דג לשבת: האינדיאני חוזר לפלאט טראק
על המסלולים של המרוץ הכל-כך אמריקאי, פלאט טראק, עומד לעלות האינדיאן. בפולאריס פשוט לא יכולים יותר לסבול את ההגמוניה המוחלטת שקובע שם ה-XR750 של הארלי דוידסון כבר כמעט שלושת רבעי מאה. באינדיאן עוד זוכרים טוב טוב שהם היו שם מההתחלה, ראשונים עם הארלי, ראש בראש לחיים ולמוות.
לפיכך, חברת האם פולאריס בשותפות עם חברת סוויס-אוטו, ישבו לבנות אופנוע ממוקד פלאט טראק שכל תכליתו היא לנפץ את השליטה הבלתי מעורערת של הארלי. התוצאה שהתגלגלה מפס הייצור בזמן שיא, הוא האינדיאן FTR750. השאלה הגדולה האם האופנוע הזה יזכה לדגם כביש (כפי שקרה בהארלי) כרגע נשארת בלתי פתורה וההצהרה המשוחררת לציבור היא: מסלול בלבד! התקווה של חסידי המותג היא סקרמבלר מבוסס FTR, בסגנון מה שעשו BMW, גוצי, דוקאטי ועוד.
החוקים של הפלאט טראק הזה (שבאירופה נקרא ספידוויי) הם פשוטים ביותר: גז בפניה שמאלית בלתי נגמרת. כלומר, המסלול הוא אובאלי משהו אז בעצם יש 2 ישורות, אבל אל תתבלבלו: גז ושמאלה, גז ושמאלה – אלה חוקי המשחק וכל השאר זה רק סילסולי רקע מרהיבים. מרהיבים לאללה, אם יורשה לי להתפרץ ולהשתפך, כי הדריפט השמאלי האינסופי הזה מביא את האופנועים להשכבות מטריפות. ובבקשה תזכרו שאין להם מעצור קדמי.
הארלי שהוקמה ב-1903 ואינדיאן שנולדה כמה שנים לפניה, התחרו במרוץ הזה כבר מהחיתולים של 2 החברות. AMA פרשה חסות על תחרויות הפלאט החל מ-1924. השפל הכלכלי הגדול שהחל ב-1929 פלט החוצה מהמסלולים את האינדיאן והארלי שכנראה היו קצת יותר חסינים – שרדו.
מה הכניסו בו באינדיאני:
מנוע דו צילינדרי וי-טווין 53 מעלות בקירור מים עם 4 שסתומים לכל אחד המספק 109 כ"ס ב-10,000 סל"ד, אוהלינס קדמיים, ברמבו אחורי בודד, השלדה ומיכל הדלק מסיבי פחמן. הבולם האחורי שתול בתוך המסגרת בצורה מרשימה מאד.
נהיה לי חם במוח !!!! חולה על אופנועים כאלו ..נראה מבטיח ויהיה מה לראות ולקרוא
בתמונת השחור לבן זה נראה יותר כמו פלאט טאייר (באחורי)
אגב לאן היא נעלמה?
הורדנו אותה. היא שייכת להארלי דוידסון ולא לטור הנכחי על האינדיאן.
נשאר לנו רק לקוות שהארלי לא יוכלו להרשות לעצמם לשבת בחיבוק ידיים
וסופסוף יוציאו מחדש XR750 לכביש, שיהיה מבוסס הפעם על המנוע המודרני של הסטריט750
זה רק אני שלא מוצא איפו מעבירים הילוכים בדבר היפה הזה…או ש…..
עזבו.
תמיד התעסקתי בשטויות (-:
ינוקא,הרלי כבר מזמן לא שולטים בענף.
אתה מוזמן להאיר את עינינו החשוכות
קודם כל,ה AMA PRO GNC,כוללת לא מעט קטגוריות.
כאשר בחלקן להרלי אין בכלל אופנוע מתאים.
2,בקטגוריות שהרלי משתתפים,יש להם יתרון נפח שלא כל-כך עוזר להם.
3,אם מדברים על 'שליטה,אז ב750 סמ"ק,שזו קטגורית נפח שהומצאה ממש כדי להתאים להרלי,שם שולט הנינג'ה 650 של קוואסאקי.
בסינגלים,שולט כבר הרבה שנים, ה CRF450R של הונדה.
גם הנינג'ה וגם ההונדה,שניהם כמובן מוסבים למסלולי פלאט טראק…
כמובן שכתבתי בכללי ותוך כדי הכללה די גורפת.
תודה (-: