למה (גם) מרקז לעולם לא יהיה רוסי

זו לא תהיה כתבה ארוכה ופילוסופית, אלא יותר השוואה בין שני רוכבי על שבעיניי עושה המון חטא למיסטר ולנטינו רוסי. מה גם שלפעמים מרקז יוצא די שקוף כשהוא מנסה לעשות מעשי רוסי במה שנראים צל די חיוור של המקור. אז הנה מעט על למה מרקז, וכנראה גם אף אחד אחר, לעולם לא יהיה רוסי:

כי רוסי שינה את הספורט.

לפני שרוסי הכניס לאמתחתו 9 אליפויות עולם, 7 מתוכן בקטגוריה הבכירה (וכמעט 10 שהרס לו מרקז, אבל מי סופר), רוסי הביא לעולם מושגים חדשים בנוגע לעולם המוטו GP. באותם ימים, עולם המוטו GP של שנות התשעים הפך להיות עולם רציני מאד, טכני מאד, כמעט יבש. הרוכבים המובילים היו בעיקר אמריקאיים קשוחים מצד אחד, אוסטרלי אחד אלוהינו יבש, ורוכבים ספרדיים וקצת יפניים שקטים.

ובינתיים, למטה, בקטגוריות הקטנות, צמח ילד איטלקי חייכן, צחקן, שניצח המון, אבל יותר מכל, הביא שואו לקהל. כל ניצחון היה נגמר בתלבושת כזו או אחרת על הפודיום, צחוקים, ואנחנו התחלנו להתמכר אליו. והוא היה מהיר. סופר מהיר.

רוסי שינה לגמרי את הצורה שבה צופי הגרנד פרי רואים את הספורט הזה. אם לפניו – וגם היום בעצם – כל רוכבי המפעל הוכתבו לביגוד אחיד, בא רוסי, וכמו מייקל ג'ורדן בשעתו, שינה אף את הדרך בה הוא מתלבש. אמנם בגבולות הגיזרה של תלבושת הקבוצה, אבל לגמרי ממותג ולנטינו. עם השמש והירח שהתווספו, הצהוב הזרחני והצועק למרחוק, המכנסיים שכיסו את המגפיים ועוד. הוא בלט. שינה. עשה אחרת. שינה לנצח את הדרך שבה רוכבי הגרנד פרי ממותגים וממתגים את עצמם. רוכב שהביא מהפיכה צבעונית לעולם היבשושי שהגיע אליו.

ועוד, עם חיוך ענק, תלבושות, חגיגה אחרת בכל סיום מירוץ ביחד עם חברי מועדון המעריצים שלו, הביא האיטלקי צ'ארם שלא היה לפני כן בעולם הזה. ההגדרה הטובה ביותר היא שהוא הביא כיף לעולם יבשושי, והעיר אותו. אף רוכב אחר לא עשה את זה לפניו, וספק אם מישהו יעשה את זה שוב. כולנו חיכינו לראות בסוף כל מירוץ מה יעשו רוסי וחברי המועדון שלו הפעם, ותמיד זה היה מצחיק: אם להושיב בובת מין על האופנוע להקפת הניצחון, אם להתלבש כמו פיטר פן, אם לערוך לקהל הצגה שלמה.


הביא חגיגה בסוף כל מירוץ. רוסי מקבל "דו"ח מהירות" בסיום מירוץ בעונת 2003

ויש כמובן את סגנון הרכיבה. אתה לא יכול להיות אלוף גרנד פרי יותר מפעם אחת בלי מ-א-ד לרצות להיות אלוף גרנד פרי. גם לרוסי וגם למרקז היו קרבות מאד אגרסיביים על הניצחון, אבל רוסי מעולם לא יצא… ובכן, מניאק, כמו שיצא הרבה יותר מדי פעמים מרק מרקז. עד כדי כך שזו היתה הפעם הראשונה למיטב זכרוני שרוכבי מוטו GP פנו לדורנה כדי שיעשו משהו עם אחד הרוכבים שמסכן אותם על המסלול. יש לזה משקל יתר כשאותו רוכב הוא אלוף עולם מכהן.

ואפילו שם, גם שם, מרקז יצא חקיין חיוור כשעקף את רוסי בקורק-סקרו בלגונה סקה מבלי שהיה צורך בכך. סתם כדי להראות שגם הוא יכול, ועשה את זה מתוכנן: הלך יום לפני כן ללמוד את האיזור – שבינתיים נסלל לאחר המאבק שניהלו שם רוסי וסטונר. למעשה קיצר את הדרך על המסלול רק כדי לעשות "רוסי" באופן חקייני ועלוב לרוסי עצמו. זה מעיד שמרקז יודע שרוסי הוא הגדול מכולם, ומנסה לעשות מעשים שיעלו אותו לדרגתו של רוסי עצמו. די פתטי, לא?!

ואם כבר ברכיבה עסקינן, אי אפשר לקחת ממרק מרקז את העובדה שהוא כיום הרוכב המהיר ביותר בעולם על שני גלגלים. כמה מהיר? מאד. בנושא ה"כמה מהיר" אנחנו די סגורים על עצמנו. הוא מנצח הרבה, הוא אגרסיבי מאד, לפעמים מפסיד, תמיד בטופ. מהיר.

אבל כמה מהיר?

אפילו בדבר הזה, האלמנטרי מאד לכאורה, אין השוואה בינו לבין רוסי. בתחילת שנות האלפיים (חפשו לבד איפה, אין לי חשק…) רוסי הוביל את המירוץ באוסטרליה בפער בטוח של שתי שניות ונראה ששמה זה נשאר. לפתע הודיעה הנהלת המירוץ על עונש 10 שניות לרוסי מסיבה מסויימת. עונש של 10 שניות הוריד את רוסי לסביבות המקום ה-18, והמירוץ נראה גמור לכולם כולל הפרשנים שכבר הצטערו בשביל רוסי על מירוץ נפלא שנפסל.

חוץ מלרוסי עצמו.

רוסי עבר ליד הפאדוק, ראה את השלט שמבשר לו 10 שניות עונש, ופשוט פתח גז. בחצי השני של המירוץ צבר רוסי 12 שניות נוספות (כמעט שניה להקפה), וסיים את המירוץ האוסטרלי – אחד המסלולים התובעניים ביותר – בפער של 14 שניות תמימות. הכותרות האחידות בכל העולם הדו גלגלי למחרת היו: "כמה באמת מהיר רוסי?"

מישהו רואה כיום את מרקז עושה את זה?

מהצד הטכני, כולנו היינו סגורים שיש קו מירוצים אחד אופטימלי במסלול שהוא הקו הכי מהיר, נכון? כל ילד יודע לשנן את הכללים הברורים ל"רייסינג ליין". ובכן, כמעט כולם. גם כאן רוסי הביא לעולם הרכיבה קוי פניה שנראו בתחילה תמוהים, אבל עשו את העבודה. ופתאום טובי מודי – השדרן האגדי של המוטו  GP – התחיל לדבר ב"רייסינג ליינס", ברבים, ומומחים ישבו עם ניתוחים על גבי ניתוחים על קווי הפניה השונים שלוקח רוסי בכל פניה ואיך הוא בכלל עושה את זה. אבל זה עבד. היתה לו ראיה אחרת של המסלול. שונה, גאונית, כשהשיא הוא העקיפה בקו בלתי אפשרי על לורנזו בפניה האחרונה בקטלוניה בעונת 2009 שהשאירה את כל עולם הרכיבה והנהיגה המומים.

ובהמשך לאותו עניין, ב-2003 חטף רוסי את החלסטרה על הונדה שלקחו בעלות על הנצחונות שלו וייחסו אותם לאופנוע ולא לרוכב. רוכב אחר היה נכנס לויכוח עם היצרן הדומיננטי והחזק ביותר דאז שהביא אליפויות כמעט רצופות למיטב זכרוני לאורך רוב שנות התשעים ותחילת ה-2000 (עם רוסי), אבל בעיקר שותק.

לא רוסי.

רוסי הימם את עולם הגרנד פרי כשהודיע שאליו לא מתנהגים ככה, ועבר לימאהה המאד נחותה. כ-ל הפרשנים מאותה תקופה, כולל אני, דיברו על לפחות שנה אחת שרופה בימאהה עד שרוסי אולי יצליח להביא אותה לרמה תחרותית נאותה. אבל גם כאן, רק רוסי חשב אחרת.

רוסי שילם מכספו הפרטי ערמות של כסף למכונאים הבכירים שלו בהונדה, ולקח אותם אתו לימאהה, ובראשם ג'רמי ברג'ס שהיה חתום אתו על האליפויות בהונדה (ועל האליפויות של מיק דוהאן קודם לרוסי).

ואז רוסי שוב הימם את כל עולם המוטו GP כשניצח בקרב ענק את סטה ג'יברנאו על ההונדה כבר במירוץ הראשון של עונת 2004 בדרום אפריקה, והוכיח להונדה מאיפה משתין הדג הדו גלגלי. ואם מישהו חשב שזה היה אירוע מקרי, הרי שעם אותה הימאהה הוא לקח גם האליפות באותה השנה, וסתם להם את הפה לתמיד תוך שהוא מוכיח שזה לגמרי הרוכב. שתי תמונות מאותו המירוץ הפכו להיות אייקוניות. האחת של רוסי מנשק את האופנוע, תמונה שימאהה פיסלו ושמו במוזיאון ימאהה, והתמנה השניה שלו כשהוא יושב ליד האופנוע ומתפרק בבכי מאושר.

רוסי בוכה. הניצחון הראשון על הימאהה

לא משנה כמה אליפויות מרקז יקח, הוא לנצח ייזכר כמי שרכב כל הקריירה שלו על אופנוע אחד בלבד, של יצרן אחד בלבד ובקטגוריה אחת בלבד, בעוד שרוסי, קחו אוויר, לקח אליפויות על מגוון אופנועים ומנועים בעולם שבו המוטו GP חיפש את עצמו: 500 דו פעימתי, 1000 4 פעימתי, 800 ארבע פעימות, ועל שני יצרנים שונים, הונדה וימאהה, כשאת הימאהה הוא פיתח מאפס. ותמיד, בכל השינויים האלה ועם כל תצורות המנוע האלו, רוסי לקח את האליפות כבר בעונה הראשונה, מראה ומוכיח שלא משנה על מה הוא רוכב, הוא הטוב מכולם.

כיום רוסי הוא כבר מוסד בעולם המוטו GP. עולם שלם עם מותגי לבוש וקסדות מהמובילים בעולם, אקדמיה לפיתוח אלופי עולם בגרנד פרי, וכמובן קבוצות גרנד פרי שכבר הצמיחו אלוף אחד. מוסד של איש אחד שלא יהיה שני לו. לא משנה כמה אליפויות הוא ייקח.

26 תגובות ללמה (גם) מרקז לעולם לא יהיה רוסי

  1. מאמר מרתק ועשיר בידע, אני מסיים לקרוא וניגש לאתר הmotogp לחפש את הקרבות והרגעים המדוברים

  2. אין ספק שכרגע רוסי הוא הגדול מכולם. לא בטוח שעוד 3-4 שנים התשובה תהה זהה. מרקז המציא בין השאר את המרפק לאספלט שהפך לסנדרט גם אצל רוסי.
    אופנוע מול רוכב, לורנזו הרוכב השני של הונדה ואחד הטובים בסבב לא מצליח להתקרב להשגים של מרקז על אותו אופנוע שמרקז רוכב, והוא לא היחיד.
    מזכיר גם את המרוץ השנה, שמרקז סיים 12ש מהמקום השני.
    אני איתך לאף אחד אין את הכריזמה של רוסי. אבל לרוכב המהיר ביותר בעולם השנים האחרונות קוראים מרק מרקז.

    • מרקז לא המציא מרפק. זאן פיליפ רוז'יה רכב קבוע עם מרפק טוד בסוף שנות השמונים.
      אמרנו כבר שמרקז בכי מהיר. אבל רוסי כבר מוסד. וזו בדיוק מהות הכתבה.

  3. א.מרקז עוד צעיר אז הקביעה לגבי אופנוע מיצרן אחד קצת מוקדת.
    ב.אף מילה על השנים המחפירות בדוקטי?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 15/06/2019 um 19:07 // הגב

      לידיעתך יש תמונות של רוסי נותן מרפק באספלט עוד לפני שמארקז נכנס לקטגרויה

  4. נשמע כמו נסיון פאטתי לעצב את התודעה לגבי מצבו העגום של א
    רוסי כרגע. יש לי המון כבוד לאיש ולפועלו ואני מסכים עם לא מעט מהכתוב כאן לגבי הזכויות ופריצות הדרך של רוסי. אני לא מקבל ולא מסכים להשמצות של מרקז. מרקז הוא תופעה בפני עצמה ולא צריך לעשות השוואות. את הקררירה של רוסי אפשר כבר לסכם את זו של מרקז עוד לא התחלנו להבין מול מה אנחנו עומדים. אז לכל אוהדי רוסי שמנסים היום להרים את קרנו בכתבות מאמרים ופוסטים. רןסי לא צריך אתכם. הוא ענק והוא עשה היסטוריה ומגיע לו ים של כבוד. והגיע שעתו לסיים את הפרק הזה בחיים ולעבןר הלאה. אני בטוח במליון אחוז שנשמע עליו עוד רבות גם מחוץ למסלול. כי הוא איש מאד מיוחד ושונה. וזה לא משתנה רק משתבח עם הגיל.

    • שום נסיון ליפות כלום.
      רוסי עצמו אומר שהוא מתחרה בשביל הכיף והנסיון לנצח. מודע בהחלט לגילו ולעובדה שהוא כבר לא מהיא כשהיה. ועדיין קוטף פודיומים.
      הכתבה עוסקת בכך שרוסי הוא כבר מר מוטו גרנדפרי, וכל השוואה בין פועלו לכל רוכב אחר, כיום ובעבר, פשוט אינה קיימת.

  5. עופר איתח // 15/06/2019 um 12:30 // הגב

    אחלה מאמר 😊👌 , אבל תכלס כמו בשאר הענפים, לא באמת צריך להזכיר את ג'ורדן, עלי, או מאראדונה…ולא בגלל שהם הטובים ביותר, בכל זאת יש את לברון, טייסון ומסי…אבל כמו שאמרת מי שזוכרים כאלוהים זה מי שהפך את הענף שלו למה שהוא עכשיו, הכניס צבע, ובסטייל ועשה דברים שאף אחד אחר לא עשה עד שהוא הגיע…
    * אגב מישו פה בתגובות הזכיר את עניין המרפק שנזקף לזכות מרקז, ובכן באמת אי אפשר לקחת את זה ממנו ,ובאמת הוא פנומון שאין כדוגמתו, אבל אל לאף אחד לשכוח את הרגל החוצה לפני פניה, סגנון שרוסי המציא ואומץ ולא בכדי ע"י מירב הרוכבים ,את הברנאאוט ביציאה מפניה בהטיה בצורה שבזמנו אף אחד לא עשה ,הזריקת זין בקוואלאפיינג זינוק ממקום עשירי/שלוש עשרה/חמש עשרה רק בכדי שיהיה מעניין במרוצים ויהיה לקהל מתח דרמה וקאטארזיס בסוף על ביאג'י,סטה ועוד…

  6. כאמור אני מבין כלום בעולם הזה,
    אולי בפנסיה (זתומרת כשיהיה לי זמן) אלמד על הילד האיטלקי הזה
    ועדיין הכתבה הזו נשמעת כמו הספד לילד (אני זקן ממנו אז מותר לי)

    כתבה משובחה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 15/06/2019 um 12:35 // הגב

    לקחת אליפות שהאופוזיציה שלך היא גיברנאו זו לא חוכמה.
    היו עונות שלא הייתה לו ממש אופוזיציה אגרסיבית על המסלול.

    • הין עונות שהוא היה כל כך מהיר, שאף אחד לא הפריע לו בדרך לניצחון. זה לא שלא היתה אופוזיציה, אלא שהוא פשוט היה דרגה או שתיים מהיר מעל האופוזיציה.

  8. ערן נגבי // 15/06/2019 um 15:10 // הגב

    כתבה מעניינת. קראתי במקום אחר, כתבה על מארקז, שם הטענה הײתה שרוסי הוא גיבור הילדות של מארקז. מה שלא "מתײשב" הוא באמת ההתנהגות הספורטיבית של רוסי, מה שלא קיים אצל מארק. כן הוא מהיר, הוא אתלט, הוא כישרון, הוא "רוכב על". אבל מארקז לא ספורטאי….

  9. ירון מינץ // 15/06/2019 um 16:56 // הגב

    בתור אוהד מתמיד של רוסי אני נהנתי מאד מהכתבה וחשוב שהדברים האלה יאמרו. אין ספק כי רוסי הוא הגורם היחידי ששינה את עולם המוטו ג׳יפי והפך אותו למה שהוא היום ואין ספק גם באשר לרבגוניותו והשפעתו על תת תחומים הקשורים למפעל הענק הזה שנקרא מוטו ג׳יפי. חייבים לציין כי גם אם הוא לא מרבה לזכות בשנים האחרונות הוא עדיין תחרותי ביותר ואל נשכח – הוא המבוגר הרוכבים ולמרות זאת מאתגר וטוב מרובם. אי אםשר להספיד מותג על כמו רוסי כי הוא על מותי וטביעות אצבעותיו נמצאת בכל תחום של המוטו ג׳יפי וימשיכו להיות שם גם שנים רבות קדימה.

  10. בון פייר // 15/06/2019 um 21:15 // הגב

    אנוכי מתחיל מינוס בתחום ומעניין לקרוא את הסיפורים הללו.
    נטיתי דווקא ל93 אבל כיף לקרוא כתבות כאלו.
    אולי תעשו כתבה הפוכה של חובבי מארקז?

  11. אחלה כתבה!
    אני זוכר את כל האירועים המוזכרים כאן ויכול לחשוב על עוד כמה שמראים כמה רוסי הוא אחד בדור.
    מרקז רוכב ענק אבל אחרי 2015 הוא הראה לכולם כמה הוא מלוכלך ולעולם לא יהיה אגדה כמו רוסי.
    מי שנתן למרקז קרדיט על המרפק באספלט מדבר שטויות!!
    ג'ון הופקינס עשה את זה לפניו כמו גם בן ספיס אז עם כל הכבוד, הקרדיט זה לא של מרקז.
    מה שכן, הצורה בה מרקז מציל את האופנוע מפעם לפעם מעוררת התפעלות והוא אכן הרוכב המהיר ביותר היום אבל עם כל זאת, הוא לא ראוי להחשב כאגדה שרוסי תמיד יהיה.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 16/06/2019 um 7:28 // הגב

    מרקז מספר 1
    רוסי פנסיונר שלא יודע לוותר יאללא די תשתחרר מרקז האלוף ויש לרוסי המון ללמוד ממרקז 93

  13. צחקתי בקול.
    תחזור לקרוא את הכתבה.

  14. השיבר הראשי // 16/06/2019 um 21:21 // הגב

    אני מבקש, ברך ומרפק על האספלט עשיתי כבר עם הג'אווה ב-92.

  15. אין מה לומר כתבת הכי נכון ומדוייק שאפשר
    רוסי הוא הוא המוטו גיפי כפי שנצפה היום
    וכל ניסיון לשנות את זה רק על ידי סטטיסטיקה לא יצלח
    צריך הרבה יותר מזה כדי לשנות את המעמד הזה
    ומרקז עם כמה שהוא עילוי על שני גלגלים לא האיש שיכול לעשות זאת

  16. בהתייחס לכותרת שבחרת: ״למה (גם) מרקז לעולם לא יהיה רוסי״ ולפתיח שלך: ״זו לא תהיה כתבה ארוכה ופילוסופית, אלא יותר השוואה בין שני רוכבי על״.
    ראשית מרקז רק בן 26, בתחילת דרכו במוטו ג׳י פי, ואף אחד אינו יודע להיכן הוא יגיע ומה הוא יותיר אחריו (למי ניתנה הנבואה אני מניח שאתה יודע).
    שנית, אין מדובר כלל בכתבה המעשירה את הקורא בעובדות ובנתונים, אלא בשיר הלל של אוהד מושבע לאלילו (לזכותך יאמר שאינך מסתיר זאת).
    שלישית, כדי לעשות השוואה בין שני רוכבי על, יש צורך להכיר את העובדות, כל העובדות, ולהציגן באופן אובייקטיבי, לפחות למראית עין, ולו כדי ליתן אמינות מסויימת לאמור (לפחות עבור ההדיוטות שאינם מצויים בחומרים).

