MotoGP: ההצגה מתחילה (פחות או יותר)
אחרי המתנה ארוכה, ההצגה חוזרת לבמות, יותר נכון למסלולים עם מבחני ההכנה לעונת 2017. הקבוצות כבר שם, גם הרוכבים והאופנועים לעונה הקרבה עם כל השינויים והעידכונים.
מסוף נובמבר לא ראינו פעילות על המסלול של הרוכבים והקבוצות. עוצר האימונים היה בתוקף עד השבוע כשראינו את הקבוצות כבר בוחנות באמצעות רוכבי הניסויים את הכלים לעונה הבאה, אך לא ראינו אף אחד מרוכבי הקבוצות הרשמיים על מסלול מרוצי הכביש. ב-30 לינואר, עוצר האימונים מגיע לסופו ונזכה לראות האם מאווריק ויניאליס יבריק גם הפעם על הימאהה, האם לורנסו ימשיך להשתפר על הדוקאטי, כמה טובה ההונדה העונה יותר מהעונה הקודמת והאם אנדראה יאנונה למד להיות סובלני כמו שהבטיח.
בטסטים העונה עדיין נראה את אופנועי 2016 עם הכנפונים יוצאים אל המסלול. הקבוצות עדיין מבצעות השוואות בין העונה הקודמת לעונה הנוכחית בכדי ללמוד מהשינויים ולהבין בעיקר את האחיזה ביציאה מפניות ואת מערכת האנטי ווילי. מיקלה פירו וקייסי סטונר בחנו בטסט הפרטי (שבו השתתפו גם סוזוקי, ימאהה, אפריליה, ק.ט.מ והונדה) גם את השינויים בעקבות איסור השימוש בכנפונים והאיסור לעשות יותר מאדפטציה אחת בפרינגים לעונה. הם גם בחנו מיקום מחדש לאגזוז (הוזז הצידה ב-3 ס"מ) וגלגלי עדשה. חורחה לורנסו הגיע לבקר במהלך הטסט, הקשיב, שאל הרבה שאלות והתכונן לחזרה למסלול.
ימאהה וסוזוקי בחנו גם הם את האירודינמיקה, ק.ט.מ בחנו מיפוי, אלקטרוניקה ושלדות, והירושי אאויאמה ביצע הקפות על ההונדה, אך אף קבוצה לא בחנה כל כך הרבה חלקים כמו דוקאטי שהיו היחידים עם שני רוכבים על המסלול.
מחר, ביום שני, נראה כבר את רוכבי האליפות ומספר רוכבי ניסויים על המסלול. החשש הגדול הוא שמזג האוויר יהיה קריר יחסית למסלול המלזי כמו שהיה במהלך הימים האחרונים, מה שעיכב את התייבשות האספלט אחרי הגשם הקבוע. הסבב מגיע עד מלזיה ממספר סיבות: מזג האוויר, שאמור להיות דומה למזג האוויר בתקופה שנערך המרוץ באוקטובר וכשאין שלג במלזיה כמו באירופה, וסיבה נוספת היא מתווה המסלול עם שתי הישורות ובלימות חזקות, מסלול שבוחן את עמידות המנועים והצמיגים וכושרם הגופני של הרוכבים.
אחרי המבחן במלזיה, הקבוצות יעברו לפיליפ איילנד למבחן השני כששם תנאי מזג האויר, קרירים יותר ממלזיה אך חמימים בהרבה מהתקופה שבה נערך המרוץ. המסלול האוסטרלי השני במהירותו הממוצעת בסבב עם פניות מהירות וכיווני רוח משתנים, נתון שיעזור לקבוצות לקבל החלטות לגבי הפיירינגים ובחינת הצמיגים, חוץ מזה שהרוכבים מאושרים מלצאת למסלול בתנאים הללו.
בקטאר, שבועיים לפני פתיחת העונה, יערך המבחן השלישי. שם הקבוצות והרוכבים אמורים להיות פחות או יותר מוכנים לפתיחת העונה. שם תהיה הזדמנות אחרונה לעשות התאמות ושינויים אך יהיה עוד מספיק זמן לשלוח חלקים וחלפים חדשים ומשודרגים בשבועיים פער בין הטסט והמרוץ הראשון.
הנה מתחילים!
לו"ז מבחני טרום עונה:
מסלול ספאנג, מלזיה – 30/01-02/02
מסלול פיליפ איילנד, אוסטרליה – 15-17/02
מסלול לוסייל, קטאר – 10-12/03
לוח מרוצים 2017
מסלול לוסייל, קטאר – 26 מרץ
מסלול טרמאס דה ריו, ארגנטינה – 9 אפריל
מסלול אמריקאס, ארה"ב – 23 אפריל
מסלול חרז, ספרד – 07 מאי
מסלול לה מאן, צרפת – 21 למאי
מסלול מוג'לו, איטליה – 04 יוני
מסלול קטלוניה, ספרד – 11 יוני
מסלול אסן, הולנד – 25 יוני
מסלול סאקסנרינג, גרמניה – 02 יולי
מסלול ברנו, צכיה – 06 אוגוסט
מסלול ספילברג, אוסטריה – 13 אוגוסט
מסלול סילברסטון, בריטניה – 27 אוגוסט
מסלול סן מרינו מרקו סימונצ'אלי, סן מרינו – 10 ספטמבר
מסלול אראגון, ספרד – 24 ספטמבר
מסלול מוטגי, יפן – 15 אוקטובר
מסלול פיליפ איילנד, אוסטרליה – 22 אוקטובר
מסלול ספאנג, מלזיה – 29 אוקטובר
מסלול ולנסיה, ספרד – 12 נובמבר
האם יש גורם בארץ שמוכר חבילה שלימה לביקור במסלול כלומר טיסה מלון כרטיסים למסלול ????? ואם לא אולי זה המקום למי שכבר עשה את זה לתת עיצות טובות איך להוציא לפועל נסיעה כזו .
רונן, זו לא בעיה.
קנה כרטיסים באתר המוטו ג.פ. או אם בא לך בשער הכניסה – תמיד יש מקום, ומצא מלון באיזור המסלול. זה הכל.
אני עובדת על כתבה מלאה על העניין, לא מומלץ חבילות, תן לי שבועיים, שלושה ככה
תודה עמיר , תמי ממתין אני בטוח שיש עוד המון שכתבה כזו תעזור להם
איך זה הולך במירוצים, קונים כרטיס לאזור מסויים במסלול או שאפשר ללכת לאיזה אזור שרוצים?
יהיה נחמד אם הכתבה תכלול מידע לגבי אזורים מומלצים ולצפייה בכל מסלול ובכלל מסלולים מומלצים
באיזה ארוץ זה משודר העונה בספורט חמש פלוס?
כן