MotoGP: לקראת מרוץ: סבב הולנד, מסלול אסן
מסלול אסן בהולנד הוא אחד מסלולים האהובים עלי. להולנד יש לי פינה חמה בלב, בכל זאת גרתי שם מעל לחמש שנים.
אבל אסן גם היה המרוץ הראשון שאליו נסעתי. הקסם של אסן, לא טמון רק במסלול המהיר אלא גם באנשים, באווירה, בחגיגה שמסביב ובהפתעות שטומן מזג האוויר. ביום אחד חם ונשרפים בשמש, ביום שלמחרת, קר, רוח, והתחתונים והחזייה ספוגים מים גם מתחת לחליפת גשם.
באסן ראינו לאורך השנים מרוצים מרתקים. הפנייה האחרונה סיפקה לנו אקשן רב, לפעמים גם הפנייה הראשונה עם הבלימה החזקה שם (ראה ערך בארוס). ב-2005 נעשה באסן השינוי האחרון כשהוא נחתך מ-6 ק"מ ל-4.5 ק"מ להקפה. הסיבה הייתה תוספת של אזורי ישיבה ובניית מוזאון אבל גם ליצור יותר עניין לצופים היושבים לצידי המסלול. אם ב-2004 הרוכבים היו עוברים מולך 15 פעמים במהלך המרוץ – עם קיצוץ המסלול, הרוכבים מבצעים 26 הקפות, שיפור נפלא לצופה שכמובן מעדיף לראות את כוכבי האליפות חולפים מולו בלייב ולא רק על המסך.
הפעם נפגש למרוצים לראשונה ביום ראשון. 85 פעמים נערך המרוץ בשבת. המרוץ הראשון שהיה מרוץ רחובות הוזנק ליד הכנסייה, בימים שבהם התחשבו יותר אחד בשני: מנהלי המרוץ הבינו והסכימו להקדים את המרוץ לשבת בכדי לא להפריע למתפללים בכנסייה. עד היום אגב יש סינכרון בין בית הקברות הסמוך והנהלת המסלול למנוע פעילויות ורעש בעת שמתקיימות הלוויות. אז למה השינוי? היציעים היו ריקים יחסית בימי חמישי ושישי ומספר הצופים מסביב לעולם היו נמוכים משידורי המרוצים האחרים בסבב, אז למרות התנגדות האוהדים הנהלת המסלול החליטה על השינוי, דבר שגומל לה כנראה בהערכת החוזה עם דורנה והבטחת קיום מרוצים עד 2026.
יהיה "חזלך!" (אחלה/סבבה בהולנדית)
האישה שיודעת הכל
ללא נקודה או סמני פיסוק.
צריך אופטלגין דחוף.