!MotoGP: Oo, Behave
בדורנה לא אוהבים ביקורת!
לא פשוט לנהל אליפות עולם כמו המוטו ג'יפי: 82 רוכבים, 49 קבוצות, יצרנים, עשרות ספונסרים ומיליוני אוהדים ולכולם יש מה לאמר. הבעיה היא שלא תמיד הכל טוב. הבולט בין המבקרים היה קייסי סטונר שביקר את התקנות וההגבלים הטכניים שלדבריו פגמו בספורט, מה גם שדבריו נאמרו כשהיה עדיין חלק פעיל מהספורט ואפילו רמז שבעת שהחלים בביתו במהלך עונת 2009, נמנע מלצפות במרוצים בטענה שזה משעמם.
דורנה ממש לא אהבו את זה, אבל קייסי פרש וכולם המשיכו הלאה. עד מלזיה בעונה הקודמת. בעקבות ההתרחשויות על המסלול ודברים שנאמרו ע"י הרוכבים, הקבוצות, היצרנים והספונסרים, נקראו לא מעט אנשים לסדר ע"י קרמלו אספלטה שעומד בראש הארגון. ביקורת ווקאלית על רוכבים, על דורנה והשיפוט נראו בידיעות העיתונאיות שפורסמו בפאדוק ובשביל דורנה זה היה כבר יותר מדי. האיומים על מחזיקת זכויות האליפות שספונסרים ינטשו את הספורט פורסמו בכל העולם, לא בפגישות או בדרכים המקובלות אלא בכל מדיה אפשרית. אז דורנה החליטו לשים לזה סוף והוסיפו תקנות בספר החוקים המפורסם ומופץ לפני תחילת העונה:
חוק 1.11.1.4 אומר שעל קבוצות ורוכבים להימנע מלהצהיר בפומבי או לשחרר ידיעות עיתונות שעלולות לפגוע או להשפיע לרעה על הספורט. דהיינו לפרסם ביקורת או דברים שעלולים לפגוע אישית ברוכבים או אישיויות שונות המקושרות לספורט או שפוגם באינטרסים או תדמית הספורט. עם זאת מצויין שדורנה מכירה בזכות הרוכבים והעוסקים בספורט להעביר ביקורת אחראית על רוכבים אחרים, להביע חוסר הסכמה וגם ביקורת על מדיניות המוטו ג'יפי.
חוק מסובך משהו לעקוב ולפקח שכן הגבול לעיתים הוא דק משהו, ולכן נראה כמו שראינו במסיבת העיתונאים הראשונה, הרבה גישושים של רוכבים סביב נושא בעייתי ופחות מסיבות עיתונאים גרנדיוזיות שבהן ולנטינו יוצא אישית נגד אספלטה ודורנה או רפסול מאיימים לשבור את הכלים קבל עם ועדה.
בצעד מקדים ובכדי להתמודד עם הבעיות שנקלעה אליהן הונדה בעונה הקודמת והאוהדים הרבים שאיבדה, הודיעה היצרנית היפנית שהיא שולחת יועץ תקשורת משלה לפאדוק המוטו ג'יפי שייעץ לקבוצות ולרוכבים בשלוש הקטגוריות. עבודה רבה לפניו: כמובן תקרית רוסי מארקז שלא דועכת שבה עליו להדריך את מארקז כיצד להגיב וכיצד לשמר ולצבור מחדש אוהדים. הביקורת על האופנועים שמספקת הונדה לרוכבי המפעל וקבוצות הלויין שלה בקטגורייה הבכירה נשמעת מכל הרוכבים, המתחרים, הפרשנים והאוהדים בנוסף לביקורת מכיוון ק.ט.מ בקטגוריית המוטו 3 שהונדה עברו על הגבלת התקציב על עלות האופנועים המוגדרת בהנחיות דורנה וה-FIM. מרחפות גם שמועות שהונדה עתידה לאבד מקומה כספקית המנועים בקטגוריית המוטו 2 וגם שם יש לנהל את המשבר נכון מבלי להיקלע לדיון על כספים ובכך להגדיל את התקציב של המפעל היפני.
חוק ייצוגי נוסף עימו הרוכבים ייאלצו להתמודד העונה, כבר לפני מספר חודשים הודיעה מחלקת השיווק של דורנה לרוכבים הבכירים על כך שהם מחוייבים להשתתף בארועים הייצוגיים הקשורים לקידום המוטו ג'יפי. לפני כל סוף שבוע נערך ארוע בסביבות המסלול המארח ובו נחשפים הרוכבים לפן נוסף של המדינה. ארועים אלו כוללים ביקור ביורו-דיסני לפני מרוץ לה מאן שבצרפת, רכיבה על שדות המלח בארגנטינה, ושייט בתעלות אמסטרדם לפני אסן. לכל ארוע שכזה מוזמנים 5 או 6 רוכבים ואת הכוכבים הגדולים של הספורט לא רואים למרחוק. העונה, זו פעם ראשונה מעונות רבות, שוולנטינו רוסי משתתף בארוע הקידום יחד עם כל רוכבי הוי.אר 46.
אמנם הקבוצה של וולנטינו הפסידה גם כשקסאבי, שחקן הכדורגל הספרדי שהוביל את הנבחרת הקטארית עבר לקבוצה של האיטלקים למחצית השנייה 3:2, אבל הנוכחות של ולנטינו נתנה את החשיפה שדורנה רצתה וקטאר רצתה בשביל לבנות את התדמית לקראת המונדיאל שיערך שם ב-2022.
אז דורנה רוצה שהילדים יישחקו יפה וביומיים הראשונים של העונה הכל נראה בסדר, איך הם יצליחו להתנהל במהלכה עם כל הלחץ על המסלול ומחוץ למסלול כשכל החוזים פתוחים והתחרות רבה? נחייה ונראה. מה ההשלכות של סדר ומשמעת על העניין שעושה המוטו ג'יפי עוד אין לדעת ואם קייסי סטונר יסכים לחזור תחת חוקים והנחיות כאלו – זו שאלת השאלות.
יאאלה תמי את מי מעניין בכלל קייסי בכי סטונר , מה דעתך לכתוב לנו מדריך קצר כיצד ניתן להגיע למרוצים ? אני חושב השנה לנסוע יחד עם האישה לאחד המרוצים אבל אין לי מושג מאיפה להתחיל בכלל ???
הלוואי שקייסי סטונר היה עדיין במרוץ.
מלבד היכולת האישית שלו,האיש צודק בהחלט לגבי דורנה וכל ההגבלות.
העניין שחוץ ממנו ומולנטינו רוסי, שיכולים להרשות לעצמם לדבר .כל השאר הם חיילים צייתנים.
סוג של רובוט טריקים..
רונן, כנס לכל אחד מהאתרים של המסלולים השונים
ותקבל שם הנחיות רכישת כרטיסים והגעה.
ממש פשוט,
תהנה.
אין אף משרד נסיעות בארץ שמציע חבילה כרטיסים מלון טיסה ???
רונן, בקרוב תפרסם תמי מדריך למתעניין בנסיעה למסלולי המוטו ג'יפי ושם יבוא מענה לכל שאלותיך שמעניינות גם גולשים אחרים. תודה.