"לראות את הרמה"
כיף לגלות; סדנה ישראלית יצירתית ומקורית
'רמה' זה מושג מתחום האופניים. המוט העליון האופקי בשילדה. נופר אומר לי "רציתי שיראו את הרמה", ואני אינסטקטיבית חושב, "רואים רואים, תרתי משמע…" כי התוצאה משגעת.
בדרך כלל מיכלי דלק יושבים על המוט העליון בשילדה. הוא נושא אותם. נופר קיפר עיצב שני מצולעים כמיכלי דלק ומיקם אותם משני צידי המוט. מה הוא הרוויח מכך? – רק בעיות. במקום מיכל אחד גבוה יש לך 2 קופסאות דלק נמוכות שיושבות ממש על המנוע. ומה לא בסדר בזה? – גישה קשה לטיפול. למשל, אי אפשר לפרק החוצה את המצת…
אבל נופר, איש ברזלים מקצועי ומעצב אופנועים בתחביבו, לקח את זה כאתגר וחצב בור במיכל הימני דרכו ניתן להגיע מלמעלה אל הפלאג ולפרק אותו. החוט החשמלי בו עובר הניצוץ הוכנס לצינור מתכת שמתרומם על ציר. היתה בעיה? – איננה עוד.
'שפיגל' היתה סדנה בלגית שפעלה בין השנים 1932-1950, ועיצבה אופנועים לפי הבנתה כשהיא מתבססת בעיקר על המותג הפופולרי הבריטי באותה תקופה, BSA. מישהו לא עבד שם נכון במחלקת התיעוד ושרדו מעט מאד זיכרונות כתובים או מצולמים. הדגם הזה משנת 1947 הגיע לסדנת קיפר כמנוע על שילדה ולפי תמונה מטושטשת בנו אותו מחדש כשהם נוטלים לעצמם חירות יצירה. מיכל הדלק הוא רק אלמנט מבריק אחד מן המכלול היצירתי.
נופר ואביו גרי קיפר, הם קיבוצניקים מעין החורש. שניהם עובדים במסגריית הקיבוץ ומשפצים רכבים עתיקים בזמנם החופשי. התוצאות מאד מוקפדות ומדוקדקות ורואים כי יד אירופית קלאסית (גרי הוא הולנדי) מעורבת בכך.
שפיגל פירושו מראה בגרמנית ולפיכך על מיכל הדלק עוגלו האותיות שפיגל בכתב ראי. מקסים. יש להם גם אתר צנוע. כנסו ושוטטו להנאתכם.
כל הכבוד רואים שיש פה עבודה אומנותית ויחודית
זה רק אני או שיש פה רק תמונה אחת?!?!?
לשמחתי יצא לי לבקר את גרי ונופר וראיתי את היצירה, תתחשבו במי שלא.
התמונה נלקחה באמצעות הסלולר במהלך ביקור פתע. לא תוכננה כתבה אחרת היינו יוצאים עם צלם.
כנס לאתר שלהם ובקש שיעלו תמונות. הם בטח ישמחו
בשכונה היינו אומרים רוצה סיבוב על הרמה . אני למדתי לרכב על האופניי ראלי של אבי כשהייתי בן שמונה ודיבשתי מתחת לרמה ..