מה קרה במבחן האופנועים הראשון?

תמונה ראשית: יקיס קדרון

אוקטובר 1981, 'טורבו' – מגזין הרכב ה'אמיתי' הראשון בישראל בדפי כרומו מבהיקים ושפע כתבות מעניינות – יוצא לאור. על עמוד השער מופיע דווקא אופנוע, דוקאטי פנטה SL500, ומבחן מלא בעמוד 68. הבוחן – ראש מדור אופנועים – רמי גלבוע.

כמה חדשים קודם רמי בכלל לא ידע שהוא כזה. הוא לא בחן אופנועים מעולם ויותר מזה – הוא בכלל לא היה כתב רכב. היה לו משרד פרסום והוא הוזמן לפגישה עם רוני אהרונוביץ', היזם והעורך הראשון של טורבו, לדיון בעניין פרסומות במגזין. רמי, שמסיבות אישיות הפסיק לרכב על אופנועים לחלוטין כמה שנים אחר כך, מגיע לפגישה על אופנוע כלשהו וזה מספיק לאהרונוביץ' בשביל לעוט על המציאה ולהעניק לו על המקום תפקיד של בוחן אופנועים וטייטל של ראש מדור דו גלגלי. לשבחו של רוני ייאמר שבדרך כלל הוא ראה דברים קצת קודם…

לקראת צאת החוברת הראשונה רמי הלך ליבואן דוקאטי, חברת 'דייטונה בע"מ', ובתיווכם הנמרץ קיבל למבחן את הפנטה 500 מאחד מלקוחותיהם. יש לציין כי האופנוע היה במצב חדש לחלוטין כשעל השעון פחות מ-5,000 ק"מ. רמי עטה על ראשו קסדה (מספיק בינתיים…) ויצא עם הצלם הראשי של טורבו – יקיס קדרון (שהיה בעצמו כנראה רוכב טוב יותר) לחפש עיקול דרך שמצטלם טוב. היבואן, אמנון האן, הצטרף אליהם. מצאו משהו מתאים בין תל אביב לרמת גן ויקיס אומר לרמי לתפור את הפניה הזו כמה פעמים בהטיה ספורטיבית עד שתצא לו תמונה טובה.

רמי מתחיל והאן לא מרוצה. "זה דוקאטי, אופנוע ספורטיבי – הוא נוזף מהשוליים – תוריד אותו יותר נמוך". רמי גלבוע עושה עוד שניים-שלושה ראנים ואמנון ממשיך לרטון. רמי שתמיד ידע להעריך נכון את מגבלותיו, עוצר, יורד מהאופנוע ואומר: "זה מה שאני מסוגל. אתה מוזמן להדגים לנו משהו יותר קיצוני".

"תביא את הקסדה" – עונה אמנון ועולה על האופנוע.

ומתרסק.

אפשר היה לסמוך על יקיס קדרון שיתפוס את הרגע בו איבד הפנטה אחיזה. והנה היא התמונה; יבואן דוקאטי, בחולצה קצרה ומוקסינים, עם הקסדה המיוזעת של רמי, מישיר מבט בעוז אל המצלמה רגע לפני ההתרסקות.

התמונה המצויינת הזו לא נכנסה לכתבה. כנראה הפדיחה היתה גדולה מידי לבליעה כבר בגליון הראשון של המגזין החדש.

הנה כך הסתיים לו מבחן האופנועים העברי הראשון.

סריקה מהמגזין במקור: באדיבות חיליק ראובן

15 תגובות למה קרה במבחן האופנועים הראשון?

  1. יקיס קדרון // 26/07/2015 um 10:43 // הגב

    אמת!!
    ח..ח..ח.. גדול!
    היו ימים….
    :))
    ןתודה על הפירגון, ינוקא!

  2. תענוג

  3. תומר ראסטה // 26/07/2015 um 12:08 // הגב

    מצויין!!?

  4. jjjjj יופי!

  5. ינוקא מאיפה הבאת את אמנון אירמאי. הנהג והיבואן דאז היה אמנון האן.

    • מוטי מוטי "ינוקא" גלברט // 26/07/2015 um 15:38 // הגב

      יוני, אתה צודק לגמרי! מקור הטעות בזיכרון של רמי גלבוע שהתעקש על אירמאי. ערכתי עכשיו שיחה לאמנון האן והוא אישר שאכן הוא האיש וידו היא שהיתה במעל.

      תודה רבה על העירנות! (-:

      אגב, הוא מכחיש שזו היתה 'התרסקות'. "סתם נמרחתי קצת" – לטענתו…

  6. מייקל ווהן // 26/07/2015 um 22:38 // הגב

    מעולהההה!

  7. זו הכתבה השניה שלך בימים האחרונים וגם היא נוגעת במסירת המושכות.
    הרווחת (מזמן) קורא שבוי.

  8. משובח ומשעשע

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 27/07/2015 um 4:24 // הגב

    וואוו

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 27/07/2015 um 15:56 // הגב

    תענוג לקרוא!

  11. אחד שרוכב // 28/07/2015 um 12:17 // הגב

    היבואן הנוכחי לא היה מתרסק 😉

  12. יופי של כתבה. הוצפתי בנוסטלגיה. אני זקוק לעזרתכם ולעזרתו של חיליק באיתור כתבה מגליון טורבו מספר אחד, או שניים, בו בחן טל שביט ז"ל אופנוע BMW R100RS אחרי שהתקנתי בו סט בוכנות קלות וראשי מנוע עם 4 שסתומים של Krauser ז"ל גם כן. ברכיבת מבחן זו החלפתי עם טל אופנועים כדי להשוות ביצועים עם האופנוע שהיה בזמנו אצל טל , ימהה RD350. לא מצאנו הבדל בביצועים. הישג נפלא לבוקסר, גם המהירות הסופית, שעברה מעט את ה 200, היוותה פריצת דרך לבוקסר שהספקו הועלה ב 20 כ"ס ל 86 עליזים וצוהלים.

  13. חזק חחחחחחחחח תביא זה דוקאטי

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם