ הרביעי של העונה) מארקז היה בן 15 ו-56 ימים.
- הוא חתום על ההתרסקות המהירה ביותר, 336 קמ"ש (אימון 2, מוג'לו 2013)
- הצוות שלו שמונה 8 אנשים הוא סעיף מהחוזה שלו עם הונדה. הם מבלים ביחד גם מחוץ למסלולים.
- את המרוץ הראשון שלו סיים במיקום ה-18 אחרי שזינק במיקום ה26.
- ב-2010 באותו המסלול, התרסק בהקפת היציאה לגריד לפני המרוץ. הקבוצה שלו והקבוצות במוסכים השכנים הצליחו לנקות ולהכין את האופנוע ומארקז ניצח אחרי שזינק אחרון מהפיטס.
- הוא הרוכב הצעיר ביותר שלקח אליפות בקטגוריה הבכירה. היה בן 20 ו-266 ימים.
- הוא קנה בית משלו כשהיה בן 21.
- לדבריו אם לא היה רוכב אופנועים היה מכונאי.
- אמא שלו מעבירה את כל המרוצים שלו ושל אחיו במוטור הום. מעשנת בשרשרת.
- הוא אוהב לרקוד ועושה זאת לא רע בכלל, בשירה הוא לא משהו בכלל.
מזל טוב!!
מעולה!
שאלה בנוגע ל17- הצוות ניתן לו ע"י הונדה או שהוא חייב את הונדה להעסיקם?
בד"כ רוכבים אוהבים לסחוב איתם את הטיונרים שאיתם הם רגילים לעבוד. במקרה של מארקז הוא ירש את הצוות של סטוהר בראשותו של סבסטיאן גאבאריני שאותו סטונר הביא עמו צדוקאטי להונדה.