MotoGP: עוד רגע קט – 2016
אז נתחיל ממי שנראה לי שיהיה אלוף העולם לעונת 2016 וזהו האלוף המכהן – חורחה לורנצו. אחרי ששמנו את זה בצד אפשר להמשיך הלאה.
על פני השטח
למי שעקב אחרי הטסטים המקדימים לעונה, חורחה לורנצו היה רמה אחת מעל כולם למעט כשנמנע מלצאת למסלול בפיליפ איילנד בעת שעונות השנה התחלפו שם כל מחצית השעה ותחושה של חוסר יציבות החזיקו אותו במוסך רוב הזמן. לורנצו מגיע במצב בריאותי וכושר טובים אחרי שבילה מעל לחודש במהלך החופשה במחויבויות השיווקיות של מי שהוכתר אלוף. בעבודה קשה וסיזיפית הוא פותח את העונה כמעט באותה הרמה שבה גם סיים את הקודמת. כפי שהוא העיד על עצמו, נוח לו בעורו, והאימונים המנטליים והפיזיים בחדר כושר ועל אופניים סייעו לו מאד. לורנצו ידוע כרוכב שכל שינוי מפריע לו אך המעבר לצמיגי מישלן והמערכת האלקטרונית היה חלק כחמאה. רוב הזמן. סגנון הרכיבה שלו מתאים ליצרן הצמיגים החדש למרות החששות שהיו לו טרם המעבר. האלוף רוצה להוכיח שהוא ראוי לכתר ואין דרך טובה לעשות זאת מלקטוף עוד תואר.
לבן קבוצתו, ולנטינו רוסי, התהליך היה פחות חלק. הוא וקבוצתו עבדו רבות על ניתוח המערכת האלקטרונית. אולי האדפטציה לא הייתה אידיאלית אך ולנטינו ידוע כאחד המסתגלים הגדולים ברגע שהוא מפצח את סוד העניינים, מה גם שמטרתו העונה היא לאו דוקא להתחיל חזק אלא להתחזק במהלך העונה – ההיפך מהעונה הקודמת. ולנטינו לא רק חימם מנועים, הוא גם חימם את החיכוך עם מארקז כך שהעוינות הזו תשפיע רבות גם על מה שיקרה על המסלול. בעונה הקודמת הצד שלו במוסך התקשה מעט בלמצוא את הסטינג והעונה בגלל השינויים, הוא לא יכול להרשות לזה לקרות.
ימאהה הגיעו מוכנים, הם מקשיבים לרוכבים שלהם, רוצים לשמור על הרוכבים שלהם והאינפורמציה שהם סיפקו ששולבה במערכת האלקטרונית האחידה לכולם, מקלה עליהם. פיתוח אחד שהשקיעו בו רבות בימאהה – הזזת מיקום מיכל הדלק לזנב האופנוע, דרומית למושב הרוכב – סורב ע"י שני הרוכבים ולכן ה-M1 יזכיר יותר את אופנוע עונת 2015 ממה שהיה אמור להיות האופנוע של עונת 2016.
נראה שלרוכבי הקבצה המשנית של ימאהה דברים עבדו פחות טוב, למרות ששני רוכבי הקבוצה קיבלו את האופנועים מהעונה הקודמת של קבוצת המפעל, פול אספרגרו יצא בהתקפה שימאהה אינם עומדים בהסכמים. בראדלי סמית שתק והמשיך בעבודה הקשה. נראה שימאהה ממשיכים להזניח במעט את הקבוצה המשנית גם העונה.
יצרן שעדיין לא מקשיב לרוכבים שלו הוא הונדה. גם העונה הונדה סיפקו מנוע אגרסיבי מדי שקשה לעכל אותו והמערכת האלקטרונית האחידה לא מקלה על העיניינים. שני רוכבי המפעל מארק מארקז ודני פדרוסה בילו שעות רבות בלנסות להשתלט על המנועים הצורחים אך עדיין התקשו מאוד ביציאה מהפניות. מארקז פתר את זה רק ביום האחרון של הטסט בקטאר והוא נראה בטוח יותר על האופנוע. לדבריו יש אור בקצה המנהרה.
פדרוסה וקראטצ'לו נשמעו פחות בטוחים באור המהבהב אי שם באופק. נראה שאם נאקמוטו סאן לא היה יוצא לגמלאות בתום העונה, הוא כבר היה נשלח הביתה. כשלקבוצת מפעל יש את המזל להחזיק את אחד הרוכבים הטובים בעולם והם לא מסוגלים לספק אופנוע מנצח שתי עונות רצוף, זה אומר דרשני. ג'ק מילר מתחיל את העונה בהחלמה מהשבר שספג באימונים וטיטו רבאט בן קבוצתו ל'מארק וי די אס', צריכים עוד זמן. כרגע לא נראה שהם יתקרבו לטופ 10. טיטו לפחות יכול להתנחם בכך שהוא מוכתר כבר כ'רוקי העונה', הלא הוא הרוכב היחיד שהצטרף העונה לקטגוריה.
אחת הסיבות לבעיות שנתקלת הונדה עם המערכת האלקטרונית של מנטי-מרלי היא ההחלטה שלהם במהלך העונה הקודמת להמשיך בפיתוח מערכת משלהם, דבר שמנע שילוב האינפורמציה שנאגרה במערכת האחידה. זה ההיפך ממה שעשו בדוקאטי ומה שמסביר את התוצאות והמיקומים המרשימים של רוכבי הקבוצות המשניות של היצרן האיטלקי. שני האנדראה של קבוצת האם (דוביציוזו ואיינונה) התקשו קצת יותר, אבל זה יגיע. דוקאטי עושים בית ספר לשאר הקבוצות באיך להשתמש נכונה בקבוצות הלווין, בית ספר שהונדה חייבים ללמוד בו. הזמנים שרשמו פטרוצ'י (עד הפציעה שבה שבר שלוש עצמות בכף היד) רדינג (שמצא את המוג'ו סוף סוף) והקטור ברברה על אופנוע דוקאטי בן 3 שנים, היו מרשימים מאד
סוזוקי גם הגיעו מוכנים וסוף סוף השיקו את גיר הסימלס (רציף) לשמחתם של שני הרוכבים, מאווריק ויניאליס ואליס אספרגרו כשידו של הצעיר בין השניים על העליונה והוא התמקם גבוה בלוחות הזמנים. אמנם בניתוח זמני מרוץ עדיין התקשה, אך נראה שפיצח את ההקפה הבודדת שתסייע במיקום על הגריד. המנועים של סוזוקי חזקים יותר מבעונה הקודמת. יש עוד עבודה אך יש התקדמות רבה.
אפריליה הביאו אופנועים חדשים, שונים לחלוטין מ'אופנועי הפלסטרים' שהיו בעונה הקודמת מהפרוייקט השאפתני ביותר לדבריהם בהיסטוריית המרוצים של החברה. באוטיסטה נראה טוב יות מבראדל, וכשרק לאחד מהם יש מקום בקבוצה בעונה הבאה (מאחר ולסם לואווייס יש חוזה עתידי) – הקרב בין השניים רק מתחיל. הצהרת הכוונות של אפריליה לשנים הקרובות – מחצית ראשונה של העונה טופ 15, מחצית שניה טופ 10, ובעונת 2017 – טופ 5-6.
כל זה טוב ויפה לפני שהחלו המרוצים, אבל הכל עוד יכול להשתנות. יכול לרדת גשם ומטפטף כל רגע בכל מסלול כמעט בעולם. רוב הרוכבים בקושי ניסו את צמיגי הביניים של מישלין ואלוף העולם לא אוהב מים.
במהלך הטסטים נערכו מעט מאד הדמיות מרוץ בגלל הנחיות שקיבלו מיצרן הצמיגים לגבי הגבלת מספר ההקפות על צמיג עד היומיים האחרונים של הטסט. זמני המרוץ של חורחה לורנצו כאמור היו הטובים והעיקביים ביותר מה גם שלראשונה לורנצו פיצח את הצמיג הקשה, דבר שיכול להקל עליו בשלבים המאוחרים של המרוצים. מניתוח הזמנים, גם מארקז לקראת הסוף נראה יציב בזמני ההקפות שרשם למרות שיש לסמנן בכוכבית מאחר שביצע אותן כשעקב אחרי לורנצו במסלול.
אנחנו עדיין לא יודעים כיצד יתפקדו הצמיגים לאורך מרוץ, ובל נשכח שהמערכות האלקטרוניות החכמות שמגיבות לשחיקת הצמיגים נלקחו מהרוכבים ואת ההתאמות ייאלצו לעשות בעצמם, כך שיש פה יתרון גדול לרוכבים כמו לורנצו, ויניאליס, פדרוסה, וכן, גם לוולנטינו.
הזינוק ביום ראשון. מתחילים!!!
ברוכה הבאה גורלי-ועונת המוטו GP 2016.
ואמוס מארקז.
זה רק נראה לך שלורנזו יכול לקחת אליפות בזכות עצמו , בינתיים הוא לא עשה זאת מעולם , תמיד היה גורם נוסף שנתן לו את האליפות , הגדיל לעשות ב 2015 עת קיבל ממש במתנה מדורנה את תואר העליבות , אני כבר לעולם לא אראה את המרוצים האלו באותן עיניים כמו בעבר , 2015 הסריחה וקילקלה לי את כל החשק .
רוסי צריך כבר לפרוש – הוא כבר זקן מידיי לכל זה והרבה אחרי שיאו ( ולא רק הוא – כל הצוות שלו כבר זקנים ועייפים ) , הוא כבר לא דומיננטי כבעבר -והוא לא ממש מצליח להתעלות ולשפר את הביצועים שלו !
( הוא בקושי משפר סקטורים וצובע אותם באדום כמו רוכבים אחרים ) .
למרות שהוא הרוכב הכי מעניין והכי מרגש שיכול להיות בסדרה .
אין מה לעשות – העולם שייך לצעירים !
בכל זאת הוא אליל ! ואני מקווה שהוא ינצח בקטאר !!!