דג לשבת: מתקפה דו-פעימתית
לקח לפינה המחודשת שלי בדו"גיגים, 'דג לשבת', בסך הכל 3 פעמים עד שאופנוע של רולנד סנדס הצליח להתגנב ולהתארח בה. מודה: אני עוקב אחרי האקס-רייסר הזה כבר שנים, וכמעט כל מה שיוצא מבית היוצר שלו, RSD, מושך את תשומת ליבי וזוכה לאגודל מונף גבוה. רוב הכלים שסנדס בונה הם (פאואר) קרוזרס במהותם, והוא לוקח את אפקט הקיסטום עד לקצה, אבל מדי פעם גם נולדים כלים אחרים, ספורטיביים, קיצוניים ומאד יחודיים. כזה הוא ה-"Two Stroke Attack" שלפניכם; "מתקפה דו"פית" הוא תרגום מתאים, לא?
ה-TSA נולד לקראת תערוכת Born Free, תערוכה צ'ופרים ואופנועים קלאסיים שנערכה השנה זו הפעם השביעית בדרום קליפורניה בסוף החודש שעבר. סנדס הוזמן לתת את הפרשנות שלו לרוח התערוכה, שאחד מעקרונותיה הוא חזרה לשורשים ובניית כלים בסיסיים "כמו פעם". בהיותו רוכב מרוצים בעברו, החליט סנדס לבנות אופנוע לעצמו, ולכן באופן טבעי לגמרי בחר בשלדת רייסר עתיק של ימאהה, TZ250, כבסיס שסביבו ייבנה האופנוע. את המנוע תורם RD400, דו-פעימתי בנפח 400 סמ"ק עם 2 צילינדרים מקביליים שיוצר במהלך שנות ה-70.
המנוע נבנה מחדש וקיבל מערכת פליטה חדשה מתוצרת עצמית. המזלג לעומת זאת, מגיע מאוהלינס, ואילו המשולשים מגיעים מקבוצת ה-GP של קני רוברטס. גם מתחת למושב יש מוצר של אוהלינס – הבולם האחורי. מקבוצת ה-GP גם מגיעים המחוונים, ואילו חישוקי המגנזיום הם מהמחסן של סנדס, ועליהם למעשה התחרה במהלך שנות ה-90. מיכל הדלק? גם הוא מהמדפים שבסדנה של סנדס, ומדובר בזה ששימש את סדנס ב-98 כאשר התחרה ב-TZ250 ב-AMA. על פיירינג החזית כתוב Two Stroke Attack ביפנית.
אין ספק שבין כל הקרוזרים והצ'ופרים שנעו באיטיות בתערוכה, ה-TSA של סדנס היה משהו אחר וחריג. כמו כמעט תמיד אצל סדנס.
אופנוע מהמם. כמה הקפדה ותשומת לב לפרטים.
שתי פעימות באופנוע כביש? איך הוא פתר את בעיית ההיי סייד?
האר נא את עינינו איך קשור הייסייד דווקא למנוע שתי פעימות?
אני יושב ובוהה בו שעות. לא עובר לי