    מחוץ למסלול, אכן כפי שציינת, רוסי הביא מושגים חדשים לעולם המוטו ג׳י פי, הביא שואו לקהל, תלבושות, צבעים צהוב זוהר, קסדה עם שמש וירח, צחוקים, צ׳ארם ואני מוסיף- הרבה כריזמה.
    מרקז בהחלט אינו כזה, הוא טבעי יותר והרבה פחות מוחצן ופומפוזי.
    על המסלול ומחוצה לו, רוסי בהחלט אחד האחראים העיקריים להעלאת קרנם של המירוצים והפופולריות הרבה להם הם זוכים היום. הכל אמת ואת זה אי אפשר לקחת ממנו.
    לצערכם (אוהדי רוסי) היסטוריה אינה נכתבת בהתבסס על תחושות הערצה וסגידה לאלילים (על זה אפשר לקרוא ביקיפדיה), גם לא בהתבסס על תלבושות צבעים קסדה עם שמש וירח, צחוקים וצ׳ארם, אלא על יכולות והשגים על המסלול ובהסתמך על סטטיסטיקה (כן, הבחנתי עד כמה קשה לך איתה).

    בכל האמור ליכולת על המסלול אין מקום להשוואה בין רוסי למרקז. רוסי היה ועודנו מהיר, אך הוא אינו מתקרב ליכולות ולמהירות של מרקז ורשימת ההשגים של מרקז רק ממחישה זאת (פר גיל, מרקז ריסק ומחק כל שיא של רוסי). מרקז על המסלול חיה טורפת מוכשר בטירוף, חכם, אסטרטג מהמעלה הראשונה, ועם ביצועים פסיכים ויכולות שרוסי, גם בשיאו, יכול רק לחלום עליהם.
    עובדה חשובה מאין כמותה ששכחת לספר לנו עליה- האליפויות של רוסי במוטו ג׳י פי, הושגו עם צמיגים מיוחדים אשר ייוצרו במיוחד עבורו, ורק עבורו, ערב כל מירוץ בהתאם למסלול ובהסתמך על אימוני הדרוג מזג האוויר והטמפרטורה.
    זאת לעומת מרקז, אשר משיג את השגיו וביצועיו הפנומנליים עם אותם צמיגים של כל הגריד ועם מגבלות טכנולוגיות שוויוניות.

    מבחינת יריבים על המסלול, גם כאן אין מקום להשוואה. בשנים 2001-2005 (חמש האליפויות הראשונות של רוסי) לא היה על המסלול ולו רוכב אחד בעל שיעור קומה אשר היווה יריב לרוסי, שלא לדבר על רוכב/יריב ברמה של אלוף עולם. כאשר הופיעו רוכבים יריבים בעלי שיעור קומה ( 2006- 2019) כמו היידן, סטונר, לורנצו ומרקז, רוסי זכה בשתי אליפויות בלבד וזאת במשך 14 שנה, לעומת 5 אליפויות מתוך 6 העונות ראשונות של רוסי במוטו ג׳י פי.
    מרקז לעומתו משיג את השגיו מול גריד מפוצץ בכישרון ויכולות (גם של אופנועים), זאת לדעת כל המומחים והפרשנים בכל העולם, כפי שלא היה מאז ומעולם, לרבות שני אלופי עולם- 3 פעמים (לורנצו) ו- 7 פעמים (רוסי).
    מרקז אוכל פול פוזשנים לארוחת בוקר (יותר מרוסי והוא רק בן 26), תחרותי ונאבק על ניצחון בכל מירוץ ובכל מקום, בין אם האופנוע טוב ובין אם לאו (והיו מספר עונות כאלה).
    חייב להודות לך על הסיפור שהבאת אודות המירוץ באוסטרליה, בו לדברייך רוסי הוביל את המירוץ בפער של שתי שניות, ספג עונש של 10 שניות, ירד עד למקום ה- 18, חזר וניצח את המירוץ בפער של 14 שניות.
    בהחלט סיפור מדהים, ממחיש הלכה למעשה את דבריי אודות יריביו של רוסי באותה תקופה (סטטיסטיים במקרה הטוב).
    לשם השוואה לימינו אנו ועם אלו יריבים מרקז מתמודד ומשיג את השגיו: רוסי בעצמו טוען, כי במידה ובאימוני הדרוג הוא אינו מצליח להגיע לשורה הראשונה או השניה, אין לו כלל סיכוי להיות תחרותי במירוץ. הווה אומר, היום מדברים על פערים של מאיות שניה להקפה בין רוכבים כקריטיים, ואתה מספר לנו על פער של שניה להקפה!

    מבחינה סטטיסטית- במשך 19 שנים (2001-2019) רוסי השיג 7 אליפויות מוטו ג׳י פי, 5 מתוכן ללא יריב ראוי ובעל שיעור קומה. מרקז לעומת זאת, מתוך 6 שנים שהוא במוטו ג׳י פי (2013-2018) זכה ב- 5 אליפיות ומול יריבים מהטובים שהמסלול ראה אי פעם. יש צורך לחשב אחוזים?
    על סיכויי האליפות הנוכחית (2019) וביצועיהם של מרקז ורוסי, מוטב שלא אכביר מילים מפאת כבודו של הדוקטור.

    אגב, האמירה של רונן: ״רוסי הוא הוא המוטו גיפי כפי שנצפה היום״ רק מחישה הלכה למעשה עד כמה אוהדיו המושבעים של רוסי מנותקים מהמציאות.

    איציק

  17. כמה צפוי המגילה האינסופית של איציק
    מעריץ את מרקז כמו אחרונת הילדות מסרוורה
    ולא נותן למציאות לבלבל אותו אף פעם
    מצטער איציק אבל לא קראתי
    למי יש כוח בחיאת רחם על הקוראים תקצר זה טוקבק לא מלחמה ושלום

  18. לא קראת, חח.
    קשה קשה להתמודד עם עובדות אני יודע. לצערי מכיר היטב את הסימפטומים ל׳מחלה׳ הצהובה הזו שלכם (נפוצה בכל העולם)- תמיד שהדיון שמגיע להתמודדות עם עובדות, במקום להשיב לגופו של עניין אתם משיבים לגופו של אדם.
    כמה צפוי ופתטי.

    בהצלחה לרוסי באסן- אולי יקרה נס, בכל זאת ניצחונו האחרון הושג שם לפניי שנתיים.

    כל טוב,
    איציק

  19. מארקז לא יהיה רוסי.- כי מארקז הוא מארקז ורוסי הוא רוסי . בתור חבר מחלקה סגורה אחרת אני חייב למחות באיחור על דברי הזאב..
    אן טעם להשוואת.
    אן טעם להשחיר.
    אלוץ האלופים לא רלוונטי.
    כרגע ומזה כבר כמה שנים מי שרלוונטי הוא הנמלה.
    אסטה לה ויסטה בייבי

  20. תודה למוסטש על הכתבה
    כאחד שהתחיל לרכוב ולקרוא אופנועים לפני 20 שנה, כשעוד הייתי מתבגר,
    תמיד הערצתי את רוסי בעיקר בזכות השואו והאופי.
    לא היתה לי ממש סבלנות לצפות במרוצים…
    לפני כמה שנים התחלתי לעקוב ואני עדיין מפנטז לראות את הד"ר לוקח עוד אליפות.
    ככל שהבנתי שהסיכוי כבר קלוש, ירד לי העניין מהספורט ואני לא מצליח להתשחרר מהאיבה למרקז.
    היום אני מבין ששוחרי מרקז בטח לא גדלו על רוסי כמוני …

  21. אביב, אתה טועה בהבנתך,
    אני כשוחר מרקז כהגדרתך (יותר נכון לומר מעריך ומוקיר) רוכב על אופנועים ועוקב אחר מירוצים (לרבות קריאה בעברית ובאנגלית) יותר מ- 30 שנים. גדלתי עם רוסי ואני מכיר אותו מאז עלה על אפריליה 125 סמ״ק והוא בן 17 (סורי, אני לא נפלתי בקסמו).
    יש לך איבה למרקז, בערך כמו כל אוהד רוסי ממוצע (ויש רבים כאלה), כך שאתה בחברה טובה (רובם אפילו לא מבינים מדוע).
    היום יש לרוסי לא פחות מבקרים ושונאים מאשר אוהדים ומקסחים לו את הצורה כמעט בכל מאמר ששמו עולה.
    ראה כאן דוגמה לתגובות בעקבות הנפילה שלו באסן אתמול ופגיעתו בנקגמי:
    https://www.crash.net/motogp/news/924614/1/rossi-sorry-taka-my-mistake-maybe-we-found-something

    איציק

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם