MotoGP: על הגריד הפותח של עונת 2017
כתבה וציירה – תמי גורלי
עונת 2017 מוזנקת בסוף השבוע אחרי המתנה ארוכה, מעייפת ואמרנו כבר ארוכה? הרגישה ארוכה מתמיד.
עשרים ושלושה רוכבים יעמדו בקטגוריה הבכירה על קו הזינוק, מתוכם 10 אלופי עולם שזכו יחדיו ב-29 תארים ועמדו בשלוש הקטגוריות על המדרגה העליונה של הפודיום 434 פעמים. מבחינת תארים, נצחונות והשגים זה הגריד המצטיין בהיסטוריה של אליפות העולם.
ארבעה מבחנים נערכו מאז המרוץ האחרון בנובמבר 2016. בוולנסיה, ספאנג, פיליפ איילנד ולוסייל עבדו הרוכבים הקבוצות והיצרנים להתאים עצמם לחוקים ולהנחיות החדשות לעונה. איסור שימוש בכנפונים, תרכובת צמיג קדמי חדשה, הגבלה על מספר עדכוני הפרינגים במהלך העונה לשניים בלבד, שינוי שאילץ את הקבוצות להגיע להחלטות חשובות שלא נדרשו להן בעבר שכן כל רוכב צריך פרינגים שמתאימים לו, לאופי הרכיבה שלו, לגובה ומשקל, וכל פרינג משפיע על הסטינג. החלטות אלו עלולות להשפיע עד כמה רוכבים יוכלו להתייעץ ולהעזר בעבודה של בני קבוצתם או הרוכבים האחרים בשביל אותו היצרן. כמובן שההחלטה החשובה ביותר הייתה באיזה מנוע לבחור לעונת 2017 כשהשינוי הדרסטי ביותר היה של הונדה שעברו מהסקרימר לביג בנג וכעת נותרו רק רוכבי ק.ט.מ עם הצווחן.
אם בעבר דיברנו על ארבעת פייבוריטים, הנטייה בעונה זו היא לדבר על חמישה.
מארק מארקז
בן 24, מתחיל את העונה החמישית הקטגוריה הבכירה, אלוף עולם 5 פעמים, 3 בקטגוריה הבכירה.
רוכב על ההונדה RC213V
אלוף העולם המכהן עבד קשה מאד בחורף. הוא מודה שבהכנה ל-2016 הם עשו טעות בבחירת המנוע והיה חשוב לו לא לחזור על אותה טעות. הם בחנו 3 מנועים שונים, עדכון לסקרימר ושתי גרסאות של הביג בנג שאותה אישרו לא רק רוכבי קבוצת רפסול אלא גם קראצ'לו, מילר ורבאט. מארקז סיים בסופו של דבר את המבחן האחרון במיקום נמוך יחסית (11) ורשם 5 התרסקויות אבל זה מארקז והוא בוחן גבולות והוא מעדיף להתרסק באימונים ומבחנים ולא במרוץ עצמו. קצב המרוץ שלו טוב יותר מבעונה הקודמת והוא מרגיש הרבה יותר טוב עם האופנוע מאשר בתחילת 2016. הוא ממשיך להתבגר ולהשתפר רק שהעונה זו תהיה הפעם הראשונה מאז שטיפס לקטגוריה הבכירה, שיש סופרסטאר צעיר ממנו ומאד מאיים.
צפי? קרב צמוד על אליפות העולם.
מאווריק ויניאליס
בן 22, מתחיל את העונה השלישית בקטגוריה הבכירה, אלוף עולם פעם אחת (מוטו3).
רוכב על הימאהה M1
מאווריק ויניאליס התחבר ישר לימאהה M1, ווילקו זילנברג ופורקדה חיכו לו בזרועות פתוחות. הוא סיים את כל המבחנים עם הזמן הטוב ביותר, וביצע הדמיות מרוץ מצויינות כשהוא קובע הקפות מהירות בסוף ההדמייה ומראה שהוא מצליח להתמודד עם הבעייה של הימאהה, שמירת הצמיגים ותפקוד בשליש האחרון של המרוץ. כמובן שהשילדה החדשה שקיבלו הרוכבים עזרה מאד אבל ויניאליס בחן הכל, ראה, בחר ועשה עבודה נפלאה עם הצוות. הוא פיצח כל מה שצריך: את ההקפות המהירות, את הזמנים העקביים ואת הקווים האידיאלים למרוץ ובעיקר לעקיפות. ויניאליס בחן קווים שונים בכדי להתמודד עם רוכבים אחרים על המסלול ממש כמו שעשה מארקז כשבדק את הקו בלגונה סקה וכך עקף את רוסי (או רוסי שבחן את הירידה מהספלט בפנייה האחרונה באסן וכך עקף את מארקז). מי שטורח בערב שבת וגו'…
צפי? קרב צמוד על התואר. רוכב שצריך להתמודד איתו.
חורחה לורנסו
בן 29, מתחיל את עונה התשיעית שלו בקטגוריה הבכירה. אלוף עולם 5 פעמים, 3 בקטגוריה הבכירה.
רוכב על הדוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 17
המעבר מימאהה (ועוד לפניה מהאפריליה שהייתה די דומה לימאהה באופי הרכיבה) לא היה פשוט ללורנסו והוא מודה שזה יותר מסובך ממה שחשב. המנוע של הדוקאטי עדיין אגרסיבי ואפילו שהאופנוע יותר חברותי ויותר קל לשינוי כיוון, עדיין שמירה על מהירות הפנייה כמו שהיה יכול לעשות עם הימאהה, היא בלתי אפשרית עכשיו. לורנסו מלמד עצמו לרכוב מחדש, לבלום אחרת, עמוק יותר, ובכך לכפר על הפסד זמן בתוך הפניה. מי שנמצא לצידו הוא מיקלה פירו שעוזר לו כספוטר ומייעץ לו במעבר. לורנסו הוא הרוכב עם השכר הגבוהה ביותר על הגריד ויש עליו לחץ רב, לכן הוא מתעסק ביוגה ומנסה להישאר רגוע. לקראת העונה הוא שינה עוד פעם את שיטת האימונים שלו כשהוא שם דגש על פילאטיס.
צפי? יכול לנצח כבר בקטאר. ארגנטינה, אוסטריה, ספאנג ונראה מה הלאה.
דני פדרוסה
בן 31, מתחיל את העונה ה-11 בקטגוריה הבכירה. אלוף העולם 3 פעמים (1*125, 2*250)
רוכב על ההונדה RC213V
אנחנו מחכים כבר שנים שיקרה שם משהו. אמנם הוא הרוכב עם הכי הרבה נצחונות שלא לקח אליפות וניצח יותר מבארי שין, אבל פדרוסה א מצליח לקחת אליפות. פעם אחרונה שהיה קרוב לזה הייתה ב-2012. אבל משהו השתנה אצלו. הבגרות, השלווה, תפיסת עולם משופרת, המדריך החדש חברו סטה ג'יברנאו, ראש צוות חדש במוסך, חברת הסוכנות חדשה שמטפלת בו ובעיקר – מבנה הצמיג הרך יותר שנותן לרוכב קטן הקומה אפשרות להכניס אנרגיה בצמיג.
צפי? יכול להפתיע.
וולנטינו רוסי
בן 38, מתחיל את עונה ה-18 שלו בקטגוריה הבכירה. אלוף עולם 9 פעמים, 7 בקטגוריה הבכירה.
רוכב על ימאהה M1
ולנטינו אומר שהוא לא מתחיל את העונה עם שאיפה לתואר. זה קורה עם הזמן, עם ההצלחה והנצחונות אבל גם הוא וגם האוהדים יודעים שלא נותר עוד הרבה זמן. תקופת המבחנים לעונה הנוכחית הייתה אחת הגרועות בקריירה של הדוקטור כשבן קבוצתו מתעלה עליו כל הזמן וולנטינו לא מוצא את הסטינג הנכון. הבעיה העיקרית היא שהוא לא מסתדר כל כך עם התרכובת החדשה של מישלין והוא לא מצליח להכנס לפניות כמו שהוא רוצה. אבל, הוא מגיע בכושר מצויין, חדור מטרה, ותמיד יש לו משהו בכיס.
צפי? נצחונות, יתקרב עוד לשיא של אגוסטיני, יסיים אליפות במקום השלישי אלא אם כן שניים יריבו והשלישי ייקח.
הרוקיס
העונה ישנם ארבעה רוקיס בקטגוריה וצפוי קרב מעניין על התואר שבעונת 2016 פשוט ניתן לטיטו רבאט.
אלקס רינס
בן 21, עדיין לא זכה באליפות
רוכב על סוזוקי GXS-RR
רינס התחיל את הקריירה במוטו ג'יפי עם פציעה קשה בגב וחשש גדול לגבי ההמשך. הוא נח, חזר בכוחות מחודשים, עבד בצורה מתודית ולמד בעזרתם של דוידה בריוויו ושל אנדראה איאנונה שעושה את כל הטסטים של קבוצת סוזוקי.
צפי? הכל או לא כלום. ישתפר עם העונה.
יונס פולגר
בן 23, עדיין לא זכה באליפות.
רוכב על ימאהה M1 גרסת 2016
הרווי פונצ'רל ניסה להחתים את הגרמני כבר כמה עונות עד שבסוף הצליח. פולגר לא תמיד מצליח להיות עקבי אך הוא לומד מהר וההשתלבות שלו על גרסת 2016 של ה-M1 מרשימה בהחלט. מבנה גופו רזה וגבוה ומזכיר את של ולנטינו וזה נותן לו יתרון. הימאהה של קבוצת טק3 מתאימה לצמיגי המישלין (לעומת האופנוע שהיה לקבוצה ב-2016 שהותאם לברידג'סטון).
צפי? יכול אפילו להגיע לפודיום, אבל לא יהיה עקבי, פולגרציה.
יוהן זרקו
בן 26, אלוף עולם פעמיים (2*מוטו2)
רוכב על ימאהה M1 גרסת 2016
זרקו הצרפתי תמיד היה תלמיד איטי. הכל לוקח לו זמן וגם הפעם זה קורה. זרקו גם לא תמיד יודע להתמודד עם לחץ ולראות את בן הקבוצה שלך (שעל הנייר אמור להיות טוב פחות) טוב ממך. זה מתסכל ומלחיץ. הוא צריך עוד קצת זמן אבל יש שיפור והתקדמות עם כל יציאה אל המסלול.
צפי? יאסוף נקודות, לאט ובטוח.
סאם לואס
רוכב על אפריליה RS-GP
בן 26, עדיין לא זכה באליפות.
גם פה אחריות הטסטים לא נפלה על סאם אלא על בן קבוצתו באפריליה אליקס אספרגארו, וגם פה היתה התרסקות קשה בוולנסיה בטסט הראשון. לואס בטוח שיש פוטנציאל רב באפריליה והוא מקווה במחצית הראשונה של העונה להיות במיקום 13-15 בסוף המרוץ ובמחצית השנייה להשתלב בעשיריה הראשונה. לאפריליה יש מנוע חדש וחזק יותר עם עוד כוחות סוס, שילדה חדשה, והם כמובן יכולים להמשיך בפיתוח במהלך העונה.
צפי? לא משהו…
המנצחים הנוספים
קאל קראצ'לו
רוכב על הונדה RC213V
בן 31, מתחיל את העונה השביעית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות.
קאל קראצ'לו ניצח 2 מרוצים בעונת 2016 ועם הנצחונות מגיע הלחץ. הונדה שילבו אותו בכל המבחנים כשהם נעזרים בו באותו האופן שנעזרו במארקז ופדרוסה בכדי להחליט על כיוון הפיתוח. קראצ'לו טוען שההונדה עכשיו יותר קשה לרכיבה מזו של העונה הקודמת אבל יש פוטנציאל. הוא ימשיך לקבל את החלפים באותו האופן שקיבל אותם בעונה הקודמת: מתחילים את העונה בדיוק עם אותה הטכנולוגיה כמו רוכבי רפסול הונדה אך במהלך העונה יתכנו שינויים ועדכונים שלא יקבל במיידי או שיוחלט לגביהם עם רוכב אחר בתכנון. בהתאם להתנהלות העונה ייתכן שייאלץ להיות שפן נסיונות.
צפי? פודיומים, נצחון אחד או שניים.
אנדראה דוביציוזו
רוכב על דוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 17.
בן 31, מתחיל את העונה העשירית שלו בקטגוריה הבכירה, אלוף עולם פעם אחת (1*125)
דוביציוזו ציין לא פעם במהלך העונה שהוא קצת מאוכזב מקצב ההתקדמות בפיתוח של הדוקאטי. הוא ציפה ליותר. על הנייר האיטלקי שווה לחורחה לורנסו מבחינת האמצעים שעתיד לקבל, למרות שהשכר שלו הוא בערך 1/3 מבן קבוצתו. הוא עוזר ועושה הרבה מהעבודה הסזיפית אבל במהלך המבחנים הראה קצב טוב, היה מהיר מלורנסו, ונראה שיוכל לצבור עוד נצחונות העונה. הוא מגיע לעונה רגוע, יודע מה הוא שווה ולמה הוא מסוגל. המסלולים הראשונים בסבב הם מסלולים שהיה חזק בהם בעונה הקודמת והוא יכול לעשות זאת שוב. דובי לא סיים את עבודת ההכנה לעונה עם סטינג ואחיזה בגלל תנאי מזג האויר במבחנים. יהיה מעניין לראות מה הוא יצליח לעשות בעונה החמישית שלו בדוקאטי.
צפי? פודיומים ונצחון אחד לפחות.
אנדראה איאנונה
רוכב על סוזוקי GXS-RR.
בן 27, מתחיל את העונה החמישית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות.
דוידה בריוויו בחר לקחת את איאנונה בגלל סגנון הרכיבה הנועז שלו. הוא החל את תקופת המבחנים טוב ולמרות מספר התרסקויות, שני הטסטים הראשונים היו טובים, אבל בעיה של חוסר אחיזה בקדמי השפיע על הזמנים בפיליפ איילנד וקטאר, ובסוזוקי מנסים למצוא פתרונות. העונה, סוזוקי שווים בזכויות כמו שאר המפעלים ולכן לא יוכלו להמשיך את הפיתוח של הפרינגים או המנועים במהלך העונה, וגם בונוס ימי המבחן הנוספים נלקח מהם. איאנונה צריך להמשיך וללמוד כיצד לרכוב על הסוזוקי. האופנוע היפני צריך קצת יותר עדינות ממה שהוא רגיל ואת זה הוא עדיין לא פיצח.
צפי? שואף לפודיומים ולמשחקי באולינג על המסלול.
דנילו פטרוצ'י
רוכב על דוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 17.
בן 27, מתחיל את העונה השישית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות.
בקבוצת פראמאק, בקרב הפנימי, דנילו פטרוצ'י זכה וקיבל את הג'יפי 17, אבל עם הפרס מגיעה האחריות ופטרוצ'י לא הסתדר עם תפקיד הפיתוח שהתווסף לו. הזמנים שלו לא היו מרשימים או עקביים ודוקאטי לא קיבלו ממנו את כל העזרה שרצו. לזכותו ייאמר שהוא קיבל רק אופנוע אחד בשני המבחנים הראשונים אך ייתכן ששיפור נראה רק אם יקבל יותר עזרה בפיתוח או אם יצליח ללמוד את העבודה.
צפי? פודיום.
סקוט רדינג
רוכב על דוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 16.
בן 24, מתחיל את העונה הרביעית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות.
את תקופת המבחנים סקוט רדינג התחיל רע, הוא לא הסתדר עם כלום, לא מצא סטינג והרגיש שכל פעם שהוא נכנס לפניה האופנוע שט לו. התפנית הגיעה כשהקבוצה החליפה את המזלג הקדמי מגרסת 2016 לגרסה מעונת 2015 והזמנים שעשה היו טובים בהרבה משל בן קבוצתו.
צפי? טופ 10 מדי פעם, צפוף שם.
הקטור ברברה
רוכב על דוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 16
בן 30, מתחיל את העונה השמינית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות
הקטור ברברה סבל מפציעה במהלך תקופת המבחנים והפסיד קצת זמן מסלול, אך אין שום סיבה שהוא לא יצליח להיות מרשים כמו בעונה הקודמת. הוא קופץ שתי גרסאות של דוקאטי קדימה – מהג'יפי 14 ל-16. נכון שבמהך העונה הקודמת הוא לא צלח את האתגר/מתנה שנתנו לו בדוקאטי כשאיאנונה היה בחופשת מחלה, אבל אז לא היה לו זמן הכנה כי זה היה אופנוע שמותאם ליאנונה (פער הגובה של השניים 9 ס"מ). עכשיו זה שלו.
אלברו באוטיסטה
רוכב על דוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 16.
בן 32, מתחיל את העונה השמינית בקטגוריה הבכירה, זכה באליפות אחת (1*125)
באוטיסטה שנזרק מאפריליה אחרי כל העבודה הקשה שעשה שם, התקבל בזרועות פתוחות לקבוצת אספר עימה הוא לקח את האליפות בשנת 2006. הדוקאטי והוא התחברו נפלא והוא ישב במהלך המבחנים בעשיריה הפותחת ולעיתים גם בשישיה הפותחת. באוטיסטה ציין שהדוקאטי הוא אופנוע הטוב ביותר שרכב עליו ובזכות יכולות הפיתוח שלו יש לי תחושה שהמפעל ינסה לנצל קצת יותר טוב את כישוריו.
צפי? טופ 10 ואולי פודיום שניים.
קארל אברהם
רוכב על דוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 15.
בן 27, מתחיל את העונה השישית בקטגוריה הבכירה אחרי שנה בסופרבייק. עדיין לא זכה באליפות.
אחרי שנה אומללה בסופרבייק, חוזר הצ'כי למוטו ג'יפי. הרבה גבות הורמו על הבחירה ברוכב כי מה לעשות לפעמים הכסף הוא מה שמסובב את העולם ואת האופנועים על המסלול. במבחנים הראשונים התקשה מאד אבל אז הגיעה פריצת הדרך ונראה שיפור עם כל יציאה שלו למסלול. ללא ספק נראה יותר טוב ממה שהיה צפוי.
צפי? ניקוד מדי פעם.
בראדלי סמית
רוכב על ק.ט.מ RC16
בן 27, מתחיל את העונה החמישית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות.
אם מסתכלים על הזמנים שעשה בראדלי סמית במבחנים – זה נראה רע מאד, בתחתית הזמנים, לעיתים אחרון וחצי שניה איטי מבן קבוצתו. אבל זו השיטה של הבריטי, לימוד וחקר איטיים והעונה הראשונה מוקדשת לכך. יש לסמית חוזה של שנתיים, והוא מעדיף לבחון כל דבר לגופו. ק.ט.מ הביאו המון חלפים לבחון, כל כך הרבה שהם לא הספיקו לבחון את כולם. את היום האחרון סגר כשהוא מקצץ בזמנים ומציין שעם כל הקפה הוא משתפר.
צפי? טופ 15, לקראת סוף העונה אולי טופ 10.
פול אספרגארו
רוכב על ק.ט.מ RC16
בן 25, מתחיל את העונה הרביעית בקטגוריה הבכירה, זכה באליפות אחת (1*מוטו2)
לא סתם ציוותו את פול ובראדלי ביחד. הם עובדים טוב ביחד דווקא בגלל שהם שונים. פול דוחף יותר, לוקח יותר סיכונים, זה לא תמיד עובד אבל זה מראה איפה הגבול. הספרדי לא הסתדר עם הימאהה אפילו שהוא מאד ניסה, הוא היה אגרסיבי מדי והק.ט.מ מאפשר לו לרכב איך שהוא רוצה.
צפי? אם הוא יהיה סובלני, טופ 15 בקביעות, טופ 10 בהמשך העונה. את הדאקר לקח לק.ט.מ 7 שנים לנצח. הונדה מתחרה במוטו ג'יפי משנות ה-60, ימאהה ודוקאטי משנות ה-70. זה לוח זמן.
אליקס אספרגארו
רוכב על אפריליה RS-GP
בן 27, מתחיל את העונה השמינית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות.
אספרגארו מאד נעלב מאי חידוש החוזה בסוזוקי והוא הלך לאפריליה חדור מטרה. הוא הופתע לטובה מהכלי והצליח להביא תוצאות יפות בזמן המבחנים. הספרדי הינו רוכב פיתוח מצויין עם הוכחות ולבטח יצליח לעשות זאת באפריליה כיוון שליצרן האיטלקי מותר להמשיך לפתח במהלך העוה גם את הפרינגים אבל בעיקר את המנועים שגם ככה עברו שיפור מהעונה הקודמת. את העונה הם מתחילים עם אופנוע טוב בכמה רמות מזה של העונה הקודמת, מנוע, שילדה, פרינגים ואם באוטיסטה ובראדל הצליחו להכנס לטופ 10 בחצי השני של העונה בכל סופ"ש, אספרגארו לבטח יכול.
צפי? טופ 10, טופ 5 ואפילו פודיום רק שישאר רגוע.
ג'ק מילר
רוכב על הונדה RC213V
בן 22, מתחיל את העונה השמינית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות/
זו השנה השלישית והאחרונה בחוזה של האוסטרלי עם הונדה. פה הוא צריך להוכיח. נכון שיש לו נצחון בכיס ונצחון הוא נצחון, אבל מילר לא היה עקבי מספיק בעונה הקודמת וזה חייב להשתנות. הוא בכושר מצויין כרגע ויודע שעכשיו זה הזמן שלו להביא תוצאות כל סופ"ש.
צפי? טופ 10 מדי פעם, טופ 5 אפילו.
לוריס באז
רוכב על דוקאטי דסמוסדיצ'י ג'יפי 15.
בן 24, מתחיל את העונה השלישית בקטגוריה הבכירה, עדיין לא זכה באליפות.
שנה לא טובה הייתה 2016 בעבורו ובאז התחיל את זו בהכנות כשהוא מתאים את עצמו לדוקאטי ולא את הדוקאטי אליו, טעות שעשה לדבריו בעבר. הצרפתי קיבל עדכון גרסה של הדוקאטי והוא מרגיש בנח יותר.
צפי? טופ 15.
טיטו רבאט
רוכב על הונדה RC213V
בן 27, מתחיל את העונה השנייה בקטגוריה הבכירה, זכה באליפות אחת (מוטו2*1)
העונה הראשונה במוטו ג'יפי הייתה קשה מאד בשביל טיטו. הוא התרסק המון, בילה בתחתית הטבלה רבים מהמקצים וסיים רק מחצית מהמרוצים. במהלך המבחנים ספג פציעה קשה בספאנג שמנעה ממנו להשתתף במבחן בפיליפ איילנד. בסופו של דבר סיים כהונדה אחרונה עם פער של 1.8 מהטופ (ויניאליס) אבל רק 1.2 ממארקז. רבאט מאובזר בספוטר וחבר לכושר חדש, חוליאן סימון, שיעזור לו במהלך העונה.
צפי? מדי פעם ניקוד.
ומה הצפי הכללי? יהיה נפלא, יהיה מרתק ויהיה צפוף. אם הגשם יבוא והוא יכול לבוא בכל סבב, הכל משתנה, האופנועים משתווים והכל יכול לקרות.
תודה על הסקירה, מרתק כרגיל…
חחחח תמי הצחקת עם המועמדים לתואר ,פדרוסה לא יקח תואר מוטו גיפי גם אם שאר הגריד ירכב על אופניים חצי עונה , לורנזו עתיד לגלות שבדוקטי אין את השקט והיציבות שהוא כל כך אוהב ,רוכב שכל דבר מערער אותו מגיע לקבוצה עם הכי הרבה הפרעות וחוסר יציבות זה לא מתכון לאליפות, קיצור חזרנו חזרה לשלושה הגיוניים מרקז רוסי וויניאלס שרוב הסיכויים הולכים למרקז אני צופה שמרקז ינסה להוכיח משהו לויניאלס ויהיה איתו הכי אגרסיבי על המסלול כיאה לילד חמום מוח עם כלי של 240 סוסים,מה שיכול להיות מרכז העניין העונה הזו אבל אי אפשר לדעת כי ויניאלס נוטה להחלש מהר במרוצים , אני מקווה שהוא התגבר על זה ובכך יאתגר את מרקז לאורך כל העונה , רוסי אם יצליח לאסוף נקודות בעקביות יכול אולי להרוויח מהמאבק הצפוי בין השניים קיצור יהיה מעניין כרגיל